Gå til innhold

Bytte til kattedo med pellets

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp. 

Etter å ha fått katt nummer tre i hus har everclean budsjettet eksplodert. Har derfor lurt på å bytte til pellets. 

Hvordan funker det? Har en katt som ikke graver over, hvordan vil den lukten bli da? Det som blir gravd over vil jo også lukte mer enn med sand, og kjenner jeg er veldig skeptisk til det 😂 doen er i gangen så dufter kommer rett inn i stua. 

Men er drittlei å bruke så mye penger på sand og ha sand overalt i huset. 

Så hvilken do og hvilke pellets anbefaler dere? 

Skrevet

Har PeeWee-do med pellets av samme merke. Dessverre lukter det nok mer enn Everclean med mindre du er påpasselig med å fjerne bæsj med en gang. Katten min hater den og bruker den kun når det er absolutt nødvendig. Men billig og praktisk er det 😅 (Ikke PeeWee XL doen men…)

Anonymkode: e34d0...b20

Skrevet

Har peewee med tak i stue, og uten tak i gang. En som ikke graver over, og jeg synes det lukter betraktelig mindre enn da jeg hadde sand.

Joda, det lukter i det kabelen ligger helt fersk på toppen, og noen ganger legges det en stinkbombe som omtrent krever gassmaske, men isåfall fjerner jeg den øyeblikkelig. Fordelen med pellets er at om det legges en stinkbombe så kan man ta spaden og hive rett i do.

Har tre katter, og er merkbart mindre lukt, og generelt bedre inneklima etter jeg gikk over til pellets. Merker mye mer lukt når jeg er innom hos folk som bruker sand.

Anonymkode: 4ddf9...52e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...