Serenahiis Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 Hei Jeg skal studere juss og har sett litt på eksamenene og lurer på om en av dere har en eksamen dere har fått A eller B på som kan enten beskrive hva du gjorde og hva som gjorde at du fikk så høy måloppnåelse. Gjerne med oppgaven også:) Jeg trenger litt informasjon om hva jeg kan vente meg og hva som forventes av meg Gleder meg til å se hva som er mulig og håper å kunne strekke meg til dette jeg også! Hilsen kommende advokat;)
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 Vi fikk en mal for hvordan juridiske oppgaver skulle løses. Jeg lærte meg den GODT, og fulgte den til punkt og prikke. Jeg kommer fra et helt annet fagfelt, så det var helt nødvendig for meg å ta det grundig. Ellers ville jeg falt helt gjennom. Var på forelesningene (opptak på nett). Tok to eksamener på til sammen 15 studiepoeng, fikk A på begge. Syntes det var veldig gøy, og også ganske lett. Jeg jobbet for å være helt ærlig lite for de A-ene (har som sagt studert mye før, så jeg har godt sammenligningsgrunnlag), men jeg ser samtidig at det kreves gode evner når det gjelder å kunne plukke fra hverandre problemstillingen (bruke de riktige opplysningene) og diskutere for å gjøre det bra. Anonymkode: 9216b...d76
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 Og så så jeg på et par gamle A-eksamener som foreleser la ut, det glemte jeg å si. Anonymkode: 9216b...d76
Serenahiis Skrevet 29. oktober 2021 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og så så jeg på et par gamle A-eksamener som foreleser la ut, det glemte jeg å si. Anonymkode: 9216b...d76 Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #5 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi fikk en mal for hvordan juridiske oppgaver skulle løses. Jeg lærte meg den GODT, og fulgte den til punkt og prikke. Jeg kommer fra et helt annet fagfelt, så det var helt nødvendig for meg å ta det grundig. Ellers ville jeg falt helt gjennom. Var på forelesningene (opptak på nett). Tok to eksamener på til sammen 15 studiepoeng, fikk A på begge. Syntes det var veldig gøy, og også ganske lett. Jeg jobbet for å være helt ærlig lite for de A-ene (har som sagt studert mye før, så jeg har godt sammenligningsgrunnlag), men jeg ser samtidig at det kreves gode evner når det gjelder å kunne plukke fra hverandre problemstillingen (bruke de riktige opplysningene) og diskutere for å gjøre det bra. Anonymkode: 9216b...d76 Har du bare tatt to eksamener på 15 stp? Betyr det at du sluttet etter det eller er dette snakk om jussfaglige eksamener for ikke-jurister/jusstudenter? Det er nemlig noe helt annet. Anonymkode: 1e814...970
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #6 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har du bare tatt to eksamener på 15 stp? Betyr det at du sluttet etter det eller er dette snakk om jussfaglige eksamener for ikke-jurister/jusstudenter? Det er nemlig noe helt annet. Anonymkode: 1e814...970 Det finnes ikke 7,5 poengs fag på jussen. Så det må være juridiske fag for ikke-jurister. Anonymkode: 15e95...90e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå