Gjest Warrior Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 Hva faen er greia med det egentlig? Hvis jeg ber noen vaske hendene eller spør om de ikke skal vakse hendene så blir de ofte irritert/sur. Ikke alle men mange blir det. Er det så slitsomt å vaske hendene? Det skulle jo vært unødvendig å be folk om å gjøre det. Håndhygiene bør være noe som er vanlig å gjøre å skjer automatisk. Synes det er ekkelt at mange er så lat og ikke gidder å vaske hender. Bare fordi vi er tilbake til normalen så betyr ikke det at korona er over og folk kan slutte med håndvask. Så jeg skjønner ikke greia med at mange må drite i det og bli sur hvis de blir bedt om å vaske hendene?
KjøttOPP Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 Warrior skrev (1 minutt siden): ikke skal vakse hendene Finnes det en håndvaksine?🙃 4
Million Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 Jeg har aldri merket at noen blir sure fordi de må vaske hendene. Det eneste må vel ha vært da sønnen min var liten og skulle lære å vaske hendene etter dobesøk og sånn, da ble han sur og protesterte en periode da han var kanskje tre-fire år. Ingen voksne mennesker blir vel SURE eller irriterte når de blir bedt om å vaske hendene? 5
Gjest Warrior Skrevet 29. oktober 2021 #4 Skrevet 29. oktober 2021 Million skrev (1 time siden): Jeg har aldri merket at noen blir sure fordi de må vaske hendene. Det eneste må vel ha vært da sønnen min var liten og skulle lære å vaske hendene etter dobesøk og sånn, da ble han sur og protesterte en periode da han var kanskje tre-fire år. Ingen voksne mennesker blir vel SURE eller irriterte når de blir bedt om å vaske hendene? Trodde heller ikke voksne folk ble sur og irritert av det men jeg har opplevd det flere ganger. Da mener jeg ikke etter dobesøk men etter de har vært ute. På butikk eller steder der det er mange folk innom hver dag. Det burde være naturlig å vaske hendene da etter man kommer hjem eller på besøk hos andre.
Gliffy Skrevet 29. oktober 2021 #5 Skrevet 29. oktober 2021 Det er ikke alle som har dette omsom innebygd rutine. Kan hende de oppfatter det som kritikk og blir sure ac den grunn. Jeg vasker alltid hendene når jeg har vært ute, har alltid gjort det. Men tror aldri jeg har bedt adre om å gjøre det. Syns ikke det er så passende å bestemme hva voksne folk skal gjøre. 8
addict Skrevet 29. oktober 2021 #6 Skrevet 29. oktober 2021 Lurer på hva slags folk du henger med som gjør det naturlig å påpeke om de har vasket hendene eller ikke. 3
Hactar Skrevet 29. oktober 2021 #7 Skrevet 29. oktober 2021 Tror ikke det har med selve håndvasken og gjøre, men at de føler seg kommandert til noe de selv har vurdert unødvendig. Og da er det kort vei til å føle seg kritisert, og dermed er de plutselig mugne. 5
Gjest Warrior Skrevet 29. oktober 2021 #8 Skrevet 29. oktober 2021 Hvis folk ikke liker at andre sier de må vaske hende så burde de jo vasket hendene da så ingen trenger å si de må gjøre det. Skulle jo vært unødvendig å passe på at voksne vasker hender. addict skrev (8 minutter siden): Lurer på hva slags folk du henger med som gjør det naturlig å påpeke om de har vasket hendene eller ikke. Det er jo når jeg ser det selv de ikke vasker hendene at jeg sier i fra.
addict Skrevet 29. oktober 2021 #9 Skrevet 29. oktober 2021 Warrior skrev (2 minutter siden): Hvis folk ikke liker at andre sier de må vaske hende så burde de jo vasket hendene da så ingen trenger å si de må gjøre det. Skulle jo vært unødvendig å passe på at voksne vasker hender. Det er jo når jeg ser det selv de ikke vasker hendene at jeg sier i fra. Er derfor jeg spør, tror aldri i mitt liv jeg har opplevd å stå i en sånn situasjon 😅 1
11223344 Skrevet 29. oktober 2021 #10 Skrevet 29. oktober 2021 Tenker Hactar er inne på noe. Hvis noen hadde spurt meg, så hadde jeg ikke blitt sur eller irritert, hadde bare tenkt at for dem så blir det vel som om man går inn med sko på beina. Er det vanlig å vaske hendene når man kommer på besøk? Kjenner ingen som har det som vane. Jeg vasker konsekvent ikke hendene med mindre jeg skal lage mat, spise eller har vært på do, eller borti noe griseri. Har heller aldri opplevd at noen har spurt meg om å vaske hendene i voksen alder. 1
Justlooking Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 Vasker alltid hender når jeg kommer inn. Er jeg på besøk og kommer rett fra jobb eller butikk vasker jeg hendene der. Innpodet som barn heldigvis og håndhygienen kommer automatisk. 4
zemer Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 Justlooking skrev (1 time siden): Vasker alltid hender når jeg kommer inn. Er jeg på besøk og kommer rett fra jobb eller butikk vasker jeg hendene der. Innpodet som barn heldigvis og håndhygienen kommer automatisk. Viktig det! 1
hunteragain Skrevet 1. november 2021 #13 Skrevet 1. november 2021 Moren min ble det før, da jeg sa hun må bruke såpe og vaske i mer enn to sekunder.
Gjest The High Priestess Skrevet 1. november 2021 #14 Skrevet 1. november 2021 Jeg vasker alltid hendene så snart jeg kommer hjem etter å ha vært ute - på butikk, på jobb eller hvor som helst. Jeg var ikke like flink på det før corona, nå gjør jeg det konsekvent og kommer ikke til å slutte med denne vanen. Samboer gjør også dette. Vi ønsker ikke sykdom i hus. Nå har ikke vi så ofte besøk da, men det står en flaske håndsprit i gangen som gjester har benyttet seg av når de har vært her. Selv foretrekker jeg håndvask. Om noen blir sure for å vaske hendene sine så trenger de strengt tatt ikke komme på besøk tenker jeg. Da er de sære. De fleste oppegående mennesker skjønner at man ikke ønsker sykdom i hus, særlig nå når omgangssyken trer fram, og da er det håndvask som gjelder. Dette synes jeg gjester kan respektere.
godfisk Skrevet 1. november 2021 #15 Skrevet 1. november 2021 The High Priestess skrev (5 minutter siden): Jeg vasker alltid hendene så snart jeg kommer hjem etter å ha vært ute - på butikk, på jobb eller hvor som helst. Jeg var ikke like flink på det før corona, nå gjør jeg det konsekvent og kommer ikke til å slutte med denne vanen. Samboer gjør også dette. Vi ønsker ikke sykdom i hus. Nå har ikke vi så ofte besøk da, men det står en flaske håndsprit i gangen som gjester har benyttet seg av når de har vært her. Selv foretrekker jeg håndvask. Om noen blir sure for å vaske hendene sine så trenger de strengt tatt ikke komme på besøk tenker jeg. Da er de sære. De fleste oppegående mennesker skjønner at man ikke ønsker sykdom i hus, særlig nå når omgangssyken trer fram, og da er det håndvask som gjelder. Dette synes jeg gjester kan respektere. Ja, dette 👆 Men det ble faktisk bemerket første gang jeg var hos frisør etter nedstengningen og de sendte meg på badet for å vaske hender, at enkelte kunder hadde reagert negativt på det. Jeg synes nå det er en liten ting å be om når jeg kommer til andre, og ikke noe jeg synes det er vanskelig å etterkomme selv i de tilfellene der jeg selv mener jeg er ren på hendene. Det er da bare en liten håndvask, så hvorfor ikke bare gjøre det 🤷♀️ 1
Anbefalte innlegg