AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 Hei, jeg fikk en jobb på butikk for noen uker siden der jeg jobber av og til om de trenger meg. Jeg pleier som regel å jobbe 2 til 3 dager i uka, men neste uke tror jeg ikke vil rekke å jobbe en eneste dag. Jeg har 10 prosent stilling og som jeg forstår innebærer det at man skal jobbe ca 3 timer i uka, men hva skjer hvis jeg ikke jobber i det hele tatt en uke? Er jeg pliktig til å jobbe minst en gang da? Anonymkode: 13b64...5d3
stAre Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 (endret) din leder har plikt til å gi deg en fast avtale/månedlige vakter som dekker 10%. det tilsvarer en 7.5timers vakt annenhver uke. det kan eks være arbeid annenhver lørdag. de 10% er samlet for hver måned, så du kan eks arbeide annenhver lørdag, og det er dermed dine kontraktfestede %,ikke slik at du må arbeide hver uke. alt utover disse 10% er frivillig og skal avtales mellom deg og din leder. det skal så langt det er mulig avtales 14 dager i forveien. Endret 29. oktober 2021 av stAre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå