Gå til innhold

Nybegynner med symaskin

Kittyfox

Anbefalte innlegg

Har fått en symaskin, å jeg har stort sett bare brukt en symaskin til å sy kofter for å klippe opp tidligere, dette er første maskin jeg eier. Men jeg ønsker å prøve meg på litt andre ting, feks sy handlenett, enkle klesplagg osv. kan noen anbefale en god bok eller nettside hvor jeg få enkle forklaringer for nybegynner? 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å før noen sier «google it» så ja, jeg vet at jeg finner mye på google, men jeg ønsker personlige erfaringer 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg gjerne sygale nybegynnere på Facebook, der får du masse inspirasjon😊

mer mange gode bøker for barneklær, men hvis du skal sy til deg selv har de syblader på Narvesen, f eks Ottobre. Evt stoff og stil👍🏻

lykke til, er himla gøy når du først er i gang😊

Anonymkode: 93910...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes YouTube er best. Blitt kjent med maskin best der, samt forskjellige sting og termen som går innen sying. 

Anonymkode: 23f23...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (4 minutter siden):

Har fått en symaskin, å jeg har stort sett bare brukt en symaskin til å sy kofter for å klippe opp tidligere, dette er første maskin jeg eier. Men jeg ønsker å prøve meg på litt andre ting, feks sy handlenett, enkle klesplagg osv. kan noen anbefale en god bok eller nettside hvor jeg få enkle forklaringer for nybegynner? 😅 

Du finner gratis oppskrift på blant annet handlenett hos stoff og stil. Hos Ellie and mac kan du også finne diverse gratis mønster. Ellers finner du mye gode eksempler på youtube. Facebook-gruppen sygale nybegynnere kan være fin for deg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoff og stil sine mønster liker jeg ikke. De har også den desidert lengste leveringstiden om man handler på nett. Elendig forklaring og man får kun et størrelse.

Har handla omtrent alle mønster på nett, ikke norske sider. Der er veldig mange som tilbyr mønster, og man får også veiledning i hvordan justere de etter hvilken størrelse man er hvor. Alle har også fb-sider hvor man kan spørre om hjelp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FreezeandFawn skrev (2 minutter siden):

Du finner gratis oppskrift på blant annet handlenett hos stoff og stil. Hos Ellie and mac kan du også finne diverse gratis mønster. Ellers finner du mye gode eksempler på youtube. Facebook-gruppen sygale nybegynnere kan være fin for deg :)

Takk ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stoff og stil sine mønster liker jeg ikke. De har også den desidert lengste leveringstiden om man handler på nett. Elendig forklaring og man får kun et størrelse.

Har handla omtrent alle mønster på nett, ikke norske sider. Der er veldig mange som tilbyr mønster, og man får også veiledning i hvordan justere de etter hvilken størrelse man er hvor. Alle har også fb-sider hvor man kan spørre om hjelp. 

Har du tips om noen utenlandske sider du er fornøyd med? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (1 minutt siden):

Takk ☺️ 

Nå hang jeg meg litt opp i handlenett, men ellie and mac har mest mønster på klær. De rullerer på mønster til 1 dollar hver uke, så man kan kjøpe mange mønster uten å blakke seg. "Ulempen" er at du må printe og sette sammen mønsteret selv. Alternativt finnes det butikker i norge som printer for rundt en femtilapp per mønster. Fordelen er at du får samtlige størrelser inkludert, typisk fra xs til 5xl. I tillegg har de både egen Facebook-gruppe og youtubekonto der de viser hvordan man skal sy plaggene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (Akkurat nå):

Nå hang jeg meg litt opp i handlenett, men ellie and mac har mest mønster på klær. De rullerer på mønster til 1 dollar hver uke, så man kan kjøpe mange mønster uten å blakke seg. "Ulempen" er at du må printe og sette sammen mønsteret selv. Alternativt finnes det butikker i norge som printer for rundt en femtilapp per mønster. Fordelen er at du får samtlige størrelser inkludert, typisk fra xs til 5xl. I tillegg har de både egen Facebook-gruppe og youtubekonto der de viser hvordan man skal sy plaggene. 

Jeg er interessert i alt jeg altså, så om det er klær eller annet så setter jeg pris på tips 😁 

da skal jeg ta en titt på den siden 🙌🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anbefaler @jointhefaebrik på Instagram. De har mange videoer der de forklarer ulike teknikker og hvordan man syr plagg. De har også et sykurs hvor du lærer mye, anbefales for nybegynnere: https://fraxx.co/courses/3f4007d1-1906-478c-af21-b136e66a9753 

Anonymkode: f39da...daa

Kult! Takk 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (19 minutter siden):

Har du tips om noen utenlandske sider du er fornøyd med? :) 

Som allerede nevnt: Elli & Mac . Også patterns4pirates, jalie, fabricstore, madeformermaids, petitestichery, Sinclair Patterns, winterweardesign, diby, rebeccapage, George+ginger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som allerede nevnt: Elli & Mac . Også patterns4pirates, jalie, fabricstore, madeformermaids, petitestichery, Sinclair Patterns, winterweardesign, diby, rebeccapage, George+ginger

Takk, skal sjekke de ut ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk gjerne også ut idavictoria.no og kreativstine, kjempeenkelt og veldig fine mønster 🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjekk gjerne også ut idavictoria.no og kreativstine, kjempeenkelt og veldig fine mønster 🤩

Takk 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker youtube mest. Her er de tre første kanalene jeg kom på i farta, den øverste har jeg brukt mest, fulgte instruksene for å lage enkle småprosjekter som jeg senere lager egne varianter av.

https://www.youtube.com/c/TheCraftyGemini

https://www.youtube.com/c/RosiesArtStudio/videos

https://www.youtube.com/c/BirdcageandThread/videos

Anonymkode: 1779e...73d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...