Gå til innhold

Takke ja til en bindende avtale om strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lønner det seg ved å takke ja til en bindende avtale om 138kr/kWh i 6 måneder utover vinteren?

20211020_161517.jpg

Anonymkode: badc2...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet

138 kr? Du har glemt et komma ser jeg 😉

Husk at de tilbyr bare dette fordi de tror de kommer til å tjene på det. Og hvis de ikke gjør, så endrer de avtalen. Bindende ja, men de endrer likevel. Vært en del slike saker i det siste. 

Så nei. Ikke gjør det. 

• Liker 3
Skrevet

Nei, aldri takk ja til slike avtaler. Det som er hun over meg sier: de tilbyr det kun fordi dem tror det lønner seg for dem. De har kun seg selv i tankene, aldri tro at de prøver å gjøre det så billig som mulig for deg.

Dessuten, kan nok finne noen med bedre pris enn de uansett. Sjekk feks nystarta motkraft og tibber.

Anonymkode: fa3f1...b1c

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er forresten veldig villedende det de skriver. Kan komme opp i 4 kr, ja, det kan skje men det kommer ikke til å være sånn hele perioden. Og når de sier 4 kr så regner de med totalprisen. 

Når du blir tilbudt 1,38 så kommer fastleddet i tillegg. 

Hele eposten inneholder flere manipulative grep. 

Dette bør du rapportere til forbrukertilsynet/rådet eller hva nå enn de kaller seg. 

Det er brudd på markedsføringsloven. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke et godt tilbud, du kommer til å tape penger på det. Snittprisen kommer ikke til å bli så høy.

Dessuten er jo akseptfristen allerede ute.

Anonymkode: 9d5ed...50a

• Liker 3
Skrevet

Fatter ikke hvorfor vi i norge godtar dette her. Forbrukerne har måttet betalt for strømkabler til både eu og england. Jaggu meg betalt for vindmøller også. Forbaskade eøs avtale, den kan ryke og reise. Vi blir lurt og snytt i frykt av å ikke få lov til å handle med europa. 

Anonymkode: 245eb...4e5

• Liker 2
Skrevet

Fastpris avtaler gjør man når strømprisen er lav, det er den ikke nå..

Jeg har fastpris avtale på rundt 40øre for jeg er avhengig av en nogenlunde stabile utgifter. Bruker som mange andre ikke mye strøm på sommeren som forbrukerrådet osv ikke tar høyde for hva de anbefaler folk når de regner ut gjennomsnitt for strømpris 

Det er gjennomsnitt i vintermånedene som er interessant for meg, derfor kjøper jeg fastpris på sommeren. 

Anonymkode: 5f786...2e4

Skrevet

Hadde aldri godtatt godtatt fastprisavtale. Akkurat nå er strømmen nede i under 1 kr igjen. Hvis det fortsetter betaler du alt for mye, og du mister jo muligheten til å få en bedre pris.

Anonymkode: 50cc5...051

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fastpris avtaler gjør man når strømprisen er lav, det er den ikke nå..

Jeg har fastpris avtale på rundt 40øre for jeg er avhengig av en nogenlunde stabile utgifter. Bruker som mange andre ikke mye strøm på sommeren som forbrukerrådet osv ikke tar høyde for hva de anbefaler folk når de regner ut gjennomsnitt for strømpris 

Det er gjennomsnitt i vintermånedene som er interessant for meg, derfor kjøper jeg fastpris på sommeren. 

Anonymkode: 5f786...2e4

Enig. Har også fasprisavtale, på 44 øre, som jeg inngikk i august. Det har lønt seg veldig.

Javel, så kommer jeg sikkert til å betale dobbelt så mye som andre for strømmen i juli. Men da bruker jeg omtrent ikke strøm. Så kanskje jeg taper 30 kroner i juli, men det skal jeg nok klare..

Anonymkode: 9d5ed...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...