Gå til innhold

Hvor ofte er dere i butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to, prøver å ukes handle en gang pr uke, men mangler jo stadig noe. Hvordan er det hos dere?

Anonymkode: be3b9...bb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, 3-9 ganger per uke vil jeg tro, men vanligvis rundt 5-6 ganger? Vi er ikke flinke til å handle mye av gangen. 

Anonymkode: 06078...0a8

• Liker 1
Skrevet

Tja.. Det går fort to uker mellom butikkbesøkene. 

Anonymkode: 795ba...053

Skrevet

1-2 ganger.   Vi ukeshandler lørdag og supplerer på tirsdag eller onsdag hvis kjøleskapet blir fullt. Da har vi spist ut av kjøleskapet i tre-fire dager. 

Etterhvert er vi blitt gode på å få med alt.  Viktig å tenke på at man også spiser frokost, lunsj, kveldsmat, snack når man planlegger ukeshandel.   Blir det tomt for melk eller juice så er det tomt, såfremt vi ikke skal bruke det i middagen en dag senere.  

Anonymkode: de239...22c

Skrevet

Stort sett en gang i uka. En gang i blant er vi der 2 ganger i uka, men sjeldent mer enn det. 

Anonymkode: 5dfbc...afc

Skrevet

Blir ofte hver dag.  Mulig en dag i uken jeg ikke handler noe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått i butikken hver dag. Handler inn for en middag om gangen. Syns pengene her rekker så lite, og satt meg ned å regnet ut hvor mye vi faktisk bruker på matbutikk i mnd. Var oppe i 12 000kr🤦🏻‍♀️ Helt galskap for 2 voksne, og en 3åring🤯
Så nå skal vi prøve oss på ukeshandel🤞🏻
usikker hva budsjettet burde være?

Anonymkode: c90e2...e4f

Skrevet

Ca annenhver uke. 

De få gangene vi mangler noe er det fordi noe blir ødelagt før holdbarhetstiden. 

Setter opp menyer, så vet akkurat hva vi trenger til frokost, lunsj og middag. Basisvarer og tørrvarer kjøper vi flere av om gangen. Når vi for eksempel tar siste saltet eller siste solsikkeoljen fra boden, så skrives det opp på en liste. 

Har også egne bokser i kjøleskapene som angir hva maten er dedikert til, slik at man ikke bruker av matfløten eller revet mozarella i en omelett, om den trengs til en grateng senere i uka. 

Anonymkode: ee2f1...4f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tja.. Det går fort to uker mellom butikkbesøkene. 

Anonymkode: 795ba...053

Hvor mange personer i husholdningen?

Skrevet

Vi er 1 (2 av og til) voksne. Handler hver 14. dag ca

Anonymkode: c5920...565

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har gått i butikken hver dag. Handler inn for en middag om gangen. Syns pengene her rekker så lite, og satt meg ned å regnet ut hvor mye vi faktisk bruker på matbutikk i mnd. Var oppe i 12 000kr🤦🏻‍♀️ Helt galskap for 2 voksne, og en 3åring🤯
Så nå skal vi prøve oss på ukeshandel🤞🏻
usikker hva budsjettet burde være?

Anonymkode: c90e2...e4f

SIFO sier ca 9.000 pr mnd i mat og dagligvarer for deres størrelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er 1 (2 av og til) voksne. Handler hver 14. dag ca

Hvordan klarer du å gå innom butikken så sjeldent? Kan jeg spørre om hvor mye du bruker på mat pr måned?

Skrevet

Handler stort en gang i uka (etter at vi har lagt middags-ukeplan). Men stikker også innom på vei hjem fra barnehagen 2-3 ganger i uka for småting vi går tomme for etterhvert (f.eks. melk, frukt). Har heller ikke bil, så syns det er greit å spre ut slike ting så man ikke må bære så sinnsykt tungt hjem.

Anonymkode: b450f...d9a

Skrevet

Alt for ofte. Blir fort 6 turer i uka.. var flinkere på å ukeshandle tidligere! 

Anonymkode: 58e74...b8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan klarer du å gå innom butikken så sjeldent? Kan jeg spørre om hvor mye du bruker på mat pr måned?

Handler mye frysevarer og hermetikk/tørrvarer :) Er vegetarianer, så er ikke mye ferskvarer sånn sett.

Bruker 1000-1500 per gang. I følge dnb handler jeg for 5k i mnd. Men da er det med endel alkohol og alt av dagligvare som såpe osv 🙂 

Skrevet

Ganske ofte, 4-6 ganger i uka. Er helt gjøk på ukeshandling, og så har vi et bittelite kjøleskap og fryser så har ikke plass til særlig mye om gangen.

Anonymkode: 96745...918

Skrevet

Vi drar på butikken en gang i uka, men hvis vi ikke trenger noe så kan det ta to uker mellom hver gang. Jeg synes i tillegg å dra på dagligvarebutikken er kjedelig, så jeg drar ikke oftere enn jeg må :fnise:

Skrevet

Vi er en voksen og et barn, av og til går vi hver dag og andre ganger en gang i uken. Det varierer, fordelen med å bo i byen er at man kan handle litt i hytt og pine. Når butikkene er rett utenfor døra så er det veldig greit. 😄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke meg, men...

Handler bulk, som forklart over. 

Handler alt av fisk og kjøtt fra båt, eller reko, så har alltid rikelig i fryser, og tar opp dagen før. 

Har en plan, også for frokost og lunsj.

Har en grønnsakshandel som har veldig ferske produkter som oppbevares utendørs på dagtid (i motsetning til dagligvarebutikkene der ting ofte står på kaldlager i dager og uker.. Så det holder også utmerket i 2 uker. 

Har stor bod i kjeller, med to frysere, mange hyller, og ekstra kjøleskap. Oppbevarer alt som ikke brukes de neste 3-4 dagene her, da mat blir mye raskere ødelagt i et kjøleskap som stadig åpnes og lukkes. 

Aner ikke hva vi bruker i kroner, legger en del i riktige produkter. Men sparer jo mye på å handle bulk på salg, og grønnsaker fra eksotisk butikk. 

Anonymkode: ee2f1...4f2

• Liker 1
Skrevet

Storhandler en gang i uka. Blir ofte en tur i tillegg. Er lite glad i handling, og sparer penger på å ikke impulshandle så mye. Så 1 - 2 ganger i uka passer meg på alle måter. Deilig å ha middagsmenyen klar for en uke, så slipper jeg å plages med å finne ut hva vi skal ha hver dag. 

Anonymkode: e34c0...25e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...