Gå til innhold

Føler vi må på butikken HELE tiden, hvor mange ganger i uken handler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det alltid blir tomt av både det ene og det andre selv om vi storhandler en gang per uke, må stadig kjøpe diverse brød, pålegg, frukt og ting som er glemt. Og vi har kun et lite barn.

Hvor mange er dere og hvor ofte går dere på butikken? Følger dere et budsjett eller bare handler?

Anonymkode: de108...9fc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 gang. Handler på budsjett. Noen ganger dukker det såklart opp uventede ting som gjør at vi må innom butikken en ekstra gang eller to.

Har 3 barn.

Anonymkode: 9e25d...332

• Liker 3
Skrevet

Litt flauere når de på apoteket kan mitt personnummer utenatt, så jeg viser ikke leg. Det er the real walk of shame🙈

• Liker 5
Skrevet

1 gang i uken. Synes det tar mye tid i butikken, og  synes 1 gang i uken er mer enn nok. 

Anonymkode: 6167d...aa1

• Liker 2
Skrevet

1 gang for å storhandle, så blir det kanskje 1 gang til fordi noe er glemt, men da prøver vi å holde oss til å kun kjøpe med det som mangler, ikke noe spontankjøp. 

Anonymkode: 02c54...296

• Liker 1
Skrevet

Er så dårlig på å planlegge, så blir som regel annenhver dag.. 🙈

Anonymkode: 906b7...c79

• Liker 6
Skrevet

Vi handler en gang i uken. To voksne og tre barn. Når man har gjort det en stund er det ikke noe problem å beregne nok brød, melk, frukt og annet for en hel uke. Brød skjærer vi opp på butikken og putter rett i fryseren. Så tar vi bare opp antallet skiver vi trenger til hver dag. Vi følger ikke noe matbudsjett, men ser jo at vi havner på mer eller mindre det samme hver uke annet enn til spesielle anledninger.

• Liker 1
Skrevet

Minst annenhver dag. Familie på fire. Handler stort sett rett etter jobben, da er vi så slitne og orker ikke tenke lenger enn én, maks to, middager framover. Så må barna ha frukt til skolen, de må ha div annen ferskvare som må handles in ofte, melk må vi ofte supplere med, etc etc.

Anonymkode: a0886...1de

• Liker 4
Skrevet

Har ett barn på 4 år, og handler en gang i uken. Skriver liste, og alt er beregnet.
Kunne nok handlet to ganger i mnd, men da hadde nok ting gått ut på dato regner jeg med.

Anonymkode: 64e88...3bb

Skrevet

Bruker å planlegge middager for en uke i forveien, og handler da inn det vi trenger til det. Men blir ofte to-tre turer til i løpet av uka for ferskvarer, oftest på vei hjem fra barnehagen. Vi bor nærme butikken og har ikke bil, så da er det enklere å fylle på med melk, frukt og sånt gjennom uka enn å forsøke å bære med seg alt på den ene handleturen. (I tillegg elsker toåringen å trille handlevogn, så det er stort sett en hyggelig avstikker om vi må innom butikken på vei hjem.)

Anonymkode: acdd0...514

• Liker 2
Skrevet

2 voksne og handler nesten hver dag. I blant slår vi til og kjøper inn 2-3 middager og i blant kjøper vi takeaway og da er det ikke sikkert vi trenger handle den dagen. Vi har en sånn liten brustadub-butikk veldig nærme da så ofte en av oss stikker innom der for å kjøpe 1-2 ting.

Anonymkode: 075eb...e08

• Liker 2
Skrevet

1 gang, men får brød på døra

Anonymkode: 31f23...04c

Skrevet

Vi er to voksne, og handler to dager i uka. Mandag etter jobb handler vi på Kiwi, fredag etter jobb får vi levering fra Meny på døra.

Anonymkode: 0ec80...043

Skrevet

To ganger i uken. Jeg har ikke bil, så det er begrenset hva jeg får med meg. Kjøper gjerne i "dyr" butikk på fredag og i mindre/billigere butikk på tirsdag. Jeg har oversikt over hva jeg skal spise til middag frem til slutten av november, så det er enkelt å lage handlelister. Og så blir det gjerne litt ekstra på 10-kroners som det er i dag. Handler også konsekvent sent på dagen så jeg slipper å gå og stå i kø.

Skrevet

1 til 2 ganger i uka. Den andre gangen er fordi vi trenger mer av noe/glemte noe. Feks det gikk mer brød enn beregnet.

Skrevet

Som regel hver dag🙈

Anonymkode: f5151...ca4

Skrevet

Vi handler i store kvanta, så kanskje to ganger i måneden vi er i dagligvarebutikken. Har matbod, tre frysere og ekstra kjøleskap. 

Anonymkode: 24f42...897

• Liker 1
Skrevet

En voksen og ett barn her. Handler som oftest alt på fredager. Baker eget brød. Hvis der er tomt for noe, er det ikke noe krise. Da må en velge noe annet. 

Anonymkode: b027e...f2c

Skrevet
KjøttOPP skrev (1 time siden):

Litt flauere når de på apoteket kan mitt personnummer utenatt, så jeg viser ikke leg. Det er the real walk of shame🙈

Nja, det kommer vel an på hva du er der for det. Stor forskjell på Subutex og blodtrykksmedisin liksom. 

Kjører storhandelen på Oda hver lørdag og fyller deretter opp med melk, pålegg, frukt og grønnsaker 1 - 2 ganger i løpet av uken på Joker eller meny.  

Anonymkode: 3970d...616

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...