Gå til innhold

Kan jeg handle? Samboer har positiv hurtigtest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det bør du ikke gjøre. Ta test, hold deg hjemme. Handle på nett. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gagaen skrev (Akkurat nå):

Det finns andre ting enn dødsyke pasienter å forholde seg til og. Gå og prat med en som jobber på et hjem med uttbrudd så får du høre. 

Det stemmer ikke. Influensa er mer alvorlig enn det Koronaviruset er nå som 90% av den voksne befolkningen er vaksinert. Gjennomsnittlig liggetid på sykehusinnlagte koronapasienter er nå på ca. 3 dager (2,9 dager). For en vanlig influensapasient er gjennomsnittlig liggetid ca. 7 dager.

Skrevet
tom1986 skrev (1 minutt siden):

Det stemmer ikke. Influensa er mer alvorlig enn det Koronaviruset er nå som 90% av den voksne befolkningen er vaksinert. Gjennomsnittlig liggetid på sykehusinnlagte koronapasienter er nå på ca. 3 dager (2,9 dager). For en vanlig influensapasient er gjennomsnittlig liggetid ca. 7 dager.

Få snuta opp av artikkler på nettet og gå og prat med folk som kan fortelle deg om den virkelige verden. Et godt råd og mitt siste ord til deg. Dette er hvertfall min motivasjon til å be folk være forsiktige når de er nærkontakter eller smittet selv. 

Skrevet
Gagaen skrev (Akkurat nå):

Få snuta opp av artikkler på nettet og gå og prat med folk som kan fortelle deg om den virkelige verden. Et godt råd og mitt siste ord til deg. Dette er hvertfall min motivasjon til å be folk være forsiktige når de er nærkontakter eller smittet selv. 

Disse tallene er fra "den virkelige verden". De er ikke oppdiktede.

• Liker 1
Skrevet
tom1986 skrev (1 time siden):

Er du en av disse som tror det er mulig å "bli kvitt" viruset? I så fall har jeg dårlige nyheter til deg..

Ikke kvitt det, men jeg orker ikke mer tiltak. Det har vel kommet for å bli og jeg er redd det livet vi er vant til er historie.. 

Skrevet

Det er egentlig ikke bare i forhold til korona jeg mener folk bør holde seg vekke fra butikker og lignende, det gjelder omgangssyke, influensa osv også. 

Skrevet
Chroma skrev (33 minutter siden):

Ikke kvitt det, men jeg orker ikke mer tiltak. Det har vel kommet for å bli og jeg er redd det livet vi er vant til er historie.. 

Hvorfor skulle du være redd for det? Med vaksiner er korona nå mindre farlig enn influensa. Du stoppet vel ikke å leve pga influensa?

• Liker 1
Skrevet
Chroma skrev (33 minutter siden):

Det er egentlig ikke bare i forhold til korona jeg mener folk bør holde seg vekke fra butikker og lignende, det gjelder omgangssyke, influensa osv også. 

Dette er en fryktelig dårlig ide. Jo lenger du holder deg unna luftveisinfeksjoner, jo mer alvorlig vil sykdomsforløpet bli den dagen du faktisk blir smittet. Immunforsvaret trenger å bli testet jevnlig.

• Liker 1
Skrevet
tom1986 skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skulle du være redd for det? Med vaksiner er korona nå mindre farlig enn influensa. Du stoppet vel ikke å leve pga influensa?

Nei, selvsagt ikke. Men da hadde vi heller ikke alle disse tiltakene og barnehager og skoler blir ikke stengt. Dette føles bare så voldsomt. 

• Opprett ny...