Gå til innhold

Ukomfortabel med mannens syn på tilfeldig sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gift noen år og har det fint sammen. Bra sexliv, kommuniserer greit osv. Kommer fra en forskjellig bakgrunn da, hvor jeg kun hadde hatt to langvarige forhold før han, mens han har hatt mange forhold og flings, i tillegg til one night stands og sexkjøp.

Vi hadde en lengre samtale i helga over et glass vin. Jeg fortalte om ei nær venninne av meg som følte seg voldtatt av en mann hun hadde truffet på en date. Hun hadde blitt med han hjem, alt hadde gått veldig fort og hun opplevde seg brukt. Han hadde vært selvopptatt og bare duret frem uten at hun var klar hverken fysisk eller psykisk for sex, men hun hadde ikke klart å stoppe og samleiet ble gjennomført. Mannen hadde sovna nesten med en gang etterpå, og hun hadde ringt etter en taxi og dratt hjem. Uansett, mannen min mente at hun var jo med på det, så hvorfor skulle hun føle seg brukt?

Samtalen spant videre, og det kom frem at han (mannen min) ikke har sex med andre kvinner fordi han er redd for kjønnssykdommer og graviditet. Han holder seg på matta fordi han er i et forhold (meg) og synes det er viktig å respektere sin partner, men ved et eventuelt brudd (skilsmisse) hadde han hoppet opp på hesten og møtt kvinner for tilfeldig sex. Han er også åpen for sex roboter, og ser ikke på dette som utroskap om det skulle foregå i et forhold. (Han mener en sex robot bare er et avansert sex leketøy.) Han mener også at prostituerte selger seg selv av egen fri vilje, og at så lenge man beskytter seg selv mot kjønnssykdommer er det innenfor.

Mulig jeg var naiv som trodde et langvarig forhold med en man elsker, ville forandre holdninger rundt tilfeldig sex? Nå føler jeg at han er i stand til hva som helst, fordi det ikke betyr noe for han. han kan jo lett skjule utroskap for meg, hvis det ikke påvirker han emosjonelt. Jeg føler jo også at det ikke er et sunt kvinnesyn, selv om han behandler meg med respekt. 

Menn, er min manns tankegang normal? Har dere som er i et forpliktende forhold egentlig lyst til å ligge rundt, selv om sexlivet hjemme er bra og dere elsker kona?

Anonymkode: 29e8d...25b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke si han har et normalt forhold til sexkjøp nei.

En ting er ulik holdning til hva tilfeldig sex gir og ikke, grensen for meg personlig går ved sexkjøp.

Men hvorfor trodde du en romantisk relasjon skulle endre dette? 

• Liker 25
Skrevet
Fløff skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ikke si han har et normalt forhold til sexkjøp nei.

En ting er ulik holdning til hva tilfeldig sex gir og ikke, grensen for meg personlig går ved sexkjøp.

Men hvorfor trodde du en romantisk relasjon skulle endre dette? 

Jeg er det lengste forholdet han har hatt og det mest seriøse. Vi elsker hverandre og fungerer godt sammen. Jeg tenkte vel at han ville endre syn på tilfeldig sex etter å ha opplevd å være i et emosjonelt gjensidig forhold, hvor det ikke kun handler om å få dekket fysiske behov (som for meg fremstår som lite givende).

• Liker 4
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Tilfeldig sex er én ting. Der er jo preferansene så ulike, og er man singel står man fritt til å gjøre som man vil. Selv er jeg der at jeg synes tilfeldig sex i blant er ok, men ville mislikt det om det var veldig omfattende eller virket som om han hadde et bagatellmessig forhold til sex. Dette er noe jeg ville diskutert med en kjæreste, men et antall tilfeldige episoder ville antakelig ikke blitt noe stort problem for meg med mindre det altså virket som om sex eller kvinner var rent forbruk.

Sexkjøp er derimot totalt uaktuelt i min verden. Det handler om menneskesyn. Man kjøper ikke andre mennesker, punktum. Jeg kan ikke være sammen med et menneske som tenker slik.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er det lengste forholdet han har hatt og det mest seriøse. Vi elsker hverandre og fungerer godt sammen. Jeg tenkte vel at han ville endre syn på tilfeldig sex etter å ha opplevd å være i et emosjonelt gjensidig forhold, hvor det ikke kun handler om å få dekket fysiske behov (som for meg fremstår som lite givende).

Vel, han har et begrenset menneskesyn - og det vil nok ikke endres dessverre.

Du får ikke gjort annet enn å si at du synes dette med sexkjøp er ekstremt problematisk. 

Der er han jo med på å opprettholde menneskehandel. 

• Liker 7
Skrevet

For meg ville det mest turn off her være at han faktisk forestiller seg at det kan bli slutt mellom dere og hvordan livet da blir. Jeg har ingen plan B på hva jeg skal gjøre om det blir slutt med kjæresten....Han prater heller ikke sånn til meg. 

Anonymkode: 9d80c...037

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mulig jeg var naiv som trodde et langvarig forhold med en man elsker, ville forandre holdninger rundt tilfeldig sex? 

Vel...JA!!!

Hvordan i alle dager har du fått det for deg at en råtten mann plutselig blir en bra og staut mann bare han går inn i et forhold?

Dette er en mann det kun finnes én riktig måte å behandle; Kast han på huet ut av livet ditt.

Og for guds skyld, ikke bli kjæreste med noen som ikke har en bra personlighet som et utgangspunkt. Så kan de heller bli enda bedre av å bli sammen med deg, hvis de føler for det. 

• Liker 8
Skrevet
CamillaCollett skrev (5 minutter siden):

Tilfeldig sex er én ting. Der er jo preferansene så ulike, og er man singel står man fritt til å gjøre som man vil. Selv er jeg der at jeg synes tilfeldig sex i blant er ok, men ville mislikt det om det var veldig omfattende eller virket som om han hadde et bagatellmessig forhold til sex. Dette er noe jeg ville diskutert med en kjæreste, men et antall tilfeldige episoder ville antakelig ikke blitt noe stort problem for meg med mindre det altså virket som om sex eller kvinner var rent forbruk.

Sexkjøp er derimot totalt uaktuelt i min verden. Det handler om menneskesyn. Man kjøper ikke andre mennesker, punktum. Jeg kan ikke være sammen med et menneske som tenker slik.

Han aner jo ikke hvor mange kvinner han har hatt sex med. Og jeg tror ikke han teller med happy endings han har mottatt (og betalt for) ved massasje.  ts

Gjest CamillaCollett
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han aner jo ikke hvor mange kvinner han har hatt sex med. Og jeg tror ikke han teller med happy endings han har mottatt (og betalt for) ved massasje.  ts

Jeg hadde ikke klart å leve med dette. Men det er jo meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For meg ville det mest turn off her være at han faktisk forestiller seg at det kan bli slutt mellom dere og hvordan livet da blir. Jeg har ingen plan B på hva jeg skal gjøre om det blir slutt med kjæresten....Han prater heller ikke sånn til meg. 

Anonymkode: 9d80c...037

Ja, det syntes jeg var veldig sårende å høre. Der sitter han ovenfor kona si og snakker om å ligge med andre damer han ville truffet ute på byen eller Tinder, hvis han ikke var forpliktet ovenfor meg lenger. Takk for den?? ts

• Liker 7
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (8 minutter siden):

Vel...JA!!!

Hvordan i alle dager har du fått det for deg at en råtten mann plutselig blir en bra og staut mann bare han går inn i et forhold?

Dette er en mann det kun finnes én riktig måte å behandle; Kast han på huet ut av livet ditt.

Og for guds skyld, ikke bli kjæreste med noen som ikke har en bra personlighet som et utgangspunkt. Så kan de heller bli enda bedre av å bli sammen med deg, hvis de føler for det. 

Han er en bra mann, på mange måter. Snill, sosial, sjenerøs. 

Han har vært singel store deler av livet sitt, fordi forholdene hans har vært så korte. I går fortalte han at de fleste bare hadde vart noen uker, fordi han såret kvinnene på ulike måter. Dette var jo nytt for meg. Han har såret meg mange ganger også, men jeg har vel tenkt at jeg er ekstra sensitiv og ikke tåler så mye...

Han skylder på oppveksten sin og at han hadde dårlige rollemodeller rundt seg, men at han alltid prøver å bli bedre. Han tar til seg ting jeg sier, som f.eks at han måtte slutte med å lugge meg under sex fordi det gjorde vondt. 

Jeg anser oss som likestilte i forholdet, og at respekten går begge veier. Og så har jeg bare antatt at synet hans på kvinner og sex har endret seg etter å ha opplevd et ekte forhold. Da går man ikke tilbake til bruk og kast-mentalitet, vel? ts

Skrevet

Han har vært horekunde.....? 🤮

Anonymkode: a3f43...cb6

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hjelp... Visste du om forhistorien hans? En mann med et slikt syn på kvinner og sex er dealbreaker i min verden. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han har vært horekunde.....? 🤮

Anonymkode: a3f43...cb6

Ja😔

Skrevet
miss summers skrev (10 minutter siden):

Hjelp... Visste du om forhistorien hans? En mann med et slikt syn på kvinner og sex er dealbreaker i min verden. 

Jeg visste noe, men det meste har kommet frem etter at vi flyttet sammen. Jeg ble også raskt gravid (uplanlagt på pillen, hadde hatt omgangssyke…) og vi valgte å beholde da vi begge ønsket barn uansett. 
Han er en god pappa til barnet, derfor synes jeg dette blir så komplisert…ts.

Skrevet

Jeg er enig med din mann i alt bortsett fra sexkjøp. De færreste kvinner selger sex fordi de vil.

MEN… hvorfor i alle dager forteller du din venninnes historie til din mann? Om hun har betrodd seg til deg er det ikke din business å fortelle det til din mann. Hadde jeg vært din venninne hadde jeg blitt sint på deg.

Anonymkode: f4965...5e4

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det blir litt som å sammenligne epler og pærer. Bare fordi jeg elsker epler, så betyr ikke det at jeg hater pærer? Eller fordi jeg ikke har spist pære på lenge, så liker jeg det ikke lengre? 

Jeg elsker mannen min, og jeg ville aldri vært utro mot han, det har jeg heller ingen interesse av. Men jeg ser ingenting i veien med tilfeldig sex, og jeg hadde både ff og ons i perioden jeg var singel. Jeg hadde sikkert ikke gått i sølibat dersom det ble slutt mellom mannen min og meg, heller. Men det betyr ikke at jeg foretrekker tilfeldig sex over sex i forhold. 

Anonymkode: 48aba...775

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir litt som å sammenligne epler og pærer. Bare fordi jeg elsker epler, så betyr ikke det at jeg hater pærer? Eller fordi jeg ikke har spist pære på lenge, så liker jeg det ikke lengre? 

Jeg elsker mannen min, og jeg ville aldri vært utro mot han, det har jeg heller ingen interesse av. Men jeg ser ingenting i veien med tilfeldig sex, og jeg hadde både ff og ons i perioden jeg var singel. Jeg hadde sikkert ikke gått i sølibat dersom det ble slutt mellom mannen min og meg, heller. Men det betyr ikke at jeg foretrekker tilfeldig sex over sex i forhold. 

Ps: sexkjøp er jeg ikke enig med han i, forresten. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig med din mann i alt bortsett fra sexkjøp. De færreste kvinner selger sex fordi de vil.

MEN… hvorfor i alle dager forteller du din venninnes historie til din mann? Om hun har betrodd seg til deg er det ikke din business å fortelle det til din mann. Hadde jeg vært din venninne hadde jeg blitt sint på deg.

Anonymkode: f4965...5e4

Hm, det ble jo både ett og to glass vin. Jeg sa ikke hvem hun var, jeg har flere nære venninner. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg visste noe, men det meste har kommet frem etter at vi flyttet sammen. Jeg ble også raskt gravid (uplanlagt på pillen, hadde hatt omgangssyke…) og vi valgte å beholde da vi begge ønsket barn uansett. 
Han er en god pappa til barnet, derfor synes jeg dette blir så komplisert…ts.

Skjønner det, har ikke barn selv og ikke har jeg vært gift, så kan ikke uttale meg bastant. Det at du lager tråd her nå viser jo at dette er noe som har gått innpå deg :( 

Jeg kunne ikke vært med en mann som har hatt mange, men samtidig vet man jo ikke nødvendigvis ikke alt heller. Har jo selv vært singel i mange år periodevis og folk antar vel da at man har pult rundt. Å se så lett på sex og intimitet blir vanskelig for meg å forholde meg til, jeg har i alle fall lært litt av tråden din dersom jeg skulle finne en mann å inngå forhold til igjen - dette er ting jeg bør vite, hvordan han forholder seg til dette tema. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...