Gå til innhold

Daten snakker MYE om sine interesser men lite om seg selv. Rødt flagg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tipper veldig mange damer har vært borti menn som ikke stiller spørsmål, ikke virker interessert i DEG (hvem DU er) osv. En mann som gjerne lar deg være publikum men ikke er like flink på å være publikum selv. 

Nå har jeg holdt på med en fyr en stund. En flott mann på så mange vis! Så er det en ting som jeg synes er litt underlig. 

Han er meget smart og veldig oppdatert på hva som skjer i samfunnet (politikk, etiske spørsmål osv). Han kan legge ut om tankene han har om dette en god stund. Ofte er dette temaer som jeg har lite kunnskap om men jeg synes det forsåvidt er spennende å høre hva han mener. Han kan også spørre meg hva jeg synes om temaet. 

En ting han gjør er å sende meg en link til en nyhetsartikkel. Ikke noe mer, bare en lenke. Så leser jeg den og vet liksom ikke helt hva jeg skal svare. Skal jeg si hva jeg mener? Eller skal jeg spørre han om hva han synes om artikkelen? Jeg har ofte valgt det siste siden jeg ikke har så mange meninger om akkurat nevnte temaet. Eksempelvis kan jeg ha noen tanker om fattigdom generelt men jeg har ikke så mye kunnskap om en spesifikk fattigdomskrise på en spesifikk sydhavsøy...

Jeg liker mennesker med entusiasme og interesser. Jeg liker pratsomme mennesker. Hva er så problemet?

Vel, han snakker jo mest om disse tingene han er opptatt av og derfor lite om seg selv. Stiller jeg han et mer personlig spørsmål tar det ikke lang tid før vi kommer inn på et mer abstrakt, filosofisk tema. Fint det, men jeg blir jo ikke kjent med HAN? Han stiller ikke meg personlige spørsmål heller... 

Hvordan gå frem for å få han til å snakke mer personlig? La de store spørsmålene og temaene ligge? Jeg kan jo ikke bare avbryte han i en glødende tale?

Anonymkode: 5ceec...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som ikke snakker personlig og bare ytre ting, har vare ytre ting. Min erfaring er at sånne kommer du aldri nær. 

Anonymkode: 9dddb...3e0

• Liker 1
Skrevet

Det høres egentlig ganske kjedelig ut. Mulig det er spennende og interessant nå å høre om hva han mener om ditt og datt og det å få tilsendt artikler osv, men så spørs det om det blir like spennende og interessant om noen år. En som har monolog om disse tingene mens du hører på. Jeg hadde ikke likt det.

Det var en jeg skrev med. Han sendte meg etter hvert kun videoer, menes og diverse artikler. Det ble kjapt ganske kjedelig. Jeg ønsker jo å bli kjent med mannen og hvem han er og ikke få meningsløse menes, videoer og artikler. Hadde de vært en del av en samtale der man snakket om alt mulig så hadde jeg bare synes at det var gøy og en del av han som person.

Anonymkode: 0f4a7...192

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres egentlig ganske kjedelig ut. Mulig det er spennende og interessant nå å høre om hva han mener om ditt og datt og det å få tilsendt artikler osv, men så spørs det om det blir like spennende og interessant om noen år. En som har monolog om disse tingene mens du hører på. Jeg hadde ikke likt det.

Det var en jeg skrev med. Han sendte meg etter hvert kun videoer, menes og diverse artikler. Det ble kjapt ganske kjedelig. Jeg ønsker jo å bli kjent med mannen og hvem han er og ikke få meningsløse menes, videoer og artikler. Hadde de vært en del av en samtale der man snakket om alt mulig så hadde jeg bare synes at det var gøy og en del av han som person.

*Memes

Skrevet

Jeg var sammen med en sånn. Ble helt forvirret av alle lenker, sanger, bilder og memes han sendte meg hele tiden, og kom aldri inn på han som menneske. Eller, etter hvert så kom det fram ganske mange ting som gjorde at det var umulig å være i et forhold med han. Nå, 10-12 år etter, sender han meg fortsatt lenker til sanger, memes og bilder, helt ut av det blå, uten noen annen form for kommunikasjon. 

Han var en liten shit bag, og vi endte ting på en lite hyggelig måte, så hvorfor han blir sur når jeg sier jeg ikke er vennen hans, det skjønner jeg ikke. Jeg tror sånne mennesker lever i sin egen, lille verden, hvor de tror alle kan lese tankene deres, og bare må være interessert i det samme som dem. 

Anonymkode: 26229...310

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer veldig på hvorfor de er sånn? Hvordan blir noen mennesker sånn? Jeg tror ikke at han har aspergers eller noe sånt, ikke i det hele tatt! 

Hva får disse menneskene til å tro at dette er ok?

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg tipper veldig mange damer har vært borti menn som ikke stiller spørsmål, ikke virker interessert i DEG (hvem DU er) osv. En mann som gjerne lar deg være publikum men ikke er like flink på å være publikum selv. 

Ja det er et stor rødt flagg alltid! Når man er på vei inn i et forhold må man bli bedre kjent, legge ut om store vyer og leke verdensmann, men samtidig aldri slippe partner inn på seg gradvis og med progresjon? Ja det er et enormt stort rødt flagg. Uten å være nysgjerrig angående deg og hva du liker, kan han aldri bli godt kjent med deg. Dette sier seg selv om du tenker deg litt om. Fortelle om meg selv og mine interesser til en jeg dater eller er kjæreste med gjør jeg jo, men i små doser og forventer at samtalen veksler mellom "jeg og deg". Over tid må det være en varig interesse og om ikke er det et tegn på at ting ikke fungerer eller "partner" er ikke nok inne i det med deg. Så må det være gjensidig. Mye lettere om begge har noen felles interesser og verdier. Politikk er interessant men ikke noe som påvirker relasjonen der og da. Bruke masse tid på dette og ikke snakke om dere? Det er et stort rødt flagg ja. 

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (20 minutter siden):

Ja det er et stor rødt flagg alltid! Når man er på vei inn i et forhold må man bli bedre kjent, legge ut om store vyer og leke verdensmann, men samtidig aldri slippe partner inn på seg gradvis og med progresjon? Ja det er et enormt stort rødt flagg. Uten å være nysgjerrig angående deg og hva du liker, kan han aldri bli godt kjent med deg. Dette sier seg selv om du tenker deg litt om. Fortelle om meg selv og mine interesser til en jeg dater eller er kjæreste med gjør jeg jo, men i små doser og forventer at samtalen veksler mellom "jeg og deg". Over tid må det være en varig interesse og om ikke er det et tegn på at ting ikke fungerer eller "partner" er ikke nok inne i det med deg. Så må det være gjensidig. Mye lettere om begge har noen felles interesser og verdier. Politikk er interessant men ikke noe som påvirker relasjonen der og da. Bruke masse tid på dette og ikke snakke om dere? Det er et stort rødt flagg ja. 

Jeg er nok der at jeg begynner å innse dette jeg også... Når sant skal sies har han åpnet litt mer og mer, men det er bare ikke nok. Orker ikke holde på mer nå tror jeg. Jeg tenkte han først var høflig, sjenert etc i starten men nå har det gått en stund og jeg innser at han bare ikke er keen på å bli bedre kjent - som kjærester ihvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...