Gå til innhold

Kjæresten ble nesten kysset av ei annen på fest, blir sur om jeg en sjelden gang tar det opp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi er i 20 årene.

Vi var på fest og ei jente var tydelig interessert i kjæresten min. Jeg stoler på han og ønsker ikke å gå rundt å passe på han og si ifra da jeg ikke ønsker å ha det slik. Jenta danser med han ganske lenge og hver gang han kommer tilbake, gnir seg opp etter han og danser tett med bare han blant alle på gulvet, og han danser med henne også, også tar hun tak i ansiktet hans og drar han mot henne, begge er fulle. Kjæresten snur seg bort akkurat før, men dette syns ikke jeg var greit. Han kom til meg og sa ifra, men jeg har jo fått med meg alt han har gjort da... Jeg lager ikke en greie ut av det og lar det ligge for kvelden. 

Dagen etterpå sa jeg ifra og begynte å gråte og sa at jeg ikke syns sånt er greit, og at han ikke kan danse tett opp etter andre jenter hele kvelden og nesten kysse med dem. Jeg godtar ikke og har ikke tid til å bli behandlet slik... Han skjønte jo det, men følte ikke jeg fikk en ordentlig beklagelse. Han skjønte tydeligvis ikke at hun prøvde seg og jeg fikk som svar litt pjuskt "visste ikke hun prøvde seg, men skal ikke gjøre det igjen". 

I ettertid når jeg nevner det blir han bare "sur" eller nedenfor. Han sier han føler seg som en dårlig person og får dårlig samvittighet for det som skjedde og det ødelegger hele dagen når jeg nevner det fordi han får dårlig samvittighet. Jeg nevner det ikke ofte. 

Hva hadde dere gjort?

Endret av Friendss
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere allerede har snakket om det ville jeg nok skjøvet det vekk. Det hjelper ikke å dra det opp flere ganger når han åpenbart har dårlig samvittighet og skammer seg over det. Å bli "sur" er en vanlig måte å forsvare seg mot vonde følelser. Han har nok lært, og han klarte heldigvis å avverge kysset, og han sa i fra til deg at det skjedde. Nå har dere blitt enige om at å danse sånn tett med en annen dame overhode ikke er greit. Da er det kanskje ikke så mye mer å snakke om? 

Et forhold bygges mens man lever i det, og dette var nok en hendelse som definerte en grense for dere. 

• Liker 21
Skrevet

Høres ikke ut som dansingen var helt innafor heller spør du meg.

• Liker 14
Skrevet

Så fordi du gråter så må han trøste deg, selv om det er du som er ganske irrasjonell? 

Kvinner som bruker, ja men jeg gråt som et argument er veldig lite tiltrekkende 

Anonymkode: 81b53...543

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så fordi du gråter så må han trøste deg, selv om det er du som er ganske irrasjonell? 

Hun gråt fordi hun var lei seg for at han hadde gått over grensa hennes?  Hun var da ikke irrasjonell. Alle har sine grenser, og nå fant de ut sammen hvor den gikk. Det er helt greit å ikke akseptere tett dans...

• Liker 8
Skrevet

Herregud, for det første må jeg bare si hvor sinnsykt dumsnill du er i forhold til det🤷‍♀️ For de fleste jenter(er selv i 20 årene) hadde det der vært nok til et Bye Bye for å si det sånn. Skikkelig drittsekk oppførsel fra hans side, han burde vært mye tydeligere på at han har dame ovenfor henne. 
Du fortjener bedre ts, hadde gitt han en skikkelig bitchslap, du skal virkelig ha for at du klarer å holde deg så rolig i forhold til det.

Anonymkode: 25734...c13

• Liker 9
Skrevet

Glem det. Legg det bak deg. Og slutt å nevne det igjen. 

Han gjorde det riktige, ved å trekke seg unna henne, snakke med deg om det og bli enig i at det ikke skal skje igjen. 

Anonymkode: bdb8c...26c

• Liker 15
Skrevet

Men hva er det du vil oppnå med å ta det opp flere ganger? Om du vil ha en slik unnskyldning så må du be om nøyaktig det. 

Han har sagt at han ikke setter pris på at du stadig skal ta opp noe som får han til å føle seg kjip, han har sagt tydelig i fra om at din gjentagende oppførsel får han til å føle seg som en dårlig person. Du gjentar likevel din oppførsel. Har han gjentatt sin oppførsel?

Anonymkode: 8d3ba...192

• Liker 9
Skrevet

Han skulle gitt deg en real unnskyldning med det samme. Da skal de ikke sutre, men legge seg flate, si: det betød ingenting, det er deg jeg vil ha, og jeg beklager at jeg såret deg og tråkket over grensene dine. Så enkelt, men så vanskelig for noen menn. Typisk noen menn å synes synd på seg selv når de får dårlig samvittighet for noe dumt de har gjort. I stedet for å gi unnskyldning og å trygge, blir de lei seg og så får dama dårlig samvittighet. Ikke greit. Men du må slutte å terpe, det som har skjedd har skjedd og han vil nok ikke gjøre det igjen.

Anonymkode: 1fdd4...126

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Dere er unge, og det kommer ikke til å bli dere. Klem mest mulig moro og fest ut av forholdet før du beveger deg videre uten drama.

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, det er selvfølgelig det viktigste av alt!

Fyren kan godt være en ekkel slamp, et krapyl som kun en mor kan klare å elske..

..men dama må likevel ha fullt fokus på at hun skal være sexy og tiltrekkende i en hver situasjon.

Skikkelig langsiktig tenking. Jeg spår deg en het fremtid med kremen av damer.

:ironi: 

• Liker 2
Skrevet

At hun nesten kysset han er jo ikke noe han kan noe for i utgangspunktet, men når han har danset tett med henne hele kvelden så har han på en måte åpnet for det mener jeg da.

Jeg er ikke spesielt sjalu, men jeg hadde reagert hvis mannen min plutselig hadde danset tett med en annen jente hele kvelden 🤷‍♀️

Anonymkode: 6f128...a1f

• Liker 5
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (20 minutter siden):

Ja, det er selvfølgelig det viktigste av alt!

Fyren kan godt være en ekkel slamp, et krapyl som kun en mor kan klare å elske..

..men dama må likevel ha fullt fokus på at hun skal være sexy og tiltrekkende i en hver situasjon.

Skikkelig langsiktig tenking. Jeg spår deg en het fremtid med kremen av damer.

:ironi: 

Ja, gud forby at vi griner. Grining hos kvinner er kun manipulasjon 🙄

Anonymkode: 6f128...a1f

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt at kjæresten min danset med noen andre på den måten. Når det er sagt så har du allerede godtatt unnskyldningen hans, og da er det dårlig gjort av deg å fortsette å bruke det imot han. Gå videre eller slå opp. 

• Liker 5
Skrevet
Friendss skrev (1 time siden):

Vi er i 20 årene.

Vi var på fest og ei jente var tydelig interessert i kjæresten min. Jeg stoler på han og ønsker ikke å gå rundt å passe på han og si ifra da jeg ikke ønsker å ha det slik. Jenta danser med han ganske lenge og hver gang han kommer tilbake, gnir seg opp etter han og danser tett med bare han blant alle på gulvet, og han danser med henne også, også tar hun tak i ansiktet hans og drar han mot henne, begge er fulle. Kjæresten snur seg bort akkurat før, men dette syns ikke jeg var greit. Han kom til meg og sa ifra, men jeg har jo fått med meg alt han har gjort da... Jeg lager ikke en greie ut av det og lar det ligge for kvelden. 

Dagen etterpå sa jeg ifra og begynte å gråte og sa at jeg ikke syns sånt er greit, og at han ikke kan danse tett opp etter andre jenter hele kvelden og nesten kysse med dem. Jeg godtar ikke og har ikke tid til å bli behandlet slik... Han skjønte jo det, men følte ikke jeg fikk en ordentlig beklagelse. Han skjønte tydeligvis ikke at hun prøvde seg og jeg fikk som svar litt pjuskt "visste ikke hun prøvde seg, men skal ikke gjøre det igjen". 

I ettertid når jeg nevner det blir han bare "sur" eller nedenfor. Han sier han føler seg som en dårlig person og får dårlig samvittighet for det som skjedde og det ødelegger hele dagen når jeg nevner det fordi han får dårlig samvittighet. Jeg nevner det ikke ofte. 

Hva hadde dere gjort?

Da hadde jeg sagt at neste gang vi er ute så skal jeg gjøre akkurat det samme som han. Så kan han kjenne på følelsen og kjenne etter om det er greit eller ikke. 

Så må man snakke ferdig om noe en gang og la det ligge. For å dra opp slikt hele tiden vil ødelegge deres forhold. 

Anonymkode: 26326...f0c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da hadde jeg sagt at neste gang vi er ute så skal jeg gjøre akkurat det samme som han. Så kan han kjenne på følelsen og kjenne etter om det er greit eller ikke. 

Så må man snakke ferdig om noe en gang og la det ligge. For å dra opp slikt hele tiden vil ødelegge deres forhold. 

Anonymkode: 26326...f0c

Men dem har jo snakket om det, han har skjønt at han gjorde noe galt, han føler seg dritt og som en dårlig person... hun fortsetter ta det opp, og i følge dine ord "ødelegge forholdet", og så anbefaler du henne i tillegg gå å gjøre det samme, så han kan få kjenne enda mer på følelsen?

Han har tydeligvis så dårlig samvittighet at det å stadig ta det opp gjør vondt for han... 

Anonymkode: 8d3ba...192

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler deg å lese deg opp på beklagelser, for det lærte meg masse i alle fall - vi kvinner har en (ubevisst) tendens til å ikke føle at en unnskyldning er genuin med mindre den inneholder tre viktige aspekter. 

- At personen som har såret oss kan gjenta med egne ord hvilke handlinger og valg som såret 

- At personen sier unnskyld uten å bortforklare

- At personen sier hvilke endringer de har tenkt å gjøre for å unngå gjentakelse eller hvordan de ønsker å forebygge gjentakels

Hvis disse punktene ikke foreligger, vil mange av oss ubevisst ha behov for mer uten å klare å sette fingeren på hvorfor vi ikke er fornøyd når de har satt unnskyld, selv om de kanskje har gjentatt det ti ganger. Vi blir frustrert, og de blir frustrert fordi de føler at de sier unnskyld, men at vi straffer dem ved å ikke være fornøyd. 

Etter at jeg og min partner implementerte disse punktene hver gang en av oss har gjort noe som har såret, har vi begge to følt bekreftelse, forståelse og closure, i mangel på norsk uttrykk. Et annet viktig poeng for oss er at vi snakker ut om det en kveld hvor ingen av oss må dra avgårde på noe annet, og at den sårede parten er den som først styrer samtalen bort fra samtaleemnet. Hvis den som såret bytter til et nytt emne før de tre punktene over er overstått, vil det føles som unnvikende eller avvisende. 

For oss har dette som sagt hjulpet helt enormt og ingen av oss drar noensinne opp tidligere problemer lenger. Anbefaler alle å gi det et forsøk :)

• Liker 5
Skrevet

Hadde tatt meg sammen, vokst opp og gått videre med livet. Du oppfører deg som et gnagsår.

Anonymkode: 1372a...b3a

• Liker 8
Skrevet

Kvinner vil ha mannen som andre kvinner vil ha…

Anonymkode: 6de98...83c

Skrevet

Hvorfor nevne det? Dere har snakket om det. Det var ikke en big deal, og det fører ikke til noe positivt at du fortsetter å gnage om det. Han har mottatt beskjeden. Legg det bak deg.

Anonymkode: a6938...bdc

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...