AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 Til butikken, legen, helsestasjonen osv, når bærte dere baby på armen? Min på 8 mnd begynner å bli tung og drasse rundt i bilstolen men inne hos legen/tannlegen/helsestasjonen er det også så kjekt å sette baby oppi stolen Anonymkode: c6436...f4f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 Aldri. Barnet får krabbe på gulvet eller leke med en leke på fanget. Anonymkode: 123f0...d4e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Til butikken, legen, helsestasjonen osv, når bærte dere baby på armen? Min på 8 mnd begynner å bli tung og drasse rundt i bilstolen men inne hos legen/tannlegen/helsestasjonen er det også så kjekt å sette baby oppi stolen Anonymkode: c6436...f4f aldri, brukte vogn Anonymkode: 6ed45...675
LilleMy1989 Skrevet 29. oktober 2021 #4 Skrevet 29. oktober 2021 Byttet til småbarnsstol rundt 8mnd 😊 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #5 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Til butikken, legen, helsestasjonen osv, når bærte dere baby på armen? Min på 8 mnd begynner å bli tung og drasse rundt i bilstolen men inne hos legen/tannlegen/helsestasjonen er det også så kjekt å sette baby oppi stolen Anonymkode: c6436...f4f hadde med meg ei enkel vogn i bilen der det var aktuelt jeg. Anonymkode: 55a7f...12b
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #6 Skrevet 29. oktober 2021 Bærer aldri bilstolen, men setter bilstolen på understellet på vogna når jeg skal kjapt inn og ut av bilen og baby sover Hadde aldri orka å bære bilstol, så veldig glad for understellet. Med første gikk vi over til småbarnstol ved 7-8 mnd, må nok gå over litt før med andremann da han er veldig lang og kommer nok til å vokse ut av babystolen. Anonymkode: cace0...9c0 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #7 Skrevet 29. oktober 2021 Vi måtre bruke babystolen til 9-10 mnd før hun passet småbarnsstolen så vi hadde den vel med inn når vi dro plasser, men satte den kjapt i fra meg og tok ut baby for selv om hun var bare rundt 7kg så var det tungt. Stolen veier jo 4-5kg bare den liksom, man blir skjeiv i kroppen av å gå å bære på sånt 🤷🏼♀️ Evt så brukte jeg vogn eller bæresele, bærte minimalt på babystolen etter 4-5 mnd i grunn... Anonymkode: 3b764...4ca
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #8 Skrevet 29. oktober 2021 Da ungen ble for stor og jeg måtte bytte stol, for den nye stolen hadde ikke bøyle. Anonymkode: b22c6...52b 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #10 Skrevet 29. oktober 2021 Jeg bar aldri bilstolen rundt, det ble for tungt. Jeg hadde alltid med vogn, og tok heller risikoen på at baby våknet når vi skulle ut av bilen. I mange butikker har de vogner med babystol, disse brukte vi når det fantes (vi spritet den først). Når mannen var med hendte det at han bar bilstolen, frem til vi gikk over til større stol. Anonymkode: 0efc6...fe0
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #11 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Aldri. Barnet får krabbe på gulvet eller leke med en leke på fanget. Anonymkode: 123f0...d4e Det er jo snakk om til fra-situasjoner her. Legger du babyen på et teppe du drar etter deg da, fra bilen til butikken? Hva gjorde du før babyen krabbet etter deg eller lekte med leker? 🤣 Anonymkode: 5fc09...565 3
boblevann Skrevet 29. oktober 2021 #12 Skrevet 29. oktober 2021 Byttet stol rundt 8 mnd, og sluttet da. Men det var blytungt på slutten😅
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #13 Skrevet 29. oktober 2021 3-4 måneder. Brukte bæresele eller trillevogn etter det. Anonymkode: c14c8...a89
GammelKaktus Skrevet 29. oktober 2021 #14 Skrevet 29. oktober 2021 Brukte bilstolen til bæring to ganger, en gang fra sykehuset og en gang opp til helsestasjonen. Ellers så brukte jeg bæreselen eller vogn. Bilstolen er jo ikke noe god å sitte i for lenge, dessuten så var han alltid så fornøyd med å være i bæresele så da ble det slik.❤️
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #16 Skrevet 29. oktober 2021 Begynte å bære baby på armen da han var en 5 mnd. 😊 Sover han, så kan jeg ta bilstolen og klikke på vogna. Er han våken og vi skal gå litt, så tar jeg frem vogna og sittedel.. Anonymkode: 21e1d...487
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #17 Skrevet 29. oktober 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo snakk om til fra-situasjoner her. Legger du babyen på et teppe du drar etter deg da, fra bilen til butikken? Hva gjorde du før babyen krabbet etter deg eller lekte med leker? 🤣 Anonymkode: 5fc09...565 Antar at hun bar babyen uten stolen, eller brukte vogn? Nå er jeg gravid og har ikke barn fra før men visste ikke at man bar rundt på babyer i bilstolen sin, den skal vel stå i bilen, er det ikke stress å ta den inn og ut? Hvorfor kan man ikke bare ta baby ut av stolen? Anonymkode: 6b47e...624
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #18 Skrevet 29. oktober 2021 Har aldri orket å drasse rundt på bilstolen. Har tatt den med en gang på helsestasjonen når yngste var nyfødt, ellers har jeg brukt vogn eller bæresele. Ellers bært den kun inn/ut av bil hjemme/på besøk. Anonymkode: 73e67...b92
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #19 Skrevet 29. oktober 2021 Veldig overrasket over at det ikke er fler som smacker bilstol på understellet på vogna. Det er isåfall tidenes lifehack for dere som ikke har prøvd. 32 minutter siden, AnonymBruker said: Antar at hun bar babyen uten stolen, eller brukte vogn? Nå er jeg gravid og har ikke barn fra før men visste ikke at man bar rundt på babyer i bilstolen sin, den skal vel stå i bilen, er det ikke stress å ta den inn og ut? Hvorfor kan man ikke bare ta baby ut av stolen? Anonymkode: 6b47e...624 Med Isofix er det veldig lett å ta bilsete inn og ut. Vi pleier å ha babystolen ut av bilen og inn i huset. Greit å ha en "ferdig pakka" baby når man skal ut som man bare kan klikke på sete i bilen. Hvis man bare må innom butikken ol en tur når man er ute og kjører er det veldig greit å bare klikke av bilstolen og på understellet, i stedet for å ta baby ut og inn av setet, spesielt hvis baby sover. Jeg har hatt to barn som ikke alltid er like lette å få til å sovne, så terskelen for å vekke sovende barn er høy! Anonymkode: cace0...9c0 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #20 Skrevet 30. oktober 2021 Sluttet vell for godt rundt 7mnd fordi stolen var så tung, og det ble lettere å bære ungen med en arm fordi ungen ble mer stødig. Så byttet vi til større stol like etterpå, axkid så det gikk fint at ungen var litt kortere og lettere enn det som kreves på andre stoler. Anonymkode: add3f...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå