AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 Er dame, 33 år. Tok pfizervaksine i slutten av august. Merka ikke annet enn at arma var litt øm neste dag. Tok moderna i går ettermiddag (fikk ikke velge pfizer). For en halvtime siden begynte hjertet å slå ujevnt, så normalt, så ujevnt. Er det en vanlig bivirkning? Har også hodepine og er litt småsvimmel, det hadde jeg regna med. Men litt ekkelt med hjertebank? Anonymkode: de5ba...c56
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 Kontakt legen din:-) greit å få sjekka det ut! Anonymkode: b62df...77e
ClausSaus Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er dame, 33 år. Tok pfizervaksine i slutten av august. Merka ikke annet enn at arma var litt øm neste dag. Tok moderna i går ettermiddag (fikk ikke velge pfizer). For en halvtime siden begynte hjertet å slå ujevnt, så normalt, så ujevnt. Er det en vanlig bivirkning? Har også hodepine og er litt småsvimmel, det hadde jeg regna med. Men litt ekkelt med hjertebank? Anonymkode: de5ba...c56 Dette er en ikke uvanlig bivirkning, og som regel helt ufarlig. Men: Betennelse på hjertepose (perikarditt) eller hjertemuskel (myokarditt) er kjente sjeldne men mulige bivirkninger av mRNA-vaksinen mot Covid-19. Så du bør vurdere å konsultere med lege i alle tilfelle, særlig hvis problemet vedvarer. Sånn for sikkerhets skyld. Endret 29. oktober 2021 av ClausSaus
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Skrevet 30. oktober 2021 Fjugur skrev (På 29.10.2021 den 9.14): Veldig vanlig! Hvor lenge varer det vanligvis? Anonymkode: de5ba...c56
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Skrevet 30. oktober 2021 Var hos legen i går. Han kjente såklart ikke noe ujevn puls akkurat da. Men trodde det var pga stress, søvnløshet etc. Rart det sammenfaller med vaksineringen Anonymkode: de5ba...c56
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 Følg nøye med, og ha lav terskel for å kontakte lege. Anonymkode: 8ab10...60b 1
Mezzosoprena Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 9.04): Er dame, 33 år. Tok pfizervaksine i slutten av august. Merka ikke annet enn at arma var litt øm neste dag. Tok moderna i går ettermiddag (fikk ikke velge pfizer). For en halvtime siden begynte hjertet å slå ujevnt, så normalt, så ujevnt. Er det en vanlig bivirkning? Har også hodepine og er litt småsvimmel, det hadde jeg regna med. Men litt ekkelt med hjertebank? Anonymkode: de5ba...c56 Jeg har ujevn/rask puls som blir behandlet med betablokkere. Dette har gjort at pulsen har vært godt stabilisert lenge nå. Men jeg fikk en periode med økt puls/ujevn puls etter begge dosene - ikke lenge, et par-tre dager, kanskje?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #9 Skrevet 30. oktober 2021 Slet med hjertebank 3-4 uker etter pfizer-dose. Og høy puls. Anonymkode: 9eb6a...e46
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #10 Skrevet 30. oktober 2021 Immunforsvaret ditt jobber jo ekstra etter vaksine, det er hele poenget, så det er ikke uvanlig å kjenne på sånne symptomer. Anonymkode: 7ee78...480 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Slet med hjertebank 3-4 uker etter pfizer-dose. Og høy puls. Anonymkode: 9eb6a...e46 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Immunforsvaret ditt jobber jo ekstra etter vaksine, det er hele poenget, så det er ikke uvanlig å kjenne på sånne symptomer. Anonymkode: 7ee78...480 Men ikke normalt med symptomer etter Pfizer vel ? Pfizer er mye svakere enn Moderna-vaksinen! Anonymkode: d41ff...161
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg tok vaksine nr 2 onsdag, pfizer - har det akkurat som du, hjertet slår ujevnt, hatt en stikkende vondt hodepine i dag og svimmel. Men vet jo at hjertet mitt slår ujevnt når immunforsvaret jobber - håper ikke jeg har fått betennelse på hjertet/hjerteposen Anonymkode: 0c4e2...7a1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #13 Skrevet 30. oktober 2021 I gruppa «erfaringer med covid 19 vaksiner Norge» er det mange som sliter med det samme. Anonymkode: cffda...f45
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #14 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): I gruppa «erfaringer med covid 19 vaksiner Norge» er det mange som sliter med det samme. Anonymkode: cffda...f45 Er det rapportert om svimmelhetsanfall etter moderna? Jeg har tatt pfizer og moderna Anonymkode: 9eb6a...e46
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #15 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg tok vaksine nr 2 onsdag, pfizer - har det akkurat som du, hjertet slår ujevnt, hatt en stikkende vondt hodepine i dag og svimmel. Men vet jo at hjertet mitt slår ujevnt når immunforsvaret jobber - håper ikke jeg har fått betennelse på hjertet/hjerteposen Anonymkode: 0c4e2...7a1 Jeg synes du burde ringe legevakta. Anonymkode: 5df2c...5f2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #16 Skrevet 30. oktober 2021 Ved hjerteposebetennelse er smerte det viktigste symptomet. Og denne er ikke så skummel som den høres ut. Den blir behandlet med smertestillende og er som regel kortvarig og selvbegrensende. Men er du bekymret - ta kontakt med legevakt. Eller se det an og bestill legetime. Anonymkode: 7ee78...480 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #17 Skrevet 30. oktober 2021 Var på legevakta nå. Tok noen sekunders ekg før jeg var inne hos legen. Da var pulsen jevn.. Legen mente at det sikkert gir seg ila. få dager om det er bivirkning. Anonymkode: de5ba...c56
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #18 Skrevet 30. oktober 2021 Som person med angst så vet jeg at om jeg først begynner å "kjenne etter" hjertet så kjennes det ofte ut som det slår ujevnt.. Hjertet slår vanligvis ikke helt jevnt. Så det kan være at du kjenner ekstra på kroppen etter vaksinen og at det så forsterkes når du blir engstelig pga det du kjenner. Fint at du fikk det sjekket ut da, tenker at man bør dra til legen men bare en mulig forklaring Anonymkode: 529f0...655 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #19 Skrevet 30. oktober 2021 54 minutter siden, AnonymBruker said: Men ikke normalt med symptomer etter Pfizer vel ? Pfizer er mye svakere enn Moderna-vaksinen! Anonymkode: d41ff...161 Kjenner flere som ble litt dårlige etter dose 2 av pfizer også. Og noen som tok Moderna og ikke ble spesielt dårlige. Så varierer litt mellom folk. Anonymkode: 529f0...655
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #20 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Som person med angst så vet jeg at om jeg først begynner å "kjenne etter" hjertet så kjennes det ofte ut som det slår ujevnt.. Hjertet slår vanligvis ikke helt jevnt. Så det kan være at du kjenner ekstra på kroppen etter vaksinen og at det så forsterkes når du blir engstelig pga det du kjenner. Fint at du fikk det sjekket ut da, tenker at man bør dra til legen men bare en mulig forklaring Anonymkode: 529f0...655 Er ikke så engstelig egentlig. Men var skeptisk til vaksinekomboen, pga. betennelsen det har vært snakk om. Men regna med det gikk bra, siden det sjelden rammer, og da helst rammer unge menn. Men har ikke hørt at det er vanlig når immunforsvaret jobber, eller at det kan være vanlig bivirkning. Så ville egentlig bare utelukke at noe var galt når folk skrev at lege bør kontaktes, ikke nervøs/stressa. Vet ting kan forsterkes når man bekymrer seg ja. Har hatt hjertebank før, men da har det gitt seg fort, og ikke gjentatt seg ofte. Anonymkode: de5ba...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå