Gå til innhold

Her havner de forsvunne Postnord-pakkene: – De har null oversikt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.nettavisen.no/okonomi/her-havner-de-forsvunne-postnord-pakkene-de-har-null-oversikt/s/5-95-321531

På Postnords Facebook-side er det mange kundeklager om pakker som ikke er mottatt eller sendt i retur, sjåfører som ikke finner fram og bestilte varer som ikke har ankommet etter uker og måneder.

Tommy Karlsen jobbet fra 2012 til mars 2021 som selger i Auksjonshusets eierselskap Movement AS.

Ifølge Karlsen kom det store mengder pakker fra Postnord som skulle til Auksjonshuset mens han jobbet i Movement - noen av dem med tydelig mottaker og adresse på.

– Det var enorme mengder «hittegods» fra Postnord som havnet på lageret til Auksjonshuset. Det kunne komme inn 20-30 europaller fra Postnord alene. De hadde null oversikt, sier Karlsen.

Når Postnord ikke klarer å levere varer, blir varene ifølge Tommy Karlsen satt på et hittegodslager på en terminal på Alfaset, i Groruddalen, i Oslo. Der skal de etter planen finne tilbake til avsender og mottaker.

Men siden det er store kvanta og mye å håndtere, blir pakkene lagt på paller og sendt til Auksjonshuset, ifølge Karlsen

Hva er din erfaring med PostNord?

Endret av nebbete fugl
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omg det der er jo sinnsykt! 

Anonymkode: f7186...dbb

• Liker 18
Skrevet

:sjokkert: Man burde jo boikotte dem, rent tyveri! 

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde dårlig erfaring med dem da jeg bodde i Oslo, men her jeg bor nå, er jeg fornøyd. (Sørlandet)

Anonymkode: 5a311...f92

Gjest Villfisker
Skrevet

Jeg har i hvert fall ikke tenkt å betale for noe som ikke kommer frem.

Skrevet

Personlig har jeg ikke hatt noe problem med de, men jeg har en venninne som ikke har fått post på 4 uker! Hun har ringt dit x-antall ganger, snakket med 13 forskjellige mennesker. Ikke en dritt har skjedd. Hun hadde bl.a bestilt noe til barnebarnet, pakken har ankommet hjemstedet hennes men der stoppet det. 
De er visst utrolig frekke i telefonen, og snakker til henne som hun skulle ha vært et barn. De kan da ikke gjøre noe med at hennes post ikke kommer fram o.sv. Alle naboene hennes har fått post, hun bor i en blokk. Men ingenting i hennes postkasse. Bl.a. nytt bankkort er bestilt 3 ganger, aldri kommet fram. Men der skulle banken hjelpe henne slik at hun kunne få hente det i banken.

Anonymkode: d7fe1...bc7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Personlig har jeg ikke hatt noe problem med de, men jeg har en venninne som ikke har fått post på 4 uker! Hun har ringt dit x-antall ganger, snakket med 13 forskjellige mennesker. Ikke en dritt har skjedd. Hun hadde bl.a bestilt noe til barnebarnet, pakken har ankommet hjemstedet hennes men der stoppet det. 
De er visst utrolig frekke i telefonen, og snakker til henne som hun skulle ha vært et barn. De kan da ikke gjøre noe med at hennes post ikke kommer fram o.sv. Alle naboene hennes har fått post, hun bor i en blokk. Men ingenting i hennes postkasse. Bl.a. nytt bankkort er bestilt 3 ganger, aldri kommet fram. Men der skulle banken hjelpe henne slik at hun kunne få hente det i banken.

Dette kan da ikke være postnord? Bankkort kommer som regel med posten? 

• Liker 18
Skrevet

Åjada, en pakke ble sendt til feil by. Da den ble ettersendt hit jeg bor så fikk jeg gebyr på 100 kr. Dermed nektet jeg å hente ut pakken før jeg hadde hatt en diskusjon med dem og siden det var en internasjonal forsendelse så ville det nok blitt dyrere for dem å returnere. 

En annen pakke tok rundturen til omtrent alle tettsteder i distriktet. Det tok meg fire telefoner og opptil flere sinnamailer å få den til å lande her. 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger pakker er kommet til feil utleveringssted i forhold til det jeg angir. Det er riktignok et lite sted så det har ikke så mye å si i praksis, men det er prinsippet. 

Ved siste bestilling som skulle sendes med PostNord så satt jeg i over en uke og så at i sporingen så var det "pakken er meldt inn men ikke ankommet Post Nord". Da jeg omsider fikk tak i avsender så viste det seg at den var sendt for dagesvis siden og tydeligvis ikke scannet inn. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dette kan da ikke være postnord? Bankkort kommer som regel med posten? 

Postnord som leverer posten der hun bor 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Postnord som leverer posten der hun bor 

Hva? Har aldri hørt at PostNord får ta post fra bankene? De bruker vel den vanlige posten?

Anonymkode: 93f56...a3b

• Liker 7
Skrevet

Min erfaring er god, har aldri mistet noe, de er litt treigere enn posten synes jeg men helt ok. En gang leverte de pakken min til feil butikk og feil bydel, da ringte jeg og de beklaget seg og etter to dager var den der den skulle være.

Jeg sender mye og shopper en del på nett og har aldri hatt noen store problemer med pakker og slikt uavhengig av hvilket selskap som har levert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva? Har aldri hørt at PostNord får ta post fra bankene? De bruker vel den vanlige posten?

Anonymkode: 93f56...a3b

Det er PostNord som står for postomdelingen der hun bor, så det er de som levere posten også hjem til beboerne. At du aldri har hørt om det, er jo en helt annen sak.

• Liker 3
Skrevet

Forrige levering med postnord skulle komme hjem mellom 17-21. Det var snakk om tre kolli. Kolli 1 kom på avtalt dag kl 14, ble stående ute i regnet for det var jo ingen hjemme. Postnord sa de har mange pakker som må ut og derfor kjører sjåførene tidligere på ruten sin, at vi ikke var hjemme var vårt problem.

Kolli 2 kom dagen etter og kolli 3 dagen etter der…

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hatt problemer 🤷‍♀️ Og har mottatt og returnert mye med Postnord. 

Skrevet

Jeg har selv jobbet i et stort norsk selskap som sender forsendelser over hele landet, og der var det stooore problemer med at pakker fra PostNord forsvant, eller at de ble utlevert og signert for, når kundene nektet for det. I tillegg til at pakker som skulle leveres på døren ikke ble forsøkt levert, men heller levert på post i butikk. Virker som de styres av amatører.

Anonymkode: 2667c...36d

• Liker 16
Skrevet

Jeg tror det har mye å si hva slags folk som er sjåfører. De er hyggelige og serviceinnstilt her jeg bor. I Oslo var de ikke det. Og jeg har ikke nevnt hva slags folk som jobber for PostNord i Oslo og hva slags folk som jobber her. 

• Liker 6
Skrevet

Mannen skulle ha en vare levert til PostNords utleveringsboks her, men PostNord fant ikke sitt eget utleveringspunkt på tre forsøk.

Anonymkode: 7117b...8d8

• Liker 7
Skrevet

Har selv ikke hatt så store problemer med dem annet enn at de er tregere enn Posten, men jeg prøver å unngå nettbutikker som bruker PostNord.

Anonymkode: ecdb3...59d

• Liker 2
Skrevet

Unngår nettbutikker som bruker postnord. 

Har bodd både nord og sør i Norge og alltid vært plaget. 

Pakker går i sirkel mellom lager, pakker blir borte, dem kommer ikke når dem skal, pakker havner på helt feil sted. 

Kundestøtte snakker til deg som om du var et barn, overhyggelig og skal alltid prate med "kjørekontoret".

Håpløst. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...