Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt plutselig så bestemmer hun seg for eksempel at vi skal fikse noe hjemme. Det siste var at vi skal kjøpe nye skap til badet. Jeg sier at det har vi ikke råd til akkurat nå, men det kan være det neste vi sparer til. Svaret fra henne var: Har du ikke bil? Kan du ikke bruke den og hente nye skap? Jeg svarer nei, jeg kan ikke bare kjøre en tur og komme tilbake med nye skap. Det koster penger. Hun sier: hva faen skal du med bil da? herregud! Dagen etter er hun helt normal igjen men hva faen? Dette skjer kanskje en til to ganger i året så det er ikke et problem, men jeg lurer på hva faen? 

Anonymkode: dfeb5...779

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det skjer bare én gang i året, har dere råd til nye skap. Men du kan jo si at hun betaler, eventuelt at du får innført årlig ny tv eller andre fellesting som betyr mest for deg.

Anonymkode: 7cec5...163

• Liker 4
Skrevet

For det første, Du er heldig hvis det skjer 1-2 ganger i året. 

For det andre, spør henne hva hun egentlig er sur for. 

• Liker 7
Skrevet
Kvinnenavn skrev (19 minutter siden):

For det første, Du er heldig hvis det skjer 1-2 ganger i året. 

For det andre, spør henne hva hun egentlig er sur for. 

Helt klart, spør hva hun egentlig er sur for! 

• Liker 1
Skrevet

Enig med over, det høres ut som hun egentlig er sur for noe annet.
Men en eller to ganger I året er ikke akkurat ett problem.

Anonymkode: fe2bf...2e7

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun bare ville ha hatt nye skap så hadde jeg ikke lurt på hva greia var. Jeg lurer mer på hvorfor hun plutselig ikke skjønner at nye skap koster penger og at 190 cm lange skap ikke får plass i bilen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis hun bare ville ha hatt nye skap så hadde jeg ikke lurt på hva greia var. Jeg lurer mer på hvorfor hun plutselig ikke skjønner at nye skap koster penger og at 190 cm lange skap ikke får plass i bilen.

Bruker du mye penger på noe annet, som hun synes er unyttig? 

Hvis du lurer på det, hvorfor spør du henne ikke? 

Virker som om dere ikke snakker sammen.

• Liker 3
Skrevet

PMS?

Anonymkode: d3853...926

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg bruker ikke mye som hun synes er unyttig. De siste to årene har jeg kanskje kjøpt ting som hun mener er unødvendig, men vi har også kjøpt ny stue med sofaer, spisebord, stoler og to kommoder som hun ville ha.

Jeg har spurt henne, men en dag er hun fast bestemt på at vi skal ha de nye skapene på badet, men dagen etter så er det ikke så viktig lenger.

Hun glemmer det, rett og slett. Og så plutselig noen måneder etterpå så vil hun ha de skapene igjen.

Skrevet

Kan være pms. Hormoner tuller fælt med kroppen. Da kan man henge seg opp i ting som ikke er relevante. 

Jeg har det sånn to uker i måneden. Finnes ikke noe logikk. Nå er mitt tilfelle ekstremt så jeg går på en del medisiner for å ha kontroll 😅 

Jeg ville nok bare tatt en rolig prat og så latt det gå over. 

Anonymkode: 2cbe6...4cd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er helt normal adferd. Kvinner er de beste kundene i en bygg og bo butikk. Skal feks et hull i veggen fikses så tenker mannfolkene "minst mulig arbeid". Kvinner derimot ser et større prosjekt når de ser fargekart mm. Således er det rart at norske butikker fortsatt ikke har feminisert butikkene slik vi ser feks i USA. Et annet poeng er at kvinner ønsker aller helst å bli hjulpet i butikken av en mann på femti pluss, en på alder med far eller bestefar. 

Endret av Voksenmann
Skrevet

Hva faen skal hun med nye skap, spør du, også viser du henne hvor skapet skal stå. End of discussion.

Anonymkode: 6b705...da0

Skrevet

Ble dere kjærester i går?

Anonymkode: e36e8...13e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enig med over, det høres ut som hun egentlig er sur for noe annet.
Men en eller to ganger I året er ikke akkurat ett problem.

Anonymkode: fe2bf...2e7

Haha. Sånne innfall har kona hatt i alle år. Komme opp med ideer  og (det er jo bare å ....). Male hele stua, bytte kjøkkeninnredning, utvide terrassen, inngangsparti osv.

Det virker jo så enkelt og fort gjort på oppussingsprogrammet på tv?!  Er Jo bare å ......

Alt praktisk rundt er det lite forståelse for.

Det er litt greit noen ganger å fornye og jeg har restaurert huset en gang allerede.

Noen ganger mistenker jeg at hun har maniske perioder.

Virker som mange menn er gift med slik kvinner. Stadig nye prosjekter, som i praksis mannen må gjennomføre.

Anonymkode: ff496...75d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

....

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har spurt henne, men en dag er hun fast bestemt på at vi skal ha de nye skapene på badet, men dagen etter så er det ikke så viktig lenger.

Hun glemmer det, rett og slett. Og så plutselig noen måneder etterpå så vil hun ha de skapene igjen.

Jeg lurer mer på hvorfor hun plutselig ikke skjønner at nye skap koster penger og at 190 cm lange skap ikke får plass i bilen.

Det kan være dyskalkuli eller andre matematiske vansker. Med mindre hun resten av året er en racer på økonimisk planlegging og areal- og volummåling. Eller hun kan være impulsiv, men det utelukker ikke at hun også kan slite med tallmessig forståelse. Mange gjør det, hele 40 av Norges befolkning kan ikke lese av en graf rett. 

Anonymkode: 7cec5...163

Skrevet

Haha - jeg ler faktisk. Synes hun virker morsom og når det skjer to ganger i året er det jo bare artig! Det hender jo man plutselig står der og lurer på hva pin-koden som man har kunnet i alle år, er, eller at man plutselig kaster noe i en søppelbøtte når det egentlig skal i skapet eller man finner nøklene i kjøleskapet. Kanskje hjernen hennes tar fri en til to ganger i året? 😄

Anonymkode: d1714...d7c

• Liker 1
Skrevet

Man trenger vell bil til mye annet enn å hente et jævla skap?  Forstår hun ikke det.?

• Liker 1
Skrevet (endret)

De ser for mye på oppussingsprogram på TV… der er jo alle prosjekt utført på en time..😂

Endret av Mustang
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...