AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Det er hjerteskjærende, men pga et særdeles dårlig jentemiljø i klassen er dette vår situasjon i år. Datteren min er stille, sjenert og har mistet bestevenninnen sin til en av de populære, og siden hun populære har makten og de andre er redde for å bli utestengt, stenger de henne ute. Jeg har prøvd alt for å hjelpe henne. Hvordan får hun likevel en fin Halloween? Anonymkode: e8966...cbf 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Feirer en 14-åring Halloween…? Snurr film og kjøp godis. Anonymkode: 9e964...1dc 22
Guddla Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Spør hun hva hun har lyst til? Men foreslå gjerne kino med masse godis og en tur på restaurant eller noe. 14
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Feiret ikke halloween som 14 åring. Anonymkode: e05db...f80 1
pia mater Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 Filmkveld, kino, god mat og snacks. Hadde det likedan på den alderen, og er glad min mor ikke gjorde noen greie ut av det. Koste oss bare litt ekstra med vanlige ting. 9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Har hun ingen uteom klassen? Spør hva hun vil. Min eldste er 15 han skal ha en kamerat på besøk, de skal se en film og dele ut til de som ringer på. Skal ikke kle seg ut. Anonymkode: 4fb87...139 1
Mooza Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Skjær ut gresskar, lag pai og se skrekkfilm med snop...og kos dere. 5
muve Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 Min på 15 skal bake en Halloween kake, og på kvelde skal vi se skrekkfilm og spise godteri. Om hun hadde opplevd utenforskap som datteren din tror jeg jeg ville dratt bort. En natt på hotell og litt ekstra shopping, så hin hadde følt at «hun var opptatt uansett». Så brutalt med maktforhold og jentegrupper 18
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 En natt på hotell for en liten Halloweenkveld? Hva skjer når neste lørdag kommer og hun sitter aleine mens jentegjengen spiser snop og koser seg sammen..? Hotell da også? Noen nederlag får man bare tåle, heve seg over det, så får skole, foreldre og foreldre til gjengen ta tak! Anonymkode: 9e964...1dc 9
muve Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En natt på hotell for en liten Halloweenkveld? Hva skjer når neste lørdag kommer og hun sitter aleine mens jentegjengen spiser snop og koser seg sammen..? Hotell da også? Noen nederlag får man bare tåle, heve seg over det, så får skole, foreldre og foreldre til gjengen ta tak! Anonymkode: 9e964...1dc Om Halloween oppleves som en stor dag for denne jenta er det kanskje ekstra sårt og ikke bli inkludert. Da kan jo en natt på hotell bidra til at mor og datter får en fin stund, og kan ha en fin samtale om situasjonen jenta er i, samtidig som hun ikke må sitte hjemme og vite alt «alle andre» er ute og gjør noe gøy. Jenta står jo i dette hver dag ellers Endret 28. oktober 2021 av muve 11
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #11 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En natt på hotell for en liten Halloweenkveld? Hva skjer når neste lørdag kommer og hun sitter aleine mens jentegjengen spiser snop og koser seg sammen..? Hotell da også? Noen nederlag får man bare tåle, heve seg over det, så får skole, foreldre og foreldre til gjengen ta tak! Anonymkode: 9e964...1dc Skole og foreldre har tatt tak-foreldre til «gjengen»- man forstår hvor ungdommene har det fra (ikke en lyd). TS Anonymkode: e8966...cbf 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 Fy faen for noen møkka fjortiser og foreldre til de barna. Jeg virkelig håper at noen sier ifra til meg hvis min datter blir så frekk mot en annen. Det er ikke akseptabelt. Håper datteren din får en nydelig dag. Skulle gjerne sendt henne en hilsen❤️ Anonymkode: df749...1ba 10
Cyndaquil Skrevet 28. oktober 2021 #13 Skrevet 28. oktober 2021 Story of my life. Jeg var som din datter. Det gjør vondt, skrekkelig vondt. Om dere prøver å «feire» vil det være en sår påminnelse om at hun sitter ser med moren sin mens de andre har hverandre. Beklager ekkel referanse men : det blir som å pynte en bæsj, uansett hvor mye du pynter og order er det fortsatt en bæsj . gjør noe helt annet. Hva med å dra på hotell? Ikke kalle det Halloween men mor-datter tid . Har hun noe hun liker? Har hun dyr? Driver med hest ? isåfall ta henne med på shoppingtur der hun kan kjøpe noe bra til hobbyen jeg drev med rasekatter og hest. Jeg måtte jo ha noe siden det sosiale ikke var bra. På såre merkedager som Halloween, påske, og andre dager alle som var inkludert pleide pappa ofte å ta meg med å kjøpe noe hesteutstyr eller greier til kattene . Spise pizza, gjøre noe koselig . Prøve å holde fokuset mitt på noe som fungerte i livet mitt , som var dyrene . jeg er 32 år nå og har mann og barn fast jobb og mye på stell . Men nære venninner har jeg aldri klart å få. Er vanskelig å få nye venner uten basisvenner fra barndommen. Mange gode bekjentskaper da 😊 16
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #14 Skrevet 28. oktober 2021 For noe dritt. Var samme her bare at det var en mor som selektivt inviterte 7å% av jentene til halloweenfest med film, mat og tur i nabolaget. Fikk ei helt knust jente hjem siden de 2 bestevenninnene hennes var invitert med. En av mødrene ringte og var veldig hissig over situasjonen og tilbød seg å nekte sin datter å gå på festen.. Men det jeg gjorde var å først foreslå hjemmekveld med film, snop og kos. Hun ville gjerne ut å gå, så da planla vi det med lillebroren. Men i dag kom en av guttene fra klassen på døra for å høre om hun ville gå med dem heller. De inviterte med de siste jentene også. Utrolig flott gjort da. Så også at noen hadde lagt ut på Facebook at de var en gjeng fra et høyere klassetrinn som skulle møtes der og der og som inviterte alle som ville til å bli med. Så det kan man jo også forsøke eventuelt? Anonymkode: b99fc...8ba 19
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #15 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For noe dritt. Var samme her bare at det var en mor som selektivt inviterte 7å% av jentene til halloweenfest med film, mat og tur i nabolaget. Fikk ei helt knust jente hjem siden de 2 bestevenninnene hennes var invitert med. En av mødrene ringte og var veldig hissig over situasjonen og tilbød seg å nekte sin datter å gå på festen.. Men det jeg gjorde var å først foreslå hjemmekveld med film, snop og kos. Hun ville gjerne ut å gå, så da planla vi det med lillebroren. Men i dag kom en av guttene fra klassen på døra for å høre om hun ville gå med dem heller. De inviterte med de siste jentene også. Utrolig flott gjort da. Så også at noen hadde lagt ut på Facebook at de var en gjeng fra et høyere klassetrinn som skulle møtes der og der og som inviterte alle som ville til å bli med. Så det kan man jo også forsøke eventuelt? Anonymkode: b99fc...8ba At 7% av jentene har sin egen fest ser jeg virkelig ikke et problem med, da kan de resterende 93% lett finne på noe på egenhånd. Anonymkode: 5c7a5...f9d 5
sommermor Skrevet 29. oktober 2021 #16 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): En natt på hotell for en liten Halloweenkveld? Hva skjer når neste lørdag kommer og hun sitter aleine mens jentegjengen spiser snop og koser seg sammen..? Hotell da også? Noen nederlag får man bare tåle, heve seg over det, så får skole, foreldre og foreldre til gjengen ta tak! Anonymkode: 9e964...1dc Halloween er på søndag og mandag er skole og jobbdag for de aller fleste. Så da passer hotell dårlig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #17 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At 7% av jentene har sin egen fest ser jeg virkelig ikke et problem med, da kan de resterende 93% lett finne på noe på egenhånd. Anonymkode: 5c7a5...f9d Tipper det skulle stå 7 av jentene.. Anonymkode: b406b...e2d 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #18 Skrevet 29. oktober 2021 Huff 😞 Jeg sitter også og grubler nå, min 11-åring har kjøpt kostyme og gleder seg masse til å gå knask eller knep, men har bare én venninne. Nå ser det ut som denne venninnen plutselig kan ha andre planer... Det er så sårt og skjørt i denne fasen av livet, når de ikke har så mange å spille på. Anonymkode: bcd4c...00a 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #19 Skrevet 29. oktober 2021 Halloween-aktiviteter trenger ikke å være så komplisert. Bare kle dere ut som indianere og kos dere sammen 😍 Anonymkode: 40690...5f2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #20 Skrevet 29. oktober 2021 Cyndaquil skrev (10 timer siden): Hva med å dra på hotell? isåfall ta henne med på shoppingtur der hun kan kjøpe noe bra til hobbyen..... pappa ofte å ta meg med å kjøpe noe hesteutstyr eller greier til kattene . Kjøpe kjøpe kjøpe? Hva gjør skolen med dette? Utestengelse er ikke bra, så håper det blir gjort noe med. Det er flere hverdager enn merkedager, de dagene bør også være noenlunde gode. Anonymkode: b95e6...943 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå