Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har et lite problem som jeg ikke klarer å finne svar på.

Jeg er 30år og går nå VG4(påbygg etter fagbrev) og går derfor fulltid studie på Videregående skole. Jeg søkte om stipend tidligere og fikk innvilget et omgjøringslån( det som kan bli stipend). Men jeg ser nå at formuen min vil bli et problem, da den ligger over grensen.

Jeg fyller derfor ikke kravene til stipend og jeg går utifra at deler nå vil bli til lån, men jeg ser også på Lånekassen sine sider at formuen ikke spiller noen rolle når du går på vanlig vgs? Men dette må vel gjelde for de med ungdomsrett og ikke for meg på 30 år? 
Regner med at jeg ikke får stoppet lånet før til våren, så hva burde jeg gjøre nå?

Greiest å bare sette alle pengen på egen konto også betale tilbake når jeg får beskjed om det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ikke ringe lånekassen? så får du vite akkurat hva som gjelder for deg, og ikke hva en haug folk tror. mange har lite erfaring med vgs lån, og skriver dermed raskt om regler for høyere utdanning. 

Anonymkode: f8014...277

• Liker 1
Skrevet

et annet tips hvis du bare lurer på hva du skal bruke pengene på/om tilbakebetaling. 

bruk de på egenkapital framfor å spare de for å betale tilbale med en gang. lån fra lånekassen er billigere å betale tilbake enn lån på bolig. sånn får du også bygget opp egenkapital. vi gjorde det og kom raskt ut på markedet. 

Anonymkode: f8014...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...