Gå til innhold

Espen Andersen Bråthen: Hvordan får man restraining order av matbutikker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er opp til den enkelte butikk.

Er eier/drifter som bestemmer

• Liker 1
Skrevet

Det kan være så mangt, alt fra tyveri til trakassering av ansatte og kunder. Det står det forklart i artikkelen også.

Skrevet

Altså... Vi har måtte utestenge flere folk fra min butikk Enten for gjentagende hetsing/trusler mot de ansatte, eller gjentatte ganger nasking.

Det er bare ikke alltid så lett å holde da vi jo ikke får lov til å henge opp bilder av dem på bakrommet, og vi er 15 ansatte 😅 Men vektere som går rundt er gode til å håndtere det 

• Liker 1
Skrevet
17.11 skrev (1 minutt siden):

Det kan være så mangt, alt fra tyveri til trakassering av ansatte og kunder. Det står det forklart i artikkelen også.

Nei det sto ikke hva som skjedde. Står at det ikke kan skrive det. 

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Er opp til den enkelte butikk.

Er eier/drifter som bestemmer

De har fått innfridd besøksforbud, da er det noe som politiet har bestemt, ikke eier/drifter.

Jeg har hatt besøksforbud for en person ett sted jeg jobbet pga drapstrusler, i papirene stod det at vedkommende ikke kunne nærme seg meg eller mitt arbeidsted, men om det også gjaldt når jeg ikke var på jobb, det vet jeg ikke.
I mitt tilfelle ble det innvilget grunnet gjentagende drapstrusler, hensynsløs og utagerende oppførsel og forsøk på påvirkning av vitne. Det lå altså flere alvorlige anmeldelser i bunn for at jeg fikk innvilget besøksforbud for vedkommende.

• Liker 2
Skrevet
Lipyros skrev (1 minutt siden):

Altså... Vi har måtte utestenge flere folk fra min butikk Enten for gjentagende hetsing/trusler mot de ansatte, eller gjentatte ganger nasking.

Det er bare ikke alltid så lett å holde da vi jo ikke får lov til å henge opp bilder av dem på bakrommet, og vi er 15 ansatte 😅 Men vektere som går rundt er gode til å håndtere det 

Lurer på om jeg er på en vegg...

Skrevet
hunteragain skrev (1 minutt siden):

Lurer på om jeg er på en vegg...

Kan jo være at noen bryter reglene, men er en klekkelig bot hvis vekter eller politi ser det 😅 🙈 

Skrevet
3 minutter siden, hunteragain said:

Nei det sto ikke hva som skjedde. Står at det ikke kan skrive det. 

Men ingen av oss kan vite hvorfor akkurat han har besøksforbud. Jeg fikk inntrykk av at spørsmålet ditt var generelt.

• Liker 2
Skrevet
hunteragain skrev (11 timer siden):

Står her at to matbutikker anmeldte ham og fikk innfridd besøksforbud. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/66Wner/kongsberg-drapene-espen-andersen-braathen-tidligere-anmeldt-av-coop

Hvordan funker det? Han bodde jo i nærheten av butikken og måtte sikkert gå forbi noen ganger. 

Hva skal til for å få besøksforbud fra butikker? 

Det funker slik at han kan gå på gata foran butikken på vei et annet sted, men han kan ikke gå inn i butikken. Ellers er det forklart grundig i flere artikler hvorfor han fikk det i 2 butikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...