AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Har lagt merke til at alle de ansatte ikke kan et ord norsk. Om de driver sosial dumping er det krittikverdig at det blir flere og flere salonger i Norge. Og at de norske kjøpesentrene støtter dette. Anonymkode: 1cf2d...086
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 De fleste i restaurant og servicenæringen snakker ikke norsk Anonymkode: 32c28...16b 1
Kjøttmeisen Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Her kan du lære mer:) https://blimed.cutters.no Det er heldigvis ikke sånn hos dem
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Tragisk at folk som jobber i norge ikke kan et ord norsk. Men de er vel billige for globalistene. Anonymkode: bb76b...120 1
Fru Uperfekt Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har lagt merke til at alle de ansatte ikke kan et ord norsk. Om de driver sosial dumping er det krittikverdig at det blir flere og flere salonger i Norge. Og at de norske kjøpesentrene støtter dette. Anonymkode: 1cf2d...086 Har ikke møtt annet en etnisk norske i salongene deres 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Har ikke tenkt på det førsen nå. Att det er mange som snakker engelsk både på treningssentret , returanger etc. Er jo Greit det. Men Hva betyr social dumping? Anonymkode: 5578b...60b 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ikke tenkt på det førsen nå. Att det er mange som snakker engelsk både på treningssentret , returanger etc. Er jo Greit det. Men Hva betyr social dumping? Anonymkode: 5578b...60b sosial dumping er når man utnytter arbeidende folk som gratis arbeidskraft, f.eks utplassering gjennom NAV hvor sjefen snakker varmt om å ansette den som skal jobbe gratis for dem, men istedet blir de skiftet ut med en ny en som jobber gratis etter førstnevnte har fullført praksisperioden sin. På den måten sparer firmaer masse penger da de ikke trenger å lønne personen. Anonymkode: 2e839...882 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 59 minutter siden, AnonymBruker said: sosial dumping er når man utnytter arbeidende folk som gratis arbeidskraft, f.eks utplassering gjennom NAV hvor sjefen snakker varmt om å ansette den som skal jobbe gratis for dem, men istedet blir de skiftet ut med en ny en som jobber gratis etter førstnevnte har fullført praksisperioden sin. På den måten sparer firmaer masse penger da de ikke trenger å lønne personen. Anonymkode: 2e839...882 Ja. Eller f.eks. fattige utenlandske jordbærplukkere som blir lurt til å tjene 30kr timen hos norske bønder. Sosial dumping er altså å tjene penger på bekostning av sårbare mennesker. Anonymkode: 62b14...99a 2
Myrmica Skrevet 29. oktober 2021 #9 Skrevet 29. oktober 2021 Eller... er det slik at Cutters ikke har et krav om at man må kunne flytende norsk, og dermed gir mulighet til en gruppe som har vanskelig med å få jobb i Norge? På andre frisørsalonger skal man jo gjerne småprate litt, drive med mersalg og god kundebehandling. På Cutters skal kunden inn og ut i løpet av 15 minutter, kun klippes og så ferdig. Om de driver med sosial dumping kan man ikke si noe om ut i fra språket til de ansatte, det spørs jo hva de har i lønn. Er den mye lavere enn vanlig timelønn i Norge/bransjen? Sist jeg var på Cutters kunne ikke frisøren ett ord norsk. Men det spilte ingen rolle, for jeg kan engelsk, og hun kunne klippe hår, så da fikk jeg den tjenesten jeg ønsket. Så jeg var fornøyd 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå