AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Yngste her er 10 år, og overnatting av venner er populært. Hun har ofte overnatting og er ofte på overnatting. Hun har fire nære venninner hun har kjent siden barnehagen, og de overnatter ofte. Så er det et par til som hun er sammen med, og de overnatter innimellom. Men, så hender det at hun spør om å få ha overnatting av noen hun veldig sjeldent er på besøk hos eller er på besøk hos oss. Da har jeg sagt at de kan komme på besøk, men de trenger ikke overnatte. Jeg tror kanskje jeg er litt sær som ikke har lyst til å ha «alle og en hver» på overnatting? Er jeg det? Det har nok litt med å gjøre at vi bor i et gammelt hus, og slik det er nå, så må de gå gjennom vårt soverom for å komme ut og inn av hennes soverom. Dette skal vi gjøre noe med etter hvert, men enn så lenge er det slik. Syns dere det er greit med overnatting av hvem som helst? Anonymkode: 8f9d6...231
Millimani Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Så lenge hun selv kjenner de godt, og selv ønsker det vil jeg si det er greit. Du har truffet dem før og vet hvordan de er, selv om kanskje ikke du kjenner dem så godt. Jo oftere de kommer på besøk jo stadigere kan spørsmålet om overnatting komme. Er det et annet rom i huset det går an at de overnatter på, hvis dere synes det er vanskelig at de går gjennom soverommet til dere foreldre? Har hun spurt/fått lov til å overnatte hos disse? Har dere og de nevntes foreldre gitt henne lov til å overnatte hos disse? Hva tenker de nevntes foreldre om at deres barn overnatter hos dere, og ditt barn hos dem? Jeg synes ikke du skal forskjellsbehandle når hun spør og har lyst 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Ja, du er sær Anonymkode: 4250e...ba8 8
solmåneogstjerner Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Hvis disse skulle gått gjennom mitt soverom, så hadde jeg nok sagt nei til hele hurven jeg... (Her er det overnatting for minst ett av barna hver helg, men soverommet mitt er hellig) 4
Nelja Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 Ja, jeg tenker du er litt kjip. Jeg synes ikke det er greit med overnatting av hvem som helst, jeg drar ikke inn noen fra gata akkurat, men vennene til barna ser jeg ikke på som hvem som helst selv om jeg ikke kjenner dem. 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg syntes ikke du er sær, jeg foretrekker å ha overnatting av vennene hun er mest sammen med hvor jeg kjenner både foreldrene og barna godt. Anonymkode: 0285d...ad0 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 Her er vi opptatt av å kjenne barna og foreldrene litt på forhånd. Nå er hun bare 8, men jeg er opptatt av at barnet skal være trygg på oss, kunne følge de få reglene vi forventer i vårt hjem samt at hvis hun skal til andre må jeg vite hun har det bra! Anonymkode: dad71...af1 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 Synes ikke du er sær. Jeg vil helst ikke ha noen unger på overnatting🤪 Anonymkode: ea1bb...929 8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 Godt å høre at ikke alle syns jeg er sær da😉 Jeg har aldri vært komfortabel med å ha «ukjente» barn på overnatting. De jeg kjenner veldig godt går fint. Og jeg kjenner spesielt på det etter at vi flyttet til dette huset hvor de må gå gjennom mitt soverom. Ts Anonymkode: 8f9d6...231 3
Tuppeluri Skrevet 29. oktober 2021 #11 Skrevet 29. oktober 2021 Kanskje dette er noen som er litt utafor i skolesystemet fra før av, og at hu ønsker å inkludere de mer og la de bli kjent med dere foreldre? En bekjent av meg ble aldri invitert på overnatting, selv om de var mye sammen på skolen. "Veninna" inviterte alltid bare den andre jenta og ikke hu jeg kjenner. Det kan føles som at man blir utelatt. Syns ihvertfall du bør vurdere det, selv om du ikke kjenner denne ungen så godt. Du blir ihvertfall ikke kjent om dere sjeldent treffes.
Rosa Dartle Skrevet 29. oktober 2021 #12 Skrevet 29. oktober 2021 Jeg synes det må være litt enten, eller. Ikke at det har med å være sær å gjøre, men at det er veldig lite inkluderende. Du ekskluderer jo da enkelte venner av barnet. Jeg tenker at det må være slik at overnatting enten er greit eller ikke, slik at ikke enkeltbarn utelates i det som oppleves som noe stort og viktig for barn i den alderen. 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #13 Skrevet 29. oktober 2021 Tuppeluri skrev (3 timer siden): Kanskje dette er noen som er litt utafor i skolesystemet fra før av, og at hu ønsker å inkludere de mer og la de bli kjent med dere foreldre? En bekjent av meg ble aldri invitert på overnatting, selv om de var mye sammen på skolen. "Veninna" inviterte alltid bare den andre jenta og ikke hu jeg kjenner. Det kan føles som at man blir utelatt. Syns ihvertfall du bør vurdere det, selv om du ikke kjenner denne ungen så godt. Du blir ihvertfall ikke kjent om dere sjeldent treffes. Nei, det er ikke det. Og det er ofte forskjellige venner. Så det er ikke bare én dette gjelder. Er flere forskjellige. Ts Anonymkode: 8f9d6...231
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #14 Skrevet 30. oktober 2021 Du er ikke sær! Her har vi bare overnatting av de vi kjenner godt. Kan faktisk huske jeg overnattet hos min søsters bestevenn og vi måtte gjennom foreldrenes rom.. jeg våknet på natten og måtte tisse og turte ikke gå gjennom deres rom 🙈 Lå våken i mange timer og så i tillegg en edderkopp 🤣 Uff, husker jeg takket nei hver gang hun maste om at jeg skulle overnatte etter dette… Anonymkode: 94f57...e78 1
Momma Skrevet 30. oktober 2021 #15 Skrevet 30. oktober 2021 Jeg synes du er litt sær (bare litt siden det tross alt er formildende at de må gå gjennom soverommet ditt). 2
Arkana Skrevet 30. oktober 2021 #16 Skrevet 30. oktober 2021 Så lenge de er venner av barnet ditt er de jo ikke hvem som helst. Jeg synes det er en litt rar "regel" i alle fall. For meg er det viktig å ha åpent hus for barna og deres venner og jeg hadde ikke sagt nei til overnatting bare fordi jeg vurderte vennskapet deres annerledes enn de selv gjorde. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #17 Skrevet 30. oktober 2021 Da kan det jo fort ende med at noen aldri får kommet på overnatting. Alle voksne har et ansvar for at alle barna blir inkludert! Anonymkode: d8ebe...861 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå