Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt kjæreste mer enn to år, vil du si dere fremdeles er forelsket?

Mannen sier dette til meg. At han er forelsket i meg. Jeg sier at jeg elsker ham. Han er også det som tenner meg mest seksuelt. Han jeg fantaserer om. Og noen ganger innimellom kan jeg ta meg i å sitte å drømme om ham eller bare se på ham, men dette skjer kanskje 1 gang i uka, mens før var det omtrent hele tiden. Jeg ligger ikke lenger søvnløs og tenker på ham. Jeg stresser ikke om telefonen ringer eller hvem som har tatt initiativet mest. Jeg ville kalt det kjærlighet. Hva tenker dere?

Vi har vært sammen si seks år.

Anonymkode: edfb6...113

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært sammen med mannen i snart seks år, har fått barn og hele pakka. Klart jeg elsker han, og jeg er fortsatt forelska i han. Men ikke lenger sånn fortapt nyforelska, selv om det også slår inn litt av og til. Nå synes jeg det var litt slitsomt å være så forelska som jeg var i han i starten. Det var så altoppslukende og nervepirrende, for jeg visste jo ikke helt hvor dette skulle bære. Så trives veldig godt med hvordan ting er nå 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dere som har hatt kjæreste mer enn to år, vil du si dere fremdeles er forelsket?

Mannen sier dette til meg. At han er forelsket i meg. Jeg sier at jeg elsker ham. Han er også det som tenner meg mest seksuelt. Han jeg fantaserer om. Og noen ganger innimellom kan jeg ta meg i å sitte å drømme om ham eller bare se på ham, men dette skjer kanskje 1 gang i uka, mens før var det omtrent hele tiden. Jeg ligger ikke lenger søvnløs og tenker på ham. Jeg stresser ikke om telefonen ringer eller hvem som har tatt initiativet mest. Jeg ville kalt det kjærlighet. Hva tenker dere?

Vi har vært sammen si seks år.

Jeg tenker problemstillingen du stiller er mer relevant i kryssordløsing enn i et forhold...hvem bryr seg om ordkløveri så lenge skuta flyter høyt i vannet?🙈

Skrevet
1 minutt siden, ABM said:

Jeg tenker problemstillingen du stiller er mer relevant i kryssordløsing enn i et forhold...hvem bryr seg om ordkløveri så lenge skuta flyter høyt i vannet?🙈

Tingen er vel at jeg lurer på hvordan dere definerer ordet. Kjenner et ektepar som også sier at de er forelska i hverandre. Da lurer jeg på om de mener forelska som den første forelskelsen, eller forelskelse som er mer som den kjærligheten jeg beskriver?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tingen er vel at jeg lurer på hvordan dere definerer ordet. Kjenner et ektepar som også sier at de er forelska i hverandre. Da lurer jeg på om de mener forelska som den første forelskelsen, eller forelskelse som er mer som den kjærligheten jeg beskriver?

Ok du beskriver etter mitt skjønn kjærlighet..

Skrevet

Rent faktisk er ordentlig forelskelse en unntakstilstand som er så stressende for hjernen at det ikke er mulig å opprettholde utover drøyt 2 års tid. At man fortsatt kan få sommerfugler i magen innimellom og kjenne igjen noe av den første «galskapen», er vel tegn på at forholdet fortsatt er liv laga, og kanskje også det man kaller «kjærlighet?». Men om man velger å kalle det forelskelse eller ikke er vel et definisjonsspørsmål. 

Anonymkode: f6a17...b58

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville betegnet det som forelskelse når du kan sitte og drømme om han. Jeg har det likt og føler meg forelska❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...