AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg har vært ute av arbeidslivet i syv år... Først var det foreldrepermisjon. Så var jeg hjemme med barna. Fant lilla blondetruser i mannens sekk. Og leste meldinger. Nå er det slutt mellom meg og mannen... Det er ikke bare dette. Men jeg er så redd for å gå. Jeg håper på å kunne få halve boligen og kunne kjøpe en leilighet uten lån. Vi står som eiere 50/50. Men jeg trenger fremdeles penger til mat og klær og slikt. Hvordan komme seg ut i arbeidslivet igjen? Hvilken jobber kan jeg få? Jeg har mange års erfaring med butikk. Og litt erfaring med barnehage. Men det bare deltid og under ett år, da jeg ble gravid... Utdannet meg som lærer deltid, men aldri brukt det. Anonymkode: 623a6...0f5 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Klassisk kvinnefelle, dyrker seg selv og gir all nærhet til barnet uten å vie mannen noe ppmerksomhet. Da finner mannen noen andre som han kan leke med. Tilgi deg selv og si unnskyld til mannen din for at du ble så selvsentrert og spør om dere kan begynne med blanke ark. For har du vært 7 år fra arbeidslivet så ser det mørkt ut for deg. Anonymkode: 1f60e...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klassisk kvinnefelle, dyrker seg selv og gir all nærhet til barnet uten å vie mannen noe ppmerksomhet. Da finner mannen noen andre som han kan leke med. Tilgi deg selv og si unnskyld til mannen din for at du ble så selvsentrert og spør om dere kan begynne med blanke ark. For har du vært 7 år fra arbeidslivet så ser det mørkt ut for deg. Anonymkode: 1f60e...4fd Herregud. Det er da ikke hennes feil at han er utro. Man gjør det slutt med den man er med, før man går videre til neste. Det er da han som skal si unnskyld for at han har ødelagt familien! Anonymkode: 9b9b2...630 6
robot91 Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har vært ute av arbeidslivet i syv år... Først var det foreldrepermisjon. Så var jeg hjemme med barna. Fant lilla blondetruser i mannens sekk. Og leste meldinger. Nå er det slutt mellom meg og mannen... Det er ikke bare dette. Men jeg er så redd for å gå. Jeg håper på å kunne få halve boligen og kunne kjøpe en leilighet uten lån. Vi står som eiere 50/50. Men jeg trenger fremdeles penger til mat og klær og slikt. Hvordan komme seg ut i arbeidslivet igjen? Hvilken jobber kan jeg få? Jeg har mange års erfaring med butikk. Og litt erfaring med barnehage. Men det bare deltid og under ett år, da jeg ble gravid... Utdannet meg som lærer deltid, men aldri brukt det. Anonymkode: 623a6...0f5 Er utdannelsen ferdig?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Klassisk kvinnefelle, dyrker seg selv og gir all nærhet til barnet uten å vie mannen noe ppmerksomhet. Da finner mannen noen andre som han kan leke med. Tilgi deg selv og si unnskyld til mannen din for at du ble så selvsentrert og spør om dere kan begynne med blanke ark. For har du vært 7 år fra arbeidslivet så ser det mørkt ut for deg. Anonymkode: 1f60e...4fd Dette var vår drøm, ikke min. Han som sa det var lettest om jeg var hjemme med barna. Jeg var enig, men ikke jeg som foreslo det. Jeg har også vært der for ham i tykt og tynt. Vi hadde sex, sjeldnere enn i starten, men sånn er det vel alltid. Jeg lyttet alltid om han hadde noe å si og støtten ham i alt. Jeg tror ikke jeg kan tilgi ham. Dette forholdet på si har vart lenge. Det er også andre ting. Som at han har store sinneutbrudd. Det har han alltid hatt. Men nå, etter han har vært utro, føler jeg ikke for å holde ut med alle de andre tingene. Vi har gått til terapi. Jeg har sagt jeg kan tilgi. Vi ble venner. Så skjedde det igjen, med samme kvinne. Jeg sa igjen jeg kunne tilgi, men trengte tid. Han sa det er best slik, hver for oss. Ikke at jeg trenger å rettferdiggjøre det for deg. Anonymkode: 623a6...0f5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Just now, robot91 said: Er utdannelsen ferdig? Ja. Jeg startet før første barn. Og tok deltid, ble ferdig for noen år siden, så har fremdeles et stort hull på CV-en... Anonymkode: 623a6...0f5
Zooey Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 Hvis du er utdannet lærer så vil du kunne få jobb. Hvor enkelt det er avhenger av hvor du bor, så klart. Men generelt er det mangel på faglærte lærere i Norge. Jeg tror ikke et hull på CV'en kommer til å utgjøre veldig stor forskjell, med mindre du bor i Oslo, der er det kamp om jobbene. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 5 minutter siden, Zooey said: Hvis du er utdannet lærer så vil du kunne få jobb. Hvor enkelt det er avhenger av hvor du bor, så klart. Men generelt er det mangel på faglærte lærere i Norge. Jeg tror ikke et hull på CV'en kommer til å utgjøre veldig stor forskjell, med mindre du bor i Oslo, der er det kamp om jobbene. Takk! Lettelse å høre! Vi bor i en større by (ikke Oslo), men jeg kan pendle. Vil du si det er best å prøve dette først? Hva burde være min plan nummer 2? Anonymkode: 623a6...0f5
Zooey Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk! Lettelse å høre! Vi bor i en større by (ikke Oslo), men jeg kan pendle. Vil du si det er best å prøve dette først? Hva burde være min plan nummer 2? Anonymkode: 623a6...0f5 Ja, hvis du kunne tenke deg å bruke utdanningen så tenker jeg at du bør satse på det. Plan 2 kan eventuelt være førskolelærer, utdanningsveileder/ansatt på høgskole/universitet? Selv om det ikke nødvendigvis er faste stillinger som lærer ute nå så vil skoler GARANTERT ha behov for vikarer/ringevikarer og med utdanningen din så vil du ha god timesbetaling. Det er også en fin måte å få foten innenfor hos en skole. Hvis jeg var deg så hadde jeg sendt CV'en min til rektor/inspektør ved skoler i nærområdet for å sjekke om de har behov for lærere. Det var slik jeg fikk min første lærerjobb som nyutdannet. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #11 Skrevet 28. oktober 2021 Just now, Zooey said: Ja, hvis du kunne tenke deg å bruke utdanningen så tenker jeg at du bør satse på det. Plan 2 kan eventuelt være førskolelærer, utdanningsveileder/ansatt på høgskole/universitet? Selv om det ikke nødvendigvis er faste stillinger som lærer ute nå så vil skoler GARANTERT ha behov for vikarer/ringevikarer og med utdanningen din så vil du ha god timesbetaling. Det er også en fin måte å få foten innenfor hos en skole. Hvis jeg var deg så hadde jeg sendt CV'en min til rektor/inspektør ved skoler i nærområdet for å sjekke om de har behov for lærere. Det var slik jeg fikk min første lærerjobb som nyutdannet. Takk! Jeg er ganske desperat. Akkurat nå er jeg bare redd for å ikke ha noen jobb som helst. Man leser så mye om arbeidsledighet og folk som ikke får jobb. Jeg har heller aldri vært den beste på å selge meg selv. Anonymkode: 623a6...0f5 1
Zooey Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk! Jeg er ganske desperat. Akkurat nå er jeg bare redd for å ikke ha noen jobb som helst. Man leser så mye om arbeidsledighet og folk som ikke får jobb. Jeg har heller aldri vært den beste på å selge meg selv. Anonymkode: 623a6...0f5 Sånn sett er lærerutdanningen gull verdt, for man er alltid "garantert" jobb. Masse lykke til! Jeg er veldig sikker på at du får napp snart 2
TLR Skrevet 28. oktober 2021 #13 Skrevet 28. oktober 2021 Nei man skal ikke godta utroskap. Selvom du har vært ute av arbeidslivet i 7 år. Det ordner seg. Dette klarer du. 2
TLR Skrevet 28. oktober 2021 #14 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Dette var vår drøm, ikke min. Han som sa det var lettest om jeg var hjemme med barna. Jeg var enig, men ikke jeg som foreslo det. Jeg har også vært der for ham i tykt og tynt. Vi hadde sex, sjeldnere enn i starten, men sånn er det vel alltid. Jeg lyttet alltid om han hadde noe å si og støtten ham i alt. Jeg tror ikke jeg kan tilgi ham. Dette forholdet på si har vart lenge. Det er også andre ting. Som at han har store sinneutbrudd. Det har han alltid hatt. Men nå, etter han har vært utro, føler jeg ikke for å holde ut med alle de andre tingene. Vi har gått til terapi. Jeg har sagt jeg kan tilgi. Vi ble venner. Så skjedde det igjen, med samme kvinne. Jeg sa igjen jeg kunne tilgi, men trengte tid. Han sa det er best slik, hver for oss. Ikke at jeg trenger å rettferdiggjøre det for deg. Anonymkode: 623a6...0f5 Det er så mange forskjellige meninger om utroskap. Hva er best? Å bli eller å gå. Jeg tror at gamle problemer vil komme tilbake. Å bli i et forhold der tilliten er brudd det går utover ungene også. Noen kvinner velger å godta alt men helt ærlig hva slags liv er det? Nei du gjør det rette. Dette går bra. Lykketil 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå