Gå til innhold

Restriksjoner på mat etter fødsel, i forhold til amming? Spekemat, myke oster ol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på barselbesøk. Gleder meg sykt mye. Baby får selvsagt gave. Men ønsker å ta med gave til mor.

Det er en god venninne, og jeg vet hun har savnet ost og spekemat i disse lange månedene, og jeg ønsker å ta med en liten kurv med noe snacks.

MEN, jeg har ikke barn selv, jeg kan lite/ingenting om amming. Så jeg må spørre: er det noen restriksjoner på mat etter fødsel? ~1 uke etter? Er man enda redd spekemat ol? Tenker det er bedre jeg spør før jeg står der med en kurv hun ikke kan få glede av 😅

Anonymkode: 46b29...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hun blir nok kjempeglad for spekemat :)

Anonymkode: 79e87...752

• Liker 3
Skrevet

Ingen restriksjoner. Jeg tror aldri jeg har vært då glad i mannen min som dagen etter fødsel. Han kom på sykehuset med hjemmelagd brød med spekeskinke og brie 😂

Anonymkode: 72ac7...895

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ingen restriksjoner. Jeg tror aldri jeg har vært då glad i mannen min som dagen etter fødsel. Han kom på sykehuset med hjemmelagd brød med spekeskinke og brie 😂

Anonymkode: 72ac7...895

Da blir det nok noe lignende, spekemat og brie i en kurv sammen med litt annet godt 😄

Satser på at selv om hun kanskje kunne tenke seg noe annet, så får hun fortsatt glede av det og setter pris på omtanken 😄 men hun er veldig glad i mat, så tenker i utgangspunktet at hun blir veldig glad for litt kos 😄

Anonymkode: 46b29...d43

• Liker 2
Skrevet

Etter fødsel er det bare alkohol, tobakk og andre rusmidler det er restriksjoner på. 

De fleste nybakte  mødre vil sette pris på spekemat og gode oster, for ingenting er så godt som det man har måttet unngå i 9 mnd.

Anonymkode: 0b038...433

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...