Gå til innhold

Hvor mye ville du ideelt jobbet om økonomien ikke forandret seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye ville du ideelt jobbet om økonomien ikke forandret seg? Hva ville du eventuelt brukt den ekstra tiden til?

Jeg ville sluttet i jobben jeg har nå og blitt forfatter. Jobbet kanskje fem timer dagen.

Eventuelt, om det ikke gikk, ville jeg jobbet 40% i en helt enkel jobb. Fint å møte folk og lufte seg, men skulle hatt mer tid til venner, barn, skriving, lesing, bake brød og reise med båten.

Anonymkode: 29608...af0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i 40%, det hadde holdt i lange baner. Jeg sparer en god del av lønna nå, om noen år når jeg ikke lenger forsørger barn, tror jeg at jeg skal klare meg på 40% hvis alt annet er likt.

Anonymkode: 26517...287

• Liker 2
Skrevet

Jobbet 50% og fått mer og roligere tid med barna.

Anonymkode: e72ba...18c

• Liker 2
Skrevet

5 timer per dag, 4 dager i uka.

Anonymkode: 2bd64...647

• Liker 6
Skrevet

50%. Det er omtrent det jeg egentlig har helse til. Hadde jeg ikke vært kronisk syk, kunne jeg vel egentlig tenke meg 150%. Jeg er veldig glad i jobben. 

Anonymkode: 62bd9...14c

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville helst hatt en jobb som har fleksitid, og ikke fastsatt start-slutt tid. Rett og slett fordi jeg noen ganger har mer energi, mens andre ganger er det helt forferdelig vanskelig. Livet har jo også opp og nedturer, så da hadde det vært deilig å kunne tilpasset arbeidstiden mer. Men det er vanskelig i den jobben jeg har nå. Håper det noe som forandrer seg i fremtiden, etter endt studie. 

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig i 40%, det hadde holdt i lange baner. Jeg sparer en god del av lønna nå, om noen år når jeg ikke lenger forsørger barn, tror jeg at jeg skal klare meg på 40% hvis alt annet er likt.

Anonymkode: 26517...287

Det hørtes deilig ut! Skulle gjerne gjort det samme. Men vurderer nå å gå ned til 80% stilling, og da får jeg ikke spart så mye. Det er et dilemma med å leve i nået eller framtiden.

Skrevet

Jeg ville jobbet 100%. Dette på grunn av at det da er lettere å få spennende oppgaver, ansvar og en karriere som jeg ønsker. Har jobbet meg opp fra 50% til 75 % over god tid nå (er 50% ufør), og håper å kunne fortsette i denne graden. Det er ved å jobbe deltid i et heltidsdominert felt, at man ser hvor bakpå man havner karrieremessig, og særlig om man ikke gir alt man har og alltid er på tilbudssida. Jeg har strekt meg så langt som mulig da, og fått masse ansvar og frihet, men føler jeg jobber i motvind med en deltidsstilling. 

Anonymkode: a4330...315

• Liker 1
Skrevet

Ville nok ligget på en 60%, ca tre dager i uken, mulig 80% også, blir så rastløs av å ikke møte opp til noe på morgen mesteparten av tiden, langhelg hver helg høres supert ut. Men hadde da tatt fri mandagen, stemningen på jobb på en fredag er unik😂

• Liker 3
Skrevet

60-80%, jobbet vanlige dager og uker som før, men tatt det ut i avspasering/ferie sammenhengende på sommeren.

Anonymkode: 34a31...c09

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Thjelp said:

Ville nok ligget på en 60%, ca tre dager i uken, mulig 80% også, blir så rastløs av å ikke møte opp til noe på morgen mesteparten av tiden, langhelg hver helg høres supert ut. Men hadde da tatt fri mandagen, stemningen på jobb på en fredag er unik😂

Ja! Å droppe mandagen må være best. Den gruer jeg med dessuten ofte til... Og med barn så blir det ofte familiemiddag på søndag og kanskje en aktivitet som å dra til skogen eller noe slikt. Hadde vært deilig å bare ha en helt avslappet dag.

Skrevet

Hmm rundt 40-50%. Ville gjerne hatt fri noen dager i uken inkludert fri i helgene og hatt kortere dager. Passer bedre med familie livet. Begynt kl 09 og vært ferdig på arbeid kl 14 hadde vært en drøm! Liker jobben min veldig godt så ville ikke sluttet å jobbe, viktig for meg å føle mestring og mening i jobben som sykepleier 😊 

Anonymkode: 96742...cfb

Skrevet
Thjelp skrev (4 minutter siden):

Åh, det var en smart ide! Fredager på jobb er gøy! 

Anonymkode: 96742...cfb

Skrevet

Da ville jeg jobbet 0%

Anonymkode: 2eb7e...039

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke jobbet i det hele tatt. Tiden hadde blitt brukt på alt det man pleier å gjøre i ferier. 

Anonymkode: ddfc6...d9e

• Liker 3
Skrevet

Eg har fleksitid som nestleiar, passer meg fint. Kunne ikkje tenkt meg å arbeida mindre, det hender eg sover til 09:00 og arbeider til 17:00-18:00. Andre dagar tar eg ut timar frå timebanken og tar ein "meg dag" eller prøver mellom alle anropa. Enkelte veker jobber eg 14 timar kvar dag. Når det er krise arbeider eg på "golvet" og synest det er givande. 

Anonymkode: 5f5aa...926

Skrevet

Jeg ville gjerne jobbet fulle uker til vanlig, men hadde ønsket meg noen ekstra uker ferie. Fri jul, påske, høstferie, vinterferie + 5 uker sommerferie. 

Anonymkode: 4df8a...e43

Skrevet

Jeg er glad i jobben min og liker å være med kolleger i hverdagen så ville ikke redusert så mye, men tidsmessig hadde det vært fint å kunne jobbe 80% for å få mer tid til oppfølging av barn og trening. 

Anonymkode: d0dd6...2d1

Skrevet

Hadde nok ikke giddet å jobbe da. Så lenge jeg hadde det jeg trengte, og nok til å haden livsstilen jeg ønsket, hadde jeg ikke hatt behov for mer. Hadde dyrket hobbyer, og brukt tid på ting jeg ikke kan gjøre, eller har råd til i dag.

Reising hadde jeg ikke brydd meg om. Hadde heller ikke brukt mer tid med venner. Da er det faktisk bedre å jobbe 🙃

Anonymkode: 0fd61...328

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde nok ikke giddet å jobbe da. Så lenge jeg hadde det jeg trengte, og nok til å haden livsstilen jeg ønsket, hadde jeg ikke hatt behov for mer. Hadde dyrket hobbyer, og brukt tid på ting jeg ikke kan gjøre, eller har råd til i dag.

Reising hadde jeg ikke brydd meg om. Hadde heller ikke brukt mer tid med venner. Da er det faktisk bedre å jobbe 🙃

Anonymkode: 0fd61...328

Hva slags hobbyer har du da? Liker at du er så ærlig og sier du ikke hadde brukt mer tid med venner. 😆

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...