AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Del Skrevet 28. oktober 2021 Hei! Er det noen her som «lager» sine egne våtservietter til bleieskift? Eller har andre tips? Har vurdert å fukte tørre kluter og legge i en zip-lock-poser, men ser for meg at det fort blir ekkelt. Kan man bruke noe annet enn vann? Når vi er hjemme bruker vi kluter eller tørre engangskluter fuktet med vann ved bleieskift, mens i stellesekken har vi tørre engangskluter og våtservietter. Barna våre blir veldig fort såre av våtservietter, så vi unngår det så langt det lar seg gjøre, men av og til står vi der med ei bæsjebleie som må tas, og foreløpig har våtservietter vært løsningen. Har prøvd å ha med ei flaske vann og fukte med den, men har blitt mye styr og søl. Anonymkode: 00d18...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Del Skrevet 28. oktober 2021 Min venninne har en sånn; https://www.jollyroom.no/babyutstyr/helse-hygiene/vaskekluter/funkybox-oppbevaringsboks-vatserviett-funky-fox?gclid=EAIaIQobChMI05Sltcjt8wIVGwB7Ch11fgL3EAQYBiABEgKiOvD_BwE hun lager alle våtservietter selv og bruker den boksen. Funker som bare det. Anonymkode: 8505e...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Del Skrevet 28. oktober 2021 Jeg fukter tørre engangskluter med vann og legger i en skål ved stellebordet hjemme. De rekker ikke tørke it før de er brukt opp, fukter passe til en dag ca. Putter dem i en ziplockpose i stelleveska. Anonymkode: cdfa5...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Del Skrevet 28. oktober 2021 Jeg har matbokser jeg kjøpte på Coop Extra for lenge siden, som passer perfekt til engangsklutene fra Apoteket (6 for 100). Jeg gjennomvæter de og lar det være litt vann i bunn, blander gjerne inn litt olje i mellom lag. Bruker det bare i farten, hjemme værer vi bare i vasken og har olje på underveis. Anonymkode: 088ac...c49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Del Skrevet 28. oktober 2021 Her fikk vi mugg nedi sånn boks, så det gidder jeg ikke mer. Men vanlige våtservietter funker bra, så vi bruker det både hjemme og borte. Anonymkode: 31026...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Del Skrevet 28. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Her fikk vi mugg nedi sånn boks, så det gidder jeg ikke mer. Men vanlige våtservietter funker bra, så vi bruker det både hjemme og borte. Anonymkode: 31026...9c3 Kjempetips for TS som sier at våtservietter ikke funker for dem 😛 Anonymkode: b324d...c98 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Del Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her fikk vi mugg nedi sånn boks, så det gidder jeg ikke mer. Men vanlige våtservietter funker bra, så vi bruker det både hjemme og borte. Anonymkode: 31026...9c3 Hvordan klarte du det? Tømte du den ikke og vasket innimellom? Anonymkode: cdfa5...019 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Del Skrevet 28. oktober 2021 Jeg har tørre kluter, en liten sports-drikkeflaske med vann (lekker ikke og lett å sprute ut vann fra), og en liten flaske babyolje i tilfelle bæsj i stellesekken. Funker fjell. Anonymkode: 80362...fe7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Del Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg fukter tørre engangskluter med vann og legger i en skål ved stellebordet hjemme. De rekker ikke tørke it før de er brukt opp, fukter passe til en dag ca. Putter dem i en ziplockpose i stelleveska. Anonymkode: cdfa5...019 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har matbokser jeg kjøpte på Coop Extra for lenge siden, som passer perfekt til engangsklutene fra Apoteket (6 for 100). Jeg gjennomvæter de og lar det være litt vann i bunn, blander gjerne inn litt olje i mellom lag. Bruker det bare i farten, hjemme værer vi bare i vasken og har olje på underveis. Anonymkode: 088ac...c49 Hvor lenge blir De liggende i stelleveska? Blir de ikke ekle? Anonymkode: 00d18...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 28. oktober 2021 #10 Del Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lenge blir De liggende i stelleveska? Blir de ikke ekle? Anonymkode: 00d18...29b Man lager selvfølgelig nye mellom hver dag man bruker de. Rent vann er ekkelt, våtservietter som blir liggende i ukesvis er ikke? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #11 Del Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Her fikk vi mugg nedi sånn boks, så det gidder jeg ikke mer. Men vanlige våtservietter funker bra, så vi bruker det både hjemme og borte. Anonymkode: 31026...9c3 Det jeg er redd for, eller at det skal begynne å lukte pga bakterier som trives godt i fuktig boks, men mulig det ikke er noe problem i en pose som byttes ut jevnlig. Bruker våtservietter av og til, kan gå til ett skift, men ikke alltid, og er det mer enn et skift uten å bruke vann i mellomtida blir de garantert såre/får utslett. Anonymkode: 00d18...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #12 Del Skrevet 28. oktober 2021 Mrs Robinson skrev (4 minutter siden): Man lager selvfølgelig nye mellom hver dag man bruker de. Rent vann er ekkelt, våtservietter som blir liggende i ukesvis er ikke? Jeg regner med at våtservietter er pakket i sterile omgivelser og fuktigheten inneholder garantert konserveringsmiddel som hindrer bakterievekst. Rent vann er ikke ekkelt, men badet mitt er neppe sterilt og eventuelle bakterier kan utvikle seg i fuktig miljø og gi lukt. Jeg hadde vel håpet på en løsning som kunne bli liggende mer enn en dag og som jeg ikke trenger å kaste om jeg ikke får brukt dem. Men om jeg gjør det på den måten kan jeg jo bruke dem uansett, og ikke som våtservietter som jeg bare har liggende som en nødløsning som sjelden brukes. Er bare litt kjedelig å lage til hver gang jeg skal ut av huset og måtte kaste det jeg ikke får brukt. Anonymkode: 00d18...29b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #13 Del Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har tørre kluter, en liten sports-drikkeflaske med vann (lekker ikke og lett å sprute ut vann fra), og en liten flaske babyolje i tilfelle bæsj i stellesekken. Funker fjell. Anonymkode: 80362...fe7 Prøvde dette, men mulig jeg hadde upraktisk flaske. For meg ble det bare søl 🙈 Anonymkode: 00d18...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #14 Del Skrevet 28. oktober 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Prøvde dette, men mulig jeg hadde upraktisk flaske. For meg ble det bare søl 🙈 Anonymkode: 00d18...29b Jeg har noe lignende denne. Altså "drikketut" som ikke lekker når den er lukket, myk plast så jeg kan klemme på flaska og få ut passe mye vann uten at det renner overalt. 😊 Anonymkode: 80362...fe7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #15 Del Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): men mulig det ikke er noe problem i en pose som byttes ut jevnlig. Kaste poser i ett kjør? Hva med å bare vaske boksen jevnlig? Jeg har skål, og kjører den (selvfølgelig!) i oppvaskmaskina innimellom. Anonymkode: cdfa5...019 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #16 Del Skrevet 28. oktober 2021 Det er absolutt null problem å ta en bunke tørre engangskluter, fukte i vann og legge i en ziplock pose. Det holder seg vått og fint Trenger ikke noe olje heller, men kan jo fint ha det på om man vil. Jeg har kun brukt det til to barn nå. Jeg legger de våte klutene i en plastboks som følger med stelleveska min. Det funker helt supert og trenger ikke våtservietter Anonymkode: f21a3...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #17 Del Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er bare litt kjedelig å lage til hver gang jeg skal ut av huset og måtte kaste det jeg ikke får brukt. Men du pakker jo bleier hver gang? Jeg tar bare en klype fra skåla på badet, legger i pose, hvis noen er igjen legger jeg dem øverst i skåla igjen. Henger posen åpen så den tørker helt, og kan gjenbrukes noen ganger. Anonymkode: cdfa5...019 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #18 Del Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge blir De liggende i stelleveska? Blir de ikke ekle? Anonymkode: 00d18...29b En til to dager. Jeg har dog lest at de som er hardcore på dette kan ha det i en ukes tid, men det har jeg aldri fått for meg 😅 Anonymkode: 088ac...c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #19 Del Skrevet 28. oktober 2021 Jeg pakker ikke bleieveska for hver gang. Fyller kun opp når ting blir tomt. I bleieveska min har jeg 3-4 bleier, våte kluter, tørre kluter og hundeposer + antibac til meg Anonymkode: f21a3...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #20 Del Skrevet 28. oktober 2021 Jeg har dog også bare pakket en halv pose/eske(?) av de fra Apoteket i stelleveska, og en flaske babyolje i pose (ekstra sikkerhet mot lekkasje). Så ligger det der konstant. Sjeldent jeg steller på områder uten vann tilgjengelig, men om man gjør det går det jo også an å ha en liten flaske vann i stelleveska også 🙂 Jeg liker ikke våtservietter generelt til annet enn å fjerne malingsflekker når vi pusser opp, så det unngår jeg for alt det er verdt. Anonymkode: 088ac...c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå