Gjest Gjest i dag Skrevet 9. oktober 2002 #1 Skrevet 9. oktober 2002 Vi er en gjeng med jenter som har holdt sammen siden ungdomskolen. Vi er ganske mange (10-15 stk). Dette høres kanskje veldig "slemt" ut, men noen ganger er jeg så drittlei!!!! Det er stort sett alltid en"krangel" på gang, eller uenigheter. Alltid baksnakking av noen, falskhet og... uff, jeg er så lei!!!! Er jo ikke lei hele tiden, men... Har så lyst på en eller to "beste venner", som jeg kan ha et nært forhold til, i steden for å forholde seg til så mange om gangen... Når vi er sammen, så møtes som regel alle på en gang, og det er jo koselig det! Men da skravler alle sammen så høyt, og det er umulig for en stakkars sjel å si noe! Ender med at jeg sitter i et hjørne, og ikke får sagt en dritt hele kvelden! Ikke er det noen som spør hvordan det går heller, før noen av de "sterkeste" (les: mest "sjefete") Tar en runde, og spør, fordi de liksom må.... (Er man heldig, får man sagt, jo, bra, før noen andre skriker over seg om noe annet igjen!) Høres sikkert veldig utakknemmlig ut nå, og kommer sikkert til å få endel pepper her... Er jo glad i de, på sin måte, men er så inderlig lei noen ganger....
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2002 #2 Skrevet 9. oktober 2002 Kan godt skjønne at en kan føle seg ganske alene og utafor sammen med andre. Det har jeg opplevd selv mange ganger, og har vel innsett at det er jeg som har andre interesser/er forskjellig fra de andre. Kan ikke skylde på noen for at jeg føler med "ensom" i andres selskap. Derfor prøver jeg nå å vurdere hva som er best for meg. Å bryte kontakten, eller skru det ned på et minimum er for meg mange ganger det beste. Så prøver jeg å finne mennesker jeg trives bedre med gjennom fritidsaktiviteter. Så min anbefaling er å ikke alltid møte opp på disse treffene. Finn på noe annet noe som gjør deg mer fornøyd.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2002 #3 Skrevet 9. oktober 2002 Hei kan si jeg kjenne meg igjen her... Men har bestemt meg for å bryte kontakten med dem og finne men en ellet to venniner det er nok synes jeg...
Linnie Skrevet 9. oktober 2002 #5 Skrevet 9. oktober 2002 Hva har det med saken å gjøre, siste gjest?
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2002 #6 Skrevet 9. oktober 2002 enig med deg Linnie det har ingenting med saken å gjøre!Jeg synes at når folk ikke kan hjelpe så bør dem ihvertfall ikke skrive!
Gjest 2 Skrevet 9. oktober 2002 #7 Skrevet 9. oktober 2002 Det er ganske vanlig å "bytte" venner/ omgangskrets når man bytter skole, eller begynner å studere/ arbeide. Man vokser rett og slett fra hverandre. Eller, ...noen står kanskje på stedet hvil, kan det føles som, mens du selv har behov for litt modnere venneforhold og interesser. Vær åpen for mennesker rundt deg som ikke er med i denne gjengen din, selv om de kanskje ikke er oppfattet av vennene dine som "kule". Mest sannsynlig er de bare mer seg selv, mer intereressante, personlige og lyttende. Akkurat det du savner. Kanskje må du se litt på deg selv og se om det er noe ved måten du er på som tiltrekker kun de som har veldig høy selvtillitt (les: er egoe) og skremmer bort potensielle bestevenner. Men vær ydmyk når du møter dem. Ellers vil de føle at du synes de er rare, og slaget er tapt...
Gjest sexysadie Skrevet 9. oktober 2002 #8 Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har forsåvidt d samme dilemma som innehaver av hovedinnlegg; lige nu er d jeg som er den store stygge ulven etter at en venninne refererte ifra 1 samtale til en annen venninne og " glemte" å si hva hun selv sa...
Gjest Kaisa Skrevet 10. oktober 2002 #9 Skrevet 10. oktober 2002 JEG fikk problemer med ei venninne,hun var og forloveren min i bryllupet mitt. Som endel av dere vet,så flyttet jeg til Spania,no 1 1/2 år siden.Hun hadde ikke råd 1'året å reise hit,ville så gjerne,men hadde allerede bestillt fly til Kreta.Helt greit det,jeg var oppe i nov/desember og vi møttes,jeg var oppom på jobben og vi spiste lunch,og var hjemom til henne.Da snakket hun om at i sommer skulle hun ta 2 uker på kreta og 2 evt her hos oss.DET var koselig og høre og vi mailet stadiog om dette at hun skulle komme.SÅ kan hun ikke likevel. Vel,jeg fikk mannen min med på å kjøre til Norge i sommer og ta det som evt, ferietur og for at jeg skulle få mer tid med bl.a. henne.Hun sender mail om hvor mye hun gleder seg til jeg kommer,bl.a dagen før vi kjører herfra.19 mai.Kommer opp til Norge og imellomtiden sendt melding via mob.hvor vi var i verden oppover.Kommer til Norge og sjekker henne først om hun er hjemme,NEI,var hjemme til henne og neste dag oppom jobben.Nei hun hadde reist dagen før til Kreta?? TAKK tenkte jeg,ikke et ord via mob.el. noe.DET såret laaaangt inn i sjela mi og jeg ble sur.Her hadde jeg fått mannen til og kjøre tilsammen 640mil,vi måtte jo tilbake og.OG så er hun bare forduftet,er DET GREI VENNINDE ELLLER? Hun fikk nok beskjed fra ei på jobben sin om at jeg ble både sint og skuffet,så jeg har ikke hørt ifra henne enda siden før 19mai. IKke gidder jeg være den som tar kontakt heller,så sta er jeg.
Nelle Skrevet 10. oktober 2002 #10 Skrevet 10. oktober 2002 Jeg for min del synes det er helt og holdent legitimt å "droppe" venner som ikke gir deg noe, og som du -i det lange løp, ikke trives sammen med. Jeg er iallfall særdeles glad for at ikke jeg fremdeles henger sammen med den samme gjengen som jeg hang med på ungdomsskolen... Vi har rett og slett utviklet oss og blitt forskjellige. Nå i dag har jeg en kusine som jeg har vært veldig god venninne med helt fra vi var små -og jeg er vel litt i samme situasjon som flere andre her inne. Jeg trives ikke noe særlig godt sammen med henne, vi er forskjellige -har helt ulike verdier og interesser. Jeg synes blant annet hun er ufattelig smålig, noe jeg har problemer med å takle i lengden. Jeg er også møkkalei av all baksnakking om andre og tjatting om den og den og hvor teite de er osv. Men -jeg synes det er vanskelig å si rett ut til henne at jeg ikke ønsker å ha så mye kontakt -nettopp fordi vi er familie, og jeg er jo derfor nødt til å forholde meg til henne i familiære sammenhenger. Jeg ringte henne for noen uker siden for å ta en prat -men ble ikke akkurat noe særlig "gira" på å ha noe mer kontakt da jeg fikk ca. 1 time med drittslenging osv. Jaja -jeg tenker ikke så mye over det. Om hun har lyst til å gjøre et stort nummer ut av min person og/eller vårt eventuelle vennskap, så får hun bare bruke tid og energi på det. Jeg har heldigvis blitt gammel nok til å drite i hva andre måtte mene om meg så lenge jeg vet med meg selv at jeg kan stå for det jeg gjør, sier og mener -og det kan jeg. Nelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå