AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Noen gode tips til steking av laks så den blir skikkelig saftig? Jeg synes den ofte blir litt seig på en måte, vet ikke helt hvordan jeg kan beskrive det. Ikke tørr eller overstekt, men likevel ikke konsistensen jeg er ute etter😁 uansett - hva er dine beste tips til steking av laks? Anonymkode: 580a4...b8f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg steker aldri laksen, hiver den inni ovnen i 7-9 minutter, blir alltid perfekt og aldri tørr. Anonymkode: b8a83...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #3 Skrevet 29. oktober 2021 Trikset er at den ikke skal gjennomstekes. Ingen gode kokker som gjennomsteker laksen. Først starter du med å ta laksen ut av kjøleskapet en times tid før du skal tilberede den, så den blir romtemperert før den skal stekes. Krydre med selvvalgt krydder (sitronpepper synes jeg selv er veldig godt til laks), og stek den i panna på litt høy temperatur (omtrent mellom middels og høy), ca 2-3 minutter på hver side. Etter at den er stekt lar du den hvile ytterligere 1-2 minutter før du spiser den. Hvis du tilbereder laksen på denne måten blir den deilig crispy på utsiden og nydelig saftig og smakfull inni 😋 Anonymkode: 737ec...cf9
Gjest O.G. Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg foretrekker å ha laksefiletene i ovnen.
Catbert Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg setter lakse- og ørretfileter i ovn på 200 grader i ca 15 min. Bruker alltid fileter med skinn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå