AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Vi er en familie på tre, snart fire. Jeg liker å bo i leilighet, mindre styr med vedlikehold pluss at vi kan bo sentralt uten å blakke oss. Jeg kunne egentlig tenke meg å la barna vokse opp her. Det er grøntområder bare en spasertur unna, gode skoler og vi har en hytte vi besøker innimellom. Men idealet jeg ser om barndom omhandler alltid tettsteder eller ute på landet. Noen med erfaringer med barn i by? Og barn i leilighet? Det er soverom nok sånn at barna kan ha sitt eget. Anonymkode: 89062...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Har barn, bor i blokk i by. Vi trives godt. Til tider kunne egen hage vært artig, men ikke slik at det er verdt alt arbeidet. Anonymkode: 7b5da...689 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg er vokst opp sånn og stortrivdes. Det var lekeplass rett utenfor, og der var det alltid noen å leke med. Anonymkode: f507a...443
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Vi solgte eneboligen vår på 200 kvm med 890 kvm tomt nå i år for å flytte enklere, mindre og mer sentralt. Har 2 barn. Riktig nok så skal vi videre i rekkehus når det er ferdig bygget fordi vi trenger mere plass, men hadde det vært å oppdrive leilighet med 4 soverom og ekstra stue her i området så hadde vi nok mest sannsynlig fortsatt å bo i leilighet 😊 Å ha enebolig er bare oppskrytt for oss. Utrolig dyrt, utrolig mye arbeid og ikke verdt det for oss. Vi fant ikke en eneste fordel med det. Vi vil heller bruke tiden og pengene med barna og hverandre 😊😊 Anonymkode: de738...85f 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 Eneste problemet jeg hadde med å bo i leilighet var naboer. Hadde et par år en fantastisk ny, stor og fin leilighet med kjempefine lekeområder utenfor til sønnen. Grusomt med naboer, over oss bodde familie med to små barn, hver dag rundt 5 begynte ungene å bråke, de slo på radiatorne og siden det var betongblokk så gikk lyden rett inn til oss. I leiligheten ved siden av smugrøyket naboene så det stinket røyk inn om vi hadde vindu eller dør åpen, det var siste leilighet med barn. Uten barn var det ikke så ille de ulike leilighetene jeg bodde i. jeg liker ikke hagearbeid, men alt for å slippe masse støy fra naboer Anonymkode: 971b2...d41
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #6 Skrevet 29. oktober 2021 Elsker leilighet! Men, jeg må ha stor balkong. Anonymkode: 0cb0f...a69
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #7 Skrevet 29. oktober 2021 Vi bor i leilighet i sentrum og elsker hvor praktisk det er. Alt på en flate, trenger ikke bruke tid på vedlikehold, gåavstand til alt som skjer og jobb, og barnehage i samme bygg. Men, vi er på jakt etter enebolig nå. Jeg er så utrolig lei av naboer tett på som fester, bråker og røyker. og så ønsker jeg meg en liten hage så vi ikke alltid må pakke med alt og gå tur for å komme oss ut Anonymkode: 16a63...326
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #8 Skrevet 29. oktober 2021 For oss hadde det ikke funket. Utrolig deilig med egen hage der barna kan leke, vi kan grille eller arrangere hagefest, ha plaskebasseng og trampoline etc. Jeg liker muligheten for å være uforstyrret i min egen hage. Har nå tenåringer i hus og synes det er deilig med en nokså stor enebolig med flere plan. Fint med kjellerstue der de kan trekke seg tilbake med venner, og under koronanedstengningen syntes jeg nesten synd på dem som var innestengt på så liten plass. Men vi er alle ulike, og du har helt klart et poeng ift vedlikehold osv. Anonymkode: 52f49...305
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #9 Skrevet 29. oktober 2021 Detceneste jeg mislikte med å bo sentralt i by var at barnas venner flyttet hele tiden. Det var et veldig lite stabilt barnemiljø, og det ble et såpass stort problem at vi flyttet vi også. Bor fremdeles innenfor bygrensen, men i en mer forstadspreget del av byen. elsket ellers sentrum med mye liv og korte avstander, men nå trives vi her også. Anonymkode: 1ba2c...84c 1
Kittykat Skrevet 29. oktober 2021 #10 Skrevet 29. oktober 2021 (endret) Vi bor i leilighet, med balkong. Jeg synes det er helt greit å bo i leilighet med barn. Vi bor i en blokk i en bydel utenfor sentrum. Her er det barnehage, barneskole, ungdomsskole, kjøpesenter, tannlege, lege m.m. i gåavstand. Vi har til og med et badeland. Det er også flere lekeplasser i borettslaget hvor vi bor. Vi har også mange grøntområder rundt om og vi har også et fjell som vi kan gå fjelltur på. Vi har bodd i leilighet under hele barndommen til barna. Venner til barna var/er naboer. Nå er de alle nesten voksne, så det er ikke mer enn et par år til alle har flyttet ut. Jeg synes det er supert å bo i leilighet. Vi slipper masse vedlikehold, vi får unnagjort all rydding raskt da alt er på et plan osv. Vi slipper også å bo oss ihjel og vi har også mer penger til å bruke på det vi vil. Det gjør oss ingenting å bo tett på andre. Vi har ikke noe problemer med naboer som bråker og fester i tide og utide. Skal naboene ha fest, så er naboene så greie at de gir nabovarsel, og vi sier ifra til naboene (og de til oss) hvis det skulle være noe som helst problemer. Endret 29. oktober 2021 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #11 Skrevet 29. oktober 2021 Vi bodde i et område med eneboliger og tomannsboliger da eldste var liten, og følte vi hadde mye mindre privatliv da enn vi har nå når vi bor i blokk. Nysgjerrige naboer orker ikke jeg. Elsker å bo i blokk, men er veldig glad i balkongen vår. Anonymkode: dc471...1ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå