Gå til innhold

Noen som har opplevd akutt svimmelhet imens du satt stille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke undersøkelser gjorde legen og fikk du noe svar på årsaken?

Anonymkode: 1ec76...974

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men jeg har krystallsyke. 

Får ikke svar hos legen, de har ikke utstyr. Man må undersøkes av noen som har mørkebriller.

Om dette kun skjer en veldig sjelden gang er det ingenting farlig eller noe som er nødvendig å behandle. 

Anonymkode: 8e9b5...8df

• Liker 1
Skrevet

Ganske ofte, stort sett daglig.

Legen sier det kun er stress. Men øyelege har henvist videre til MR nå.

Anonymkode: 48bfa...794

Skrevet

Flere ganger. 

De første gangene var i svangerskap, og de fant aldri helt noen årsak (men tok en bråte tester av hjerte og hjerne). Jeg besvimte flere ganger, så gikk det over da jeg var ferdig å være gravid.

Ved en annen anledning brått svimmel på jobb, vedvarte av og på i flere dager. Legen testet for krystallsyke, observerte nystagmus (ufrivillig bevegelse av pupillen) ved enkelte bevegelser. Krystallsyken gikk over etter noen uker, kan i blant dukke opp igjen med svimmelhetsanfall i noen dager. 

Anonymkode: 96e9a...4cd

Skrevet

Ja, hender rett som det er. Kan sitte helt i ro og brått se stjerner og det sviver. Er vel 10 år siden det begynte, leger sier det er stress. 

Anonymkode: d581c...753

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, hender rett som det er. Kan sitte helt i ro og brått se stjerner og det sviver. Er vel 10 år siden det begynte, leger sier det er stress. 

Hvor gammel er du og har du familie og jobb?

Anonymkode: 7ab2b...e78

Skrevet

Hvis jeg vender på hodet i en spesiell stilling (som egentlig ikke er spesiell) skjer dette. Uten at jeg blir bekymret av det, er vel en nakkeknute etc. Har vært slik i årevis.

Anonymkode: 486dd...b7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er du og har du familie og jobb?

Anonymkode: 7ab2b...e78

Hadde både familie og jobb når det startet. Ungene er voksne nå og jeg trappet ned jobb gradvis til nå,0 jobb. Ingenting endret seg selv om dagene ble uten innhold.

Skrevet

Jepp, skyldes ekstremt lav blodprosent

Anonymkode: 7c27c...6f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...