Gå til innhold

Kan man benytte forsikringer, feks innboforsikring, på advokat i forbindelse med skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde gjort prosessen mye billigere.

Anonymkode: 14cc1...50b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skal innboforsikringen dekke advokat ved samlivsbrudd? Er partneren din en del av inventaret?

De fleste greier fint å skilles uten advokat. 

Anonymkode: fea56...009

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i all verden skal innboforsikringen dekke advokat ved samlivsbrudd? Er partneren din en del av inventaret?

De fleste greier fint å skilles uten advokat. 

Anonymkode: fea56...009

De fleste, men ikke alle.

Anonymkode: 14cc1...50b

Skrevet

Nei, det kan du ikke. Innboforsikring dekker ikke utgifter til skilsmisseoppgjør. 

Du kan kontakte Jussbuss ol hvis du trenger advokat og ikke har økonomi til det.

Anonymkode: edd28...014

Skrevet (endret)

.

Endret av ~ m a u d e ~
Skrevet

Vet ikke om innbo forsikringen dekker dette, men ville sjekket personforsikring om du har dette, og hvertfall om du har dette via jobb eller noe fagforbund. 

Eks mannen min fikk dekket advokat igjennom forsikring på jobb 

Anonymkode: 50bef...178

Skrevet

Ja, du kan selvsagt bruke forsikring på det, så lenge det står i vilkårene på din forsikring at det dekkes.

Men ingen her vet hvilke forsikringer du har, og hvilke vilkår du har akseptert. Så gå igjennom vilkårene til dine forsikringer, se om noen av de dekker juridisk bistand til skilsmisse, og gjør de det så kan du selvsagt bruke den.

Har du ikke tegnet en forsikring som dekker skilsmisse, så må du dekke det selv. Men det er som sagt du som må se hva dine forsikringer dekker.

Anonymkode: 4caef...ff2

• Liker 1
Skrevet

Min innboforsikring dekker juridisk hjelp, men jeg vet ikke vilkårene i detalj, så om det ville omfattet en eventuell skilsmisseadvokat, er jeg usikker på. Sjekk vilkårene i din innboforsikring.

Anonymkode: 6a071...19d

Skrevet

Jeg jobber med forsikring og nei, innboforsikring dekker ikke juridisk hjelp ved skilsmisse. Den personen som foreslår å sjekke personforsikring er også helt på bærtur.

Anonymkode: e4321...5c8

• Liker 2
Skrevet

Du må nok ha egen advokatforsikring som dekker juridisk bistand ved skilsmisse

Anonymkode: 49f19...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...