Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en hybel i Oslo, siden jeg kommer til å bo der 6 mnd av året de neste 5 årene. Eier leilighet og bor i et annet fylke. Kan denne hybelen ses som kategori fritidsbolig?😌Er også avhengig av å få leid ut noen mnd ila de 6 mnd jeg ikke disponerer hybelen. Tanken er egentlig litt stressende, men skader ikke å forhøre seg litt!

Vil jeg bli skattelagt med sekundærbolig?

Anonymkode: 863c6...e56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis boligen er bygget med tanke på fritidsformål, er det en fritidsbolig. Hvis ikke, blir det en sekundærbolig.

Det fant i alle fall jeg ut av etter 45 sekunder på google. Bare å søke så finner du mange artikler som forklarer godt.

Anonymkode: a23f2...0bf

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis boligen er bygget med tanke på fritidsformål, er det en fritidsbolig. Hvis ikke, blir det en sekundærbolig.

Det fant i alle fall jeg ut av etter 45 sekunder på google. Bare å søke så finner du mange artikler som forklarer godt.

Anonymkode: a23f2...0bf

Joo men det var en fyr i Bergen som klarte å få en splitter ny leilighet til å bli fritidsbolig; argumentet var at den var nærme sjøen. Nå tror jeg ikke at jeg har slike gullhår i ræven🤓Men interessant å høre om andres bolig/hytteutleie.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Joo men det var en fyr i Bergen som klarte å få en splitter ny leilighet til å bli fritidsbolig; argumentet var at den var nærme sjøen. Nå tror jeg ikke at jeg har slike gullhår i ræven🤓Men interessant å høre om andres bolig/hytteutleie.

Nå er det noen røverhistorier også da.. og strengt tatt vil ikke en fritidsbolig være godkjent for beboelse 12 måneder i året (som du legger opp til). 

Skrevet

I Oslo får du ikke regulert en leilighet/hybel som fritidsbolig. Kommunen har jo ingen interesse av det...

Enkelte steder har det blitt gjort. I min lille hjemby bygde de et nytt leilighetskompleks på brygga. 1/3 av leilighetene eller så kunne selges som fritidsboliger. De ble regulert slik for å tiltrekke seg kjøpere.

Anonymkode: 77492...bab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...