AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg vurderer å kjøpe en hybel i Oslo, siden jeg kommer til å bo der 6 mnd av året de neste 5 årene. Eier leilighet og bor i et annet fylke. Kan denne hybelen ses som kategori fritidsbolig?😌Er også avhengig av å få leid ut noen mnd ila de 6 mnd jeg ikke disponerer hybelen. Tanken er egentlig litt stressende, men skader ikke å forhøre seg litt! Vil jeg bli skattelagt med sekundærbolig? Anonymkode: 863c6...e56
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Hvis boligen er bygget med tanke på fritidsformål, er det en fritidsbolig. Hvis ikke, blir det en sekundærbolig. Det fant i alle fall jeg ut av etter 45 sekunder på google. Bare å søke så finner du mange artikler som forklarer godt. Anonymkode: a23f2...0bf 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis boligen er bygget med tanke på fritidsformål, er det en fritidsbolig. Hvis ikke, blir det en sekundærbolig. Det fant i alle fall jeg ut av etter 45 sekunder på google. Bare å søke så finner du mange artikler som forklarer godt. Anonymkode: a23f2...0bf Joo men det var en fyr i Bergen som klarte å få en splitter ny leilighet til å bli fritidsbolig; argumentet var at den var nærme sjøen. Nå tror jeg ikke at jeg har slike gullhår i ræven🤓Men interessant å høre om andres bolig/hytteutleie. Anonymkode: 863c6...e56
Grandidosa83 Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Joo men det var en fyr i Bergen som klarte å få en splitter ny leilighet til å bli fritidsbolig; argumentet var at den var nærme sjøen. Nå tror jeg ikke at jeg har slike gullhår i ræven🤓Men interessant å høre om andres bolig/hytteutleie. Anonymkode: 863c6...e56 Nå er det noen røverhistorier også da.. og strengt tatt vil ikke en fritidsbolig være godkjent for beboelse 12 måneder i året (som du legger opp til).
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #5 Skrevet 29. oktober 2021 I Oslo får du ikke regulert en leilighet/hybel som fritidsbolig. Kommunen har jo ingen interesse av det... Enkelte steder har det blitt gjort. I min lille hjemby bygde de et nytt leilighetskompleks på brygga. 1/3 av leilighetene eller så kunne selges som fritidsboliger. De ble regulert slik for å tiltrekke seg kjøpere. Anonymkode: 77492...bab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå