Gå til innhold

Jobber som vikar men kontrakten sier....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått stilling som vikar i et år på kontrakt. Og stillingsprosent er 0% men står skrevet 37.5 timer i uken. 

Nå har de ikke like mye fravær på jobb og i november blir det svært få vakter tilgjengelig.

Har de lov å ikke gi meg noen vakter feks i en uke?

Anonymkode: 0a41d...d9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har lov til det. Du har kontraktfestet rett på å jobbe 0% av 37,5 timer per uke.

Det er jo dette som er poenget med en vikar - man kan steppe inn på kort varsel, men er ikke garantert et minimum antall timer.

• Liker 1
Skrevet
Just now, Ze.Xhx said:

De har lov til det. Du har kontraktfestet rett på å jobbe 0% av 37,5 timer per uke.

Det er jo dette som er poenget med en vikar - man kan steppe inn på kort varsel, men er ikke garantert et minimum antall timer.

Da var det bare å lete etter annen jobb da i tillegg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da var det bare å lete etter annen jobb da i tillegg? 

Så lenge jobb numner to ikke gjør at du ikke kan jobbe til de tidene du skal i jobb en, vær så god.

Anonymkode: b3bcc...c61

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så lenge jobb numner to ikke gjør at du ikke kan jobbe til de tidene du skal i jobb en, vær så god.

Anonymkode: b3bcc...c61

Fikk tidligere tilbud om 100% stilling på et hotell. Takket nei da andre jobben var nærmere meg og mer praktisk. Ble lovet at det alltid var behov for folk og jeg skulle ikke bekymre meg ...nå har de plutselig fått inn flere folk og merker behovet for meg minsker... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fikk tidligere tilbud om 100% stilling på et hotell. Takket nei da andre jobben var nærmere meg og mer praktisk. Ble lovet at det alltid var behov for folk og jeg skulle ikke bekymre meg ...nå har de plutselig fått inn flere folk og merker behovet for meg minsker... 

Å være vikar uten faste timer er sjelden god butikk. Jeg har tidligere jobbet 60%, men fikk i praksis over 100%. Men dette var fordi jeg alltid sa ja til ekstra jobb, jobbet på flere avdelinger, og hadde allerede fast stilling. Det var derfor veldig enkelt å bruke meg fremfor vikarer.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du bare er tilkallingsvikar, kan de bruke deg akkurat så mye eller lite som det er behov for. Du er ikke garantert noe. 

Anonymkode: 673f3...2b5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så lenge du bare er tilkallingsvikar, kan de bruke deg akkurat så mye eller lite som det er behov for. Du er ikke garantert noe. 

Anonymkode: 673f3...2b5

Ville du søkt jobb deltid et annet sted feks? Nærmer seg jul og må planlegge litt økonomisk framover 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville du søkt jobb deltid et annet sted feks? Nærmer seg jul og må planlegge litt økonomisk framover 

Hadde definitivt sett etter sikre jobber.

Jeg jobbet som vikar i 6 år før jeg fikk 100 prosent. Noen måneder var det krise, var skikkelig slitsomt og hele tiden måtte være på etter vakter.. mase og mase.

Anonymkode: 2d9bf...73b

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må aldri ta slike muntlige beskjeder for god fisk. Er det noe sjefer i servicebransjen elsker så er det vikarer i desperat behov for flere timer, slik at de kan ha så mange som mulig i backup når det plutselig brenner. 

Jeg hadde søkt andre jobber. Mange som trenger julehjelp i butikker og lignende nå om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...