AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Sikkert mange menn som bli overrasket. Vi kvinner vet jo som regel mer, leser oss opp osv. Er det noe som er lurt å forberede mannen på? Anonymkode: 3d4b8...03f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 At jeg skulle bli så smertepåvirket og ute av det. Derfor var det viktig at han fulgte godt med og fikk med seg alt av informasjon. Jeg oppfattet ikke at de vurderte vakuumforløsning, så det føltes som noe som bare skjedde med meg uten at jeg fikk noe informasjon eller noe. Skulle ønske at han hadde vært mer obs på å kommunisere med meg i den fasen, så hadde det kanskje ikke føltes så brutalt. Anonymkode: 6e775...86e 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): At jeg skulle bli så smertepåvirket og ute av det. Derfor var det viktig at han fulgte godt med og fikk med seg alt av informasjon. Jeg oppfattet ikke at de vurderte vakuumforløsning, så det føltes som noe som bare skjedde med meg uten at jeg fikk noe informasjon eller noe. Skulle ønske at han hadde vært mer obs på å kommunisere med meg i den fasen, så hadde det kanskje ikke føltes så brutalt. Anonymkode: 6e775...86e Men forstod han selv hva som skulle skje da? Hvis ikke du fikk med deg hva de snakket om, hvorfor skulle du fått med deg det når din mann sa i fra? Anonymkode: 3d4b8...03f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Mannen min sa det var fint han hadde vært med på jakt tidligere, for han ble veldig overrasket og skremt over hvor mye blod jeg mista(var ikke mye, men så veldig mye ut med fostervann og pigmenter og alt sånn). Han trodde jeg måtte bli kjørt rett inn på noe annet rom for blodoverføring osv. Og jeg mistet ikke en halv liter engang. Når baby var født og han skulle skifte første bleie, så visste han ikke at det var noe som het barnebek. Så det er kanskje greit å informere om, for min mann ble veldig skremt av det(også) og trodde vi måtte ringe til legen. Anonymkode: 64beb...630 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men forstod han selv hva som skulle skje da? Hvis ikke du fikk med deg hva de snakket om, hvorfor skulle du fått med deg det når din mann sa i fra? Anonymkode: 3d4b8...03f Ja, han fikk jo med seg hva de snakket om og hvorfor de vurderte og til slutt besluttet vakuumforløsning. Han trodde nok at jeg også fikk det med meg. Men på det tidspunktet trodde jeg at jeg hadde presset i kanskje 15min når det egentlig hadde gått over en time, så var jo ganske utav det. Anonymkode: 6e775...86e 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Hvor høyt jeg klarer å skrike. Anonymkode: fa38c...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Tror kanskje vi begge var overrasket, at det gikk så fort. Vi tok jo med ipader liksom. Trodde vi skulle ha god tid og mye ventetid. Men første fødselen var over på 5 timer, da var egentlig ikke tid til noe annet enn selve fødselen. Og andre fødsel var på under en time, men da var vi mer mentalt forberedt på at det vil gå kjapt. Hvor kjapt jeg kom meg tilbake til ok tilstand. Begge gangene, to timer etter fødselen, kunne jeg dusje og dra (gå) et par etasjer ned til pasienthotell, sammen med sambo og ungen. Anonymkode: c08d8...101 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 At ikke alle skriker under en fødsel 😂 Anonymkode: 3c32a...ad8 2
Besant Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 Han ble overrasket over: - Hvor vondt jeg hadde det. - Hvor lang tid det tok. - Hvor kjapt jeg var i god form etterpå. Sa nei til rullestol, gikk ned til barsel osv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #10 Skrevet 29. oktober 2021 Han ble overrasket over hvor mye musklene spente seg under de siste pressriene, sa jeg så ut som Hulken 😅 Ble også overrasket over at jordmor ba han om å kjærtegne brystvortene mine under fødsel, for å styrke riene 🙈 det ble i grunn jeg også må jeg innrømme. Funka da. Anonymkode: 917fc...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #11 Skrevet 29. oktober 2021 Mann her, at jeg skulle begynne å gråte, og det før fødselen i det hele tatt var skikkelig i gang. 😅 Samt hvor fort rommet gikk fra chill til «stress» rett før fødsel. Anonymkode: 4970a...a9b 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #12 Skrevet 29. oktober 2021 Han ble litt overrasket da personalet plutselig lempet den nyfødte over i armene hans og løp avgårde ut av rommet med meg så han ble alene igjen der. Jeg holdt på å blø ihjel. Han fikk et spesielt godt forhold til dette barnet, jeg tror det var fordi de to var sammen uten meg i mange timer og fikk en god tilknytning fra starten av. Hele det første året foretrakk barnet far. Anonymkode: 9a003...4db 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #13 Skrevet 29. oktober 2021 Han ble overrasket over hvor godt jeg taklet smertene. Han ble overrasket over hvor lite han brydde seg over blod og gørr i forbindelse med fødsel. Han ble overrasket over at det gikk forholdsvis fort. Man hører jo ofte at det tar lang, særlig førstegangen. Mest overrasket ble han nok over hvor stas det var å sitte med den lille på brystet mens jeg dusjet. Anonymkode: 6b7f2...269 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #14 Skrevet 29. oktober 2021 Han ble mest overrasket over hvor fort det gikk. Hadde forberedt han på at det kunne ta laaang tid. Og han ble overrasket over hvor mye blod og gørr han tålte å se. Han trodde selv at han skulle synes det var ubehagelig å se på alt som foregikk der nede. Anonymkode: f2554...9df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå