Egenskap Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Da vil jeg si grensene har gått for langt. Det er en selvfølge at det ikke vil fungere, og iallfall ikke barnegråt. 13
Kelsier Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Hvorfor er det en selvfølge at det ikke vil fungere? Skrur melkekjertlene seg av inne i stortingssalen? Mangler de stoler? Jeg tror det vil fungere helt fint å amme for mor og barn, og det er tross alt det viktigste her. 36
Egenskap Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2021 Kelsier skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det en selvfølge at det ikke vil fungere? Skrur melkekjertlene seg av inne i stortingssalen? Mangler de stoler? Jeg tror det vil fungere helt fint å amme for mor og barn, og det er tross alt det viktigste her. nå er ikke stortingssalen et hjem og en stue som man skal boltre seg i. Det er klart det blir forstyrrende med spedbarn som lager lyder og kan starte gråte helt plutselig. 20
Egenskap Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2021 Kelsier skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det en selvfølge at det ikke vil fungere? Skrur melkekjertlene seg av inne i stortingssalen? Mangler de stoler? Jeg tror det vil fungere helt fint å amme for mor og barn, og det er tross alt det viktigste her. da kan like gjerne kvinne med spedbarn også få være eksamensvakt på skolen. 15
MalloryK Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 Babyer skriker og er bare plagsomme for alle som må høre på 23
Kelsier Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Amming skjer utenfor hjem og stue hver eneste dag, og et gråtende spedbarn kan selvfølgelig bæres med ut av salen. Du har vel noget høye forventninger til hva som skjer i stortingssalen dersom du sammenligner behovet for konsentrasjon med det som er nødvendig i en eksamenssal. Spiller ikke CandyCrush på eksamen 😉 29
ItchyBitchySpider Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Egenskap skrev (10 minutter siden): Da vil jeg si grensene har gått for langt. Det er en selvfølge at det ikke vil fungere, og iallfall ikke barnegråt. Så rart at det har fungert på universitetet der vi var flere studenter med babyer i forelesningssalen. 30
Blålilla Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 Babyer er forstyrrende. Og det er fullt mulig for mor å følge med på det som skjer i Stortingssalen via videooverføring. Synes dette var et tåpelig forslag. 23
ItchyBitchySpider Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 Blålilla skrev (Akkurat nå): Babyer er forstyrrende. Og det er fullt mulig for mor å følge med på det som skjer i Stortingssalen via videooverføring. Synes dette var et tåpelig forslag. Skal hun bare være hjemme hele tiden, mens andre sitter der? Hva med personvern ved slik overføring? 5
Daria Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg er forsåhvidt overrasket over at dette er en sak - tanket hadde ikke streifet meg at det faktisk forelå regler mot det. At man som hovedregel ikke har med seg spedbarn på sånne steder (og fjerner seg fort om det blir forstyrrende) er jo greit nok, og det er neppe noen som vil ha med seg barn på daglig basis uansett, men jeg ser at det unntaksvis kan være nødvendig/ønskelig. Jeg tror heller ikke Stortingssalen i det daglige er et så stille og høytidelig sted som mange ser for seg, ofte skal nok et spedbarn jobbe hardt for å overdøve det som skjer rundt... 30
Daria Skrevet 28. oktober 2021 #11 Skrevet 28. oktober 2021 Blålilla skrev (2 minutter siden): Babyer er forstyrrende. Og det er fullt mulig for mor å følge med på det som skjer i Stortingssalen via videooverføring. Synes dette var et tåpelig forslag. Votering krever oppmøte. Å delta i debatter krever oppmøte. Det trenger ikke være snakk om at mor skal oppholde seg med babyen der i timesvis, men det er ikke alt som kan gjøres digitalt. 14
addict Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 Når en av Guri Melbys største saker var tredeling av foreldrepermisjon og at far bare skal bruke permisjonen sin på å reise fram og tilbake fra mors arbeidsplass så hun får ammet barnet så er det vel en naturlig del av saken at barn faktisk må få kunne amme på jobb, eller...? 13
ItchyBitchySpider Skrevet 28. oktober 2021 #13 Skrevet 28. oktober 2021 Daria skrev (1 minutt siden): Votering krever oppmøte. Å delta i debatter krever oppmøte. Det trenger ikke være snakk om at mor skal oppholde seg med babyen der i timesvis, men det er ikke alt som kan gjøres digitalt. Dette. Man kan ikke votere eller delta i debatter på video, og godt er det. Noen tror at absolutt alt kan gjøres fra hjemmekontor. Veldig søtt i grunn at voksne folk ikke vet hvordan samfunnet fungerer. 9
Carrot Skrevet 28. oktober 2021 #14 Skrevet 28. oktober 2021 Hun ber ikke om annet enn det som er normen ellers i samfunnet og på stortinget er det representanter fra samfunnet ellers så jeg skjønner ikke problemstillingen.. gubberier.. dette har vi vokst fra syns jeg, her bør stortinget gå foran med et godt eksempel, det er ikke som om hun skal ha barnet på armene hele tiden, noen kommer med ungen, hun ammer, og er ferdig.. 18
Jaybird Skrevet 28. oktober 2021 #15 Skrevet 28. oktober 2021 9 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Så rart at det har fungert på universitetet der vi var flere studenter med babyer i forelesningssalen. Det fungerte IKKE da det ble forsøkt av ei som gikk på samme studie som meg. Det ble avbrytelser flere ganger, i en forelesningssal hvor det satt 70+ mennesker, som alle da måtte vente til det var mulig å konsentrere seg igjen. Dette var noe mor til barnet selv også så, og det endte med at hun flere ganger måtte forlate forelesningen, og gikk dermed glipp av viktig informasjon. 10
ItchyBitchySpider Skrevet 28. oktober 2021 #16 Skrevet 28. oktober 2021 Jaybird skrev (2 minutter siden): Det fungerte IKKE da det ble forsøkt av ei som gikk på samme studie som meg. Det ble avbrytelser flere ganger, i en forelesningssal hvor det satt 70+ mennesker, som alle da måtte vente til det var mulig å konsentrere seg igjen. Dette var noe mor til barnet selv også så, og det endte med at hun flere ganger måtte forlate forelesningen, og gikk dermed glipp av viktig informasjon. Jeg gikk ut av forelesningssalen hvis babyen ble for urolig og fortsatte å høre gjennom høyttaleren i gangen. Det spørs hvordan man legger opp undervisningen. 6
Egenskap Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter #17 Skrevet 28. oktober 2021 ItchyBitchySpider skrev (10 minutter siden): Skal hun bare være hjemme hele tiden, mens andre sitter der? Hva med personvern ved slik overføring? hun kan ha barnevakt. Det finnes helt sikkert ordninger som stortinget kan ordne...
IDGAF Skrevet 28. oktober 2021 #18 Skrevet 28. oktober 2021 Egenskap skrev (Akkurat nå): hun kan ha barnevakt. Det finnes helt sikkert ordninger som stortinget kan ordne... Det er faren til barnet som har det, det er kun snakk om ammingen som far naturligvis ikke kan ta. 8
Jaybird Skrevet 28. oktober 2021 #19 Skrevet 28. oktober 2021 (endret) 2 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Jeg gikk ut av forelesningssalen hvis babyen ble for urolig og fortsatte å høre gjennom høyttaleren i gangen. Det spørs hvordan man legger opp undervisningen. Det gjør det nok, men er det sånn at man kan gå ut av Stortinget og fortsatt delta? Hvis man kan få gjort jobben/oppgaven sin uansett, så ser jeg ikke helt problemet, men når det blir et forstyrrende element for andre, eller når det går ut over arbeidet, så er det en annen sak. Endret 28. oktober 2021 av Jaybird 1
Duff Skrevet 28. oktober 2021 #20 Skrevet 28. oktober 2021 Jaybird skrev (4 minutter siden): Det fungerte IKKE da det ble forsøkt av ei som gikk på samme studie som meg. Det ble avbrytelser flere ganger, i en forelesningssal hvor det satt 70+ mennesker, som alle da måtte vente til det var mulig å konsentrere seg igjen. Dette var noe mor til barnet selv også så, og det endte med at hun flere ganger måtte forlate forelesningen, og gikk dermed glipp av viktig informasjon. Noen ganger fungerer det og andre ganger ikke. Vi hadde babyer på løpende bånd når jeg studerte, noen måtte gi opp hele studiet fordi det ble for mye styr mens andre hadde sovebaby og 0 problemer med å ha babyen med. addict skrev (10 minutter siden): Når en av Guri Melbys største saker var tredeling av foreldrepermisjon og at far bare skal bruke permisjonen sin på å reise fram og tilbake fra mors arbeidsplass så hun får ammet barnet så er det vel en naturlig del av saken at barn faktisk må få kunne amme på jobb, eller...? Viktig poeng. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå