Gå til innhold

Er det ikke dette rart? (Åpne og svare på meldinger)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venn som jeg snakker mye med hver dag. Alltid han som tar insjet til å tekste. 

Det jeg syns er så sykt rart er at det helt uten unntak skjer at han åpner meldingen og uansett om det bare er at ja/nei spørsmål eller hva som helst da! Så tar det alt fra 5-20 min å få svar på hver eneste melding. Dette skjer også hvis jeg f.eks sender bildesnaps.. da tar det også opp mot en halvtime etter den er åpnet før det kommer "hahaha 😂😂😂" f.eks...

det er en helt annen sak om meldingene ikke er åpnet i det heletatt, for da er man vel for opptatt til å åpne der å da. Men når den åpnes så har man også tid til å svare direkte. Dette er altså uansett om han ligger på soffan, eller er på jobb... 

Er ikke dette et merkelig fenomen?? Kan dere som gjør sånn forklare ? 

Anonymkode: a3511...a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er den vennen som gjør det av og til.. (utsetter å svare)  

Endten fordi det som står i meldingen ikke engasjerer meg.. 

eller så blir jeg distrahert av noe «viktigere» og «glemmer» å svare.. 

Det kan til og med være meg som starter kontakten.. kanskje ser jeg en meme eller noe Anna som minner meg om vennen min. Sender det til han. Så utveksler vi noen ord og så merker jeg at vennen min ikke klarer å holde på interessen min mer.. og så svarer jeg sjeldnere og så dør samtalen ut.. 

såååå.. for å konkludere; han er ikke så god venn med deg som du tror han er. 
Du kan forsette å Leve med det, eller la være å engasjere deg så veldig når han tar kontakt eller kutt han ut

Anonymkode: 7dafd...c60

• Liker 3
Skrevet

Han svarer vel når han ser meldinga? Om det er etter 5 min eller 5 timer spiller vel ingen rolle?🤪

Anonymkode: d085b...570

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarer ikke alltid med en gang, det handler om at jeg blir stresset hvis jeg opplever en forventning om at jeg skal være pålogget til enhver tid. Jeg må liksom ha kontroll over min egen tid og ikke føle at andre krever noe av meg. Jeg foretrekker at kontakten er laid-back, mman svarer når man kan og det passer seg sånn, og at det er helt ok. Da føler jeg meg avslappet og fri.

Anonymkode: a87ae...a87

• Liker 12
Skrevet

Har han barn? Her åpner jeg ofte en melding, men så må jeg ta barna før jeg får svart. Eller jeg åpnet den mens jeg ser tv. Da går minuttene fort 🙈 Vanligvis svarer jeg raskt, men hender jo det tar litt tid pga forstyrrelser. Kanskje skal jeg akkurat kjøre en tur eller noe sånt hvor jeg må legge vekk tlf. 

Anonymkode: 6efe4...87b

• Liker 3
Skrevet

Jeg får dilla av folk som forventer svar med det samme. Noen ganger må jeg tenke meg om. Andre ganger er jeg opptatt, eller jeg har ikke fokus, skal noe, må noe, eller har bare ikke tid. Eller ett svar i hodet. Haster det, ring meg, ellers får du la meg svare når jeg kan. 
Vi er så tilgjengelig nå, at 5-20min er sett på som en evigheter..

Anonymkode: 0284b...5c0

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg svarer ikke alltid med en gang, det handler om at jeg blir stresset hvis jeg opplever en forventning om at jeg skal være pålogget til enhver tid. Jeg må liksom ha kontroll over min egen tid og ikke føle at andre krever noe av meg. Jeg foretrekker at kontakten er laid-back, mman svarer når man kan og det passer seg sånn, og at det er helt ok. Da føler jeg meg avslappet og fri.

Helt enig med deg, godt forklart🎯

Anonymkode: 7c4db...00b

Skrevet

Jeg ser og åpner meldingen, tenker at jeg skal svare så fort jeg er ferdig med det jeg jobber med. Det ender ofte opp med at jeg glemmer å svare. Men de som er venner av meg, vet heldigvis hvor distré jeg er. Er det noe viktig, vet de å purre på et svar.

• Liker 2
Skrevet

Problemet er vel mer det at folk er så opptatt av å sjekke hvor lang tid det tar før de får svar og blir stressa over at et svar ikke kommer med en eneste gang etter at melding er sett.

Jeg kan være litt sånn at jeg leser meldingen, men svarer ikke nødvendigvis med en gang. Er det noe viktig så gjør jeg det, men jeg kan bli nysgjerrig på hva vedkommende har skrevet selv om jeg ikke har tid til å svare. Andre ganger trenger jeg litt tid til å komme på hva jeg skal svare, andre ganger kan jeg utsette det fordi jeg driver med noe annet og noen ganger har jeg egentlig ikke så lyst til å chatte.

Jeg har egentlig sluttet å åpne meldinger siden enkelte blir veldig masete og sure av å ikke få svar nå med en gang, men de blir egentlig sure uansett siden det kan stå at man er pålogget og derfor MÅ man svare NÅ. Jeg blir litt lei av enkelte og utålmodigheten deres.

Anonymkode: df749...77b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig! Det er en smule dumt at det forventes at man skal være pålogget 24/7...og kunne svare venner hele tiden. Det er så man savner den gode gamle fasttelefonen fra begynnelsen av 90 tallet med sånn dreieskive 😆😆

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg har muligheten til å se hva meldinga handler om på forhånd, og jeg ser det ikke er noe spesielt viktig så avventer jeg å svare om jeg holder på med noe annet. Om det er en melding som jeg regner med de trenger svar på der og da F.eks "Når kan du hente, er du hjemme? Har du tid til å hjelpe nå osv osv, da svarer jeg med en gang.

Har en veninne som trur jeg er sur hvis ikke jeg svarer på messenger med en gang. Jeg klikker som regel ikke inn på meldinga for da ser hu at den er "sett". Da sender hu meg gjerne en snap og en mld på instagram i tillegg. Grusomt irriterende. Jeg svarer når jeg har tid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er den type person som ser at det både har tikket inn både sms, messanger, snap osv, men åpner dem ikke før jeg har tid. Fortid når jeg har tid til å sette meg ned, så åpner jeg opp meldingene for å kunne svare.

Visst jeg åpner meldingene når jeg ikke har tid å svare, så glemmer jeg å svare

Anonymkode: aa87f...ab4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2021 den 23.08):

Jeg er den vennen som gjør det av og til.. (utsetter å svare)  

Endten fordi det som står i meldingen ikke engasjerer meg.. 

eller så blir jeg distrahert av noe «viktigere» og «glemmer» å svare.. 

Det kan til og med være meg som starter kontakten.. kanskje ser jeg en meme eller noe Anna som minner meg om vennen min. Sender det til han. Så utveksler vi noen ord og så merker jeg at vennen min ikke klarer å holde på interessen min mer.. og så svarer jeg sjeldnere og så dør samtalen ut.. 

såååå.. for å konkludere; han er ikke så god venn med deg som du tror han er. 
Du kan forsette å Leve med det, eller la være å engasjere deg så veldig når han tar kontakt eller kutt han ut

Anonymkode: 7dafd...c60

Haha han spør meg hver eneste dag om å finne på noe jo. Så er ikke detat han ikke har interesse. Jeg har måttet si nei flere ganger fordi det blir for mye. Han skulle gjerne ha bodd hos meg tror jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 7.56):

Han svarer vel når han ser meldinga? Om det er etter 5 min eller 5 timer spiller vel ingen rolle?🤪

Anonymkode: d085b...570

Nei..... les da, herregud. Han ÅPNER MELDINGA (dermed SETT) også går.det lang tid før han svarer på.det, hver eneste gang. Det kommer aldri noe direkte svar. Jeg skjønner ikke en ga g at han husker hva jeg sendte så lang tid etter. Meldingene og  ilden blir borte på snap. Så noen ganger lurer jeg på hva han egentlig svarte på for jeg husker ikke selv hva jeg sendte. 

Skrevet
Troyamin skrev (På 29.10.2021 den 8.18):

Jeg ser og åpner meldingen, tenker at jeg skal svare så fort jeg er ferdig med det jeg jobber med. Det ender ofte opp med at jeg glemmer å svare. Men de som er venner av meg, vet heldigvis hvor distré jeg er. Er det noe viktig, vet de å purre på et svar.

Han glemmer aldri å svare. Svaret kommer alltid etterhvert.  For meg virker det som at han gjør det som en taktikk for å få meg mer interessert. Nesten sån har på stoppeklokke for når han kan svare meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 8.07):

Har han barn? Her åpner jeg ofte en melding, men så må jeg ta barna før jeg får svart. Eller jeg åpnet den mens jeg ser tv. Da går minuttene fort 🙈 Vanligvis svarer jeg raskt, men hender jo det tar litt tid pga forstyrrelser. Kanskje skal jeg akkurat kjøre en tur eller noe sånt hvor jeg må legge vekk tlf. 

Anonymkode: 6efe4...87b

Nei han har ikke barn. Dette er egentlig en fyr jeg dater.. som jeg ikke er så interessert i, men  han ligger langflat etter meg.... 

Skrevet
Algecira skrev (På 29.10.2021 den 12.34):

Enig! Det er en smule dumt at det forventes at man skal være pålogget 24/7...og kunne svare venner hele tiden. Det er så man savner den gode gamle fasttelefonen fra begynnelsen av 90 tallet med sånn dreieskive 😆😆

Jeg forventer ikke å få svar med en gang. Men jeg forventer at jeg får svar når meldingen er sett. Greit at det glipper innimellom for noe kan brått skje, men på hver eneste melding. Samtalen går jo da veldig tregt og man kommer ikke til poenget før det har gått flere timer, når den kunne ha vært ferdig på 5 min. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 8.14):

Jeg får dilla av folk som forventer svar med det samme. Noen ganger må jeg tenke meg om. Andre ganger er jeg opptatt, eller jeg har ikke fokus, skal noe, må noe, eller har bare ikke tid. Eller ett svar i hodet. Haster det, ring meg, ellers får du la meg svare når jeg kan. 
Vi er så tilgjengelig nå, at 5-20min er sett på som en evigheter..

Anonymkode: 0284b...5c0

Ikke åpne meldingene da når du ikke orker å svare. 

Skrevet

Jeg må av og til avvente med å svare, fordi det presses veldig på. Har en veninne som konsekvent venter to dager med å svare, hvis jeg spør om å ta en kaffe eller noe. Evt bare spør hvordan det går. Nå har det skjedd gjentatte ganger at hun får et plutselig innfall og vil komme på besøk. Jeg har gjerne avtale med andre venner, fordi jeg bor alene og liker å treffe venner i helgen når de fleste har fri. Så når jeg svarer at jeg er opptatt, så forstetter mld å komme; type»jeg er i sentrum NÅ, treffes?». Wtf selv om jeg bor alene må det gå an å planlegge litt. Og respektere andres tid. Jeg er begynt å kopiere samme fremgangsmåte, selv om det stritter imot. Lurer veldig på om dette kalles passiv-aggresivt😇i dont care. Svarer tilbake med samme mynt(les:ingen svar).

Anonymkode: 2b805...564

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg må av og til avvente med å svare, fordi det presses veldig på. Har en veninne som konsekvent venter to dager med å svare, hvis jeg spør om å ta en kaffe eller noe. Evt bare spør hvordan det går. Nå har det skjedd gjentatte ganger at hun får et plutselig innfall og vil komme på besøk. Jeg har gjerne avtale med andre venner, fordi jeg bor alene og liker å treffe venner i helgen når de fleste har fri. Så når jeg svarer at jeg er opptatt, så forstetter mld å komme; type»jeg er i sentrum NÅ, treffes?». Wtf selv om jeg bor alene må det gå an å planlegge litt. Og respektere andres tid. Jeg er begynt å kopiere samme fremgangsmåte, selv om det stritter imot. Lurer veldig på om dette kalles passiv-aggresivt😇i dont care. Svarer tilbake med samme mynt(les:ingen svar).

Anonymkode: 2b805...564

Hmm ja. Det er jo ikke helt tilfelle her da, jeg svarer alltid med en gang jeg ser meldinger. Selvfølgelig kan det ta timer før jeg ser den, men når jeg ser den så svarer jeg, så det er ingen som har noe grunn til å ta den taktikken mot meg. 

Men kanskje jeg skal gjøre det samme med han da, åpne meldinger også svare 40 min senere på hver eneste mld. Får se om han begynner å svare meg fortere da. For isåfall har han gjort det for å "teste" meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...