Gå til innhold

Jeg har ikke forberedt noe til Halloween enda!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg kjenner presset rundt meg!

Det er som om Halloween skal fikses og ordnes med flere uker i forveien. Lage fester og handle godteri, kostymer, pynt, osv. 

Ungene på 6 og 8 år har skyhøye forventninger! 

8 åringen har planer men 6 åringen gleder seg-men har ikke noen å være sammen med.

Vet ikke hva jeg skal gjøre-være hjemme med henne å dele ut godteri til de som kommer på døra? Eller organisere noe-prøve å finne noen hun kan gå med?

8 åringen skal på Halloweenfest på skolen og deretter gå med venner (og en forelder) så vi foreldre må dele oss…eller at 6-åringen blir med den gjengen-men føler da ikke hun prioriteres-og det blir sent i tillegg.

Har så dårlig samvittighet for henne og for at jeg ikke har brukt ukene i forveien til forberedelse. Det er liksom forventet at man skal det tydeligvis🤯

Anonymkode: ac269...9ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare tull! Det er jo ikke norskt engang, allikevel har det de siste årene tatt heeeelt av🤷‍♀️ 

Her pyntes det lett utenfor inngangspartiet, setter frem en stor skål med godis så de kan forsyne seg. Inne pleier vi å se film sammen(jeg, samboer og snuppa vår på 5) og spiser godis😊

Anonymkode: 52fcb...0f8

• Liker 9
Skrevet

En av dere kan vel gå sammen med 6 åringen?  Så dele ut godis til de som ringer på hos dere når dere kommer hjem? 

Anonymkode: 03abb...72e

• Liker 9
Skrevet

Hva mener du med at 6åringen ikke prioriteres om hun blir med storesøster? Tipper hun vil være fornøyd så lenge hun får gå halloween med noen. Kjedelig å sitte hjemme. Alternativet er jo å høre med noen i klassen om de skal gå? Eller kanskje invitere et par venner fra klassen. Gjøre det enkelt å se en "skummel" film (vet ikke hva som er ok og bittelitt skummelt for 6åringer) også kjøpe godteri og kanskje lage en kake som ser litt skummel ut? Også kan de kle seg ut. 

• Liker 6
Skrevet

Går helt fint. Kan sende en melding til noen av vennene om de skal gå, eller bare følge hun rundt i nabolaget selv? Gøy å se på de som kommer til oss også. Så se en Halloween film hjemme etterpå.

Synest det er så gøy at det skjer litt moro nå i mørkeste tiden på høsten 👻🎃 Var selv skeptisk før barn, men ser hvor gøy de har det og synest det er gøy selv og.

Anonymkode: 09507...22f

• Liker 8
Skrevet
Perleblomst skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med at 6åringen ikke prioriteres om hun blir med storesøster? Tipper hun vil være fornøyd så lenge hun får gå halloween med noen. Kjedelig å sitte hjemme. Alternativet er jo å høre med noen i klassen om de skal gå? Eller kanskje invitere et par venner fra klassen. Gjøre det enkelt å se en "skummel" film (vet ikke hva som er ok og bittelitt skummelt for 6åringer) også kjøpe godteri og kanskje lage en kake som ser litt skummel ut? Også kan de kle seg ut. 

Tenker bare at hun skulle hatt sin egen gjeng-men hun synes sikkert det er hreit å gå med søsteren også. Er vel i hodet mitt jeg overtenker det hele🙄

Har så mye dårlig samvittighet for den minste ting-føler ingenting er bra nok og at jeg ikke klarer å møte samfunnets forventninger til ting

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går helt fint. Kan sende en melding til noen av vennene om de skal gå, eller bare følge hun rundt i nabolaget selv? Gøy å se på de som kommer til oss også. Så se en Halloween film hjemme etterpå.

Synest det er så gøy at det skjer litt moro nå i mørkeste tiden på høsten 👻🎃 Var selv skeptisk før barn, men ser hvor gøy de har det og synest det er gøy selv og.

Ja, det ordner seg nok, jeg blir bare så stressa av alle forventningene der ute om hva som bør gjøres og det føles som «alle andre» går all in og styrer i vei

Skrevet

Spør en venn av 6 åring vil overnatte? Så kan de entel del ut snop eller gå selv? 

Anonymkode: 38401...52c

• Liker 1
Skrevet

Må vel være greit å gå med søsteren!

Jeg er kjip i år og har lagt ned forbud om ut å gå..... har invitert noen naboer over på pizza og film, og har lovd ungene MYE godteri. Satser på at alle blir fornøyde!

Anonymkode: 91e66...d0d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker bare at hun skulle hatt sin egen gjeng-men hun synes sikkert det er hreit å gå med søsteren også. Er vel i hodet mitt jeg overtenker det hele🙄

Har så mye dårlig samvittighet for den minste ting-føler ingenting er bra nok og at jeg ikke klarer å møte samfunnets forventninger til ting

Har hun ingen venner da? I så fall hadde jeg allerede nå forsøkt å hjelpe henne med å få sin egen lille gjeng. Trenger ikke være mange, men f.eks 2-3stk. Er jo kjekt når det er halloween, julebukk, bursdager osv. Og utenom at de kan leke sammen innimellom og kanskje overnatte på sikt (veldig kjekt om dere foreldre skal finne på noe en kveld, så kan dere bytte på overnatting). 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det ordner seg nok, jeg blir bare så stressa av alle forventningene der ute om hva som bør gjøres og det føles som «alle andre» går all in og styrer i vei

Legger nok bare bedre merke til de som går «all In». Vi har noen naboer der mannen er fra USA. Vi kommer aldri opp på det nivået 😅 De fleste gjør ikke så mye ut av det.

Litt utkledning og godteri så pleier ungene å være fornøyde. Gøy å gå sammen med venner siden det er en liten sosial happening. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker, elsker, EEEELSKER halloween, og normalt sett er jeg en av de som ordner fest med barn, masse pynt osv. I år er jeg gravid med dårlig form og føler veldig på at jeg ikke orker ordne noe selv. Barna er forståelsesfulle, men merket at de hadde høye forventninger siden vi tidligere har hatt tradisjon med fest og styr.

Jeg gjorde det slik at jeg snakket skikkelig med barna for å forventningsstyre og fortalte hvorfor vi ikke går all-in i år (dårlig form og sliten), også ble vi sammen enige om en plan for hva vi skal gjøre. Vi endte med å skulle ut i morgen og handle litt pynt og snop til å gi ut, og fant sammen et kostyme til hver. Eldste (6 år) skal på halloweenfest hos en i bhg på dagtid, så minste (3,5 år) ville lage en halloweenkake på dagen mens eldste er borte (blir Toro posekake) før vi går sammen rundt til de nærmeste naboene på trick or treat og ser en halloweenfilm på Disneychannel.

Jeg tror at så lenge man snakker med barna og forklarer hvorfor evt forventninger ikke er helt realistiske/gjennomførbare, og så blir enige om en plan så vil det ordne seg. Man trenger ikke gå all-in for at det skal bli en dag som barna husker som en hyggelig kveld😊

Anonymkode: 7f47e...afb

• Liker 4
Skrevet

Altså, halloween er en kveld, eventuelt en helg. Jeg har ikke barn, men skal kjøpe inn litt hvis noen kommer på døra. Høres ut som at barna dine må lære seg å roe ned forventninger litt? Er sikker på at du gjør en god jobb!

Please ikke la det bli amerika-tilstander hvor man først må pynte til høsten, så til halloween, så rett over på jul... Jeg nekter i alle fall.

Anonymkode: c1fda...24e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Bare tull! Det er jo ikke norskt engang, allikevel har det de siste årene tatt heeeelt av🤷‍♀️ 

Her pyntes det lett utenfor inngangspartiet, setter frem en stor skål med godis så de kan forsyne seg. Inne pleier vi å se film sammen(jeg, samboer og snuppa vår på 5) og spiser godis😊

Anonymkode: 52fcb...0f8

Det har vært her siden 2001...get use to it...

Anonymkode: 9dce8...b64

• Liker 6
Skrevet

Har klassen en facebookgruppe eller noe? Eller så ville jeg tatt kontakt med foreldrene til et par-tre av venninnene og hørt om de hadde planer om å gå.... Enten sier de nei, også kan de gå sammen, eller så sier de ja og spør om din datter vil være med. Problem løst.

Anonymkode: 19289...a6b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du må snakke med noen. 

Anonymkode: 9dce8...b64

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Spør en venn av 6 åring vil overnatte? Så kan de entel del ut snop eller gå selv? 

Anonymkode: 38401...52c

Litt dumt med overnatting når det er skoledag etterpå..og hun er for liten til å gå selv med venner

• Liker 3
Skrevet

Her har jeg ikke ordnet eller planlagt noe som helst angående halloween. Jeg handler kanskje litt godteri. Det er en dag jeg overhodet ikke bryr meg om.

Anonymkode: dee0f...44d

Skrevet

Kjøp inn snop så slipper ungen å gå på dørene og tigge.

Anonymkode: 3a4dd...bb8

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Altså, halloween er en kveld, eventuelt en helg. Jeg har ikke barn, men skal kjøpe inn litt hvis noen kommer på døra. Høres ut som at barna dine må lære seg å roe ned forventninger litt? Er sikker på at du gjør en god jobb!

Please ikke la det bli amerika-tilstander hvor man først må pynte til høsten, så til halloween, så rett over på jul... Jeg nekter i alle fall.

Anonymkode: c1fda...24e

Hørt om advent? ;);) 

Anonymkode: 583f6...518

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...