Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er konstant kvalm og spyr som bare det.. Har fått Afipran på resept av legen. Noen som har erfaringer med denne type kvalmestillende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, man tar tabletten et par ganger daglig når man kjenner kvalmen komme. That's it :) 

Har ikke brukt den under graviditet, men når jeg har brukt andre medisiner som har gjort meg kvalm. Fungerte fint. 

Endret av Rosatoast
Skrevet

Ja, jeg fikk det av legen da jeg var gravid fordi jeg ikke klarte å spise ordentlig og spydde opp det lille jeg fikk i meg. Jeg var svært undervektig fra før (naturlig, ikke sykdom), og legen mente at jeg ikke hadde noe å gå på, så jeg MÅTTE bare få i meg mat.

Afipran fungerte strålende på meg, Tjue-tredve minutter etter at jeg tok første tabletten, sto jeg på hodet inn i kjøleskapet og grafset til meg ting å spise. Fungerte helt topp. Kunne gå på jobb som normalt, trengte ikke smyge meg på toalettet og spy og børste tenner etterpå i smug på jobb.

Spydde ikke mer, fikk normal og god matlyst.

• Liker 2
Skrevet

Brukte den da jeg var i 20-åra og mye kvalm fordi jeg var nervøs over mye rart. Mener å huske at den var effektiv. 

Anonymkode: 4b25a...02b

Skrevet

Prøvde den en stund i første trimester, men hadde liten effekt på min kvalme. 

Skrevet

Drittpreparat med masse bivirkninger som jeg ikke vil ha. 

Anonymkode: 0b849...fe0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drittpreparat med masse bivirkninger som jeg ikke vil ha. 

Hvilken bivirkninger har den?

Anonymkode: 7e998...31e

Skrevet
Million skrev (5 timer siden):

Ja, jeg fikk det av legen da jeg var gravid fordi jeg ikke klarte å spise ordentlig og spydde opp det lille jeg fikk i meg. Jeg var svært undervektig fra før (naturlig, ikke sykdom), og legen mente at jeg ikke hadde noe å gå på, så jeg MÅTTE bare få i meg mat.

Afipran fungerte strålende på meg, Tjue-tredve minutter etter at jeg tok første tabletten, sto jeg på hodet inn i kjøleskapet og grafset til meg ting å spise. Fungerte helt topp. Kunne gå på jobb som normalt, trengte ikke smyge meg på toalettet og spy og børste tenner etterpå i smug på jobb.

Spydde ikke mer, fikk normal og god matlyst.

Tok den kvalmen også, eller bare oppkast?

Skrevet

Er den på resept?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tok den kvalmen også, eller bare oppkast?

Kvalmen ble borte, og da kastet jeg heller ikke opp mer. Følte meg kvikk og rask igjen og kunne spise normalt.

Endret av Million
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er den på resept?

Ja

Skrevet
camilla00 skrev (På 28.10.2021 den 13.26):

Hei.

Er konstant kvalm og spyr som bare det.. Har fått Afipran på resept av legen. Noen som har erfaringer med denne type kvalmestillende?

Ja, å det fungerte helt utmerket. Anbefales på det sterkeste. Ble ikke 100% kvalmefri, men det hjalp mye.

Anonymkode: 46f88...768

Skrevet

Har prøvd Afipran, men tåler ikke medikamentet, får bivirkninger som en bare helt ekstrem trang til og bevege meg, helt forferdelig, bruker selv Sofran, den har jeg god erfaring med.

Anonymkode: 4220a...fe3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har prøvd Afipran, men tåler ikke medikamentet, får bivirkninger som en bare helt ekstrem trang til og bevege meg, helt forferdelig, bruker selv Sofran, den har jeg god erfaring med.

Anonymkode: 4220a...fe3

Afipran er et dårlig kvalmestillende medikament, men det er billig. Vi bruker det ikke her jeg jobber lenger på grunn av at det virker så dårlig. Vi bruker kun ondansetron/zofran. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...