AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Er det riktig forstått at nå som jeg og mannen har gått fra hverandre og barna skal ha fast bosted hos meg, så får jeg alle sykt barn dagene? Er dette noe jeg søker om noe sted, og i så fall hvor? Ser på nav sine sider at jeg kan overføre noen av dagene til far, og det er vel naturlig og vanlig praksis ift den samværsbrøken han har? Anonymkode: 48e99...24f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Merkelig. Min mann har sin sønn ons-man annenhver uke. Er han syk torsdag er min mann hjemme med han. Aldri vært noe snakk om overføring av dager. Er barnet sykt må det jo være hos den forelder der er hos 🤔 Anonymkode: 6bc1e...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Da har han kanskje delt fast bosted med barnets mor? ser det står på nav sine sider at det er den som har fast bosted hos seg som har krav på omsorgsdagene, men at den forelderen da kan gi de dagene man er enig om til samværsforelderen: https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgspenger «For å få omsorgspenger og bruke omsorgsdager må alle disse punktene gjelde for deg: Du har omsorgen for barnet. Det betyr at barnet bor fast hos deg, og at dere har samme folkeregistrerte adresse. Hvis du ikke bor sammen med den andre forelderen, men dere har en avtale om delt bosted, bor barnet fast hos dere begge. Når det gjelder omsorgspenger, er du regnet som alene om omsorgen hvis du ikke bor sammen med den andre forelderen, og barnet bor fast bare hos deg. Hvis du og den andre forelderen har en avtale om delt bosted, hvor barnet bor fast hos dere begge, vil ingen av dere bli regnet som alene om omsorgen.» forstår ikke helt hvordan det blir registrert at jeg skal ha de omsorgsdagene far tidligere har hatt? Jeg skal selvfølgelig gi 6 av disse til far da han har 30 % samvær. Anonymkode: 48e99...24f 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Gud nei, jeg vil ikke ha alle sykt barn-dagene, eksen min og jeg tar nå i hvert fall annenhver. Anonymkode: 84166...f31
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da har han kanskje delt fast bosted med barnets mor? ser det står på nav sine sider at det er den som har fast bosted hos seg som har krav på omsorgsdagene, men at den forelderen da kan gi de dagene man er enig om til samværsforelderen: https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgspenger «For å få omsorgspenger og bruke omsorgsdager må alle disse punktene gjelde for deg: Du har omsorgen for barnet. Det betyr at barnet bor fast hos deg, og at dere har samme folkeregistrerte adresse. Hvis du ikke bor sammen med den andre forelderen, men dere har en avtale om delt bosted, bor barnet fast hos dere begge. Når det gjelder omsorgspenger, er du regnet som alene om omsorgen hvis du ikke bor sammen med den andre forelderen, og barnet bor fast bare hos deg. Hvis du og den andre forelderen har en avtale om delt bosted, hvor barnet bor fast hos dere begge, vil ingen av dere bli regnet som alene om omsorgen.» forstår ikke helt hvordan det blir registrert at jeg skal ha de omsorgsdagene far tidligere har hatt? Jeg skal selvfølgelig gi 6 av disse til far da han har 30 % samvær. Anonymkode: 48e99...24f Om far har barnet kun i helger har han ingen behov for omsorgsdager. Anonymkode: 0d50d...b47 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Det stemmer, måtte ikke søke Anonymkode: 9e8ff...006
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #7 Skrevet 29. oktober 2021 Sikkert litt off topic: Men jeg er stemor (jeg og far er gift)til ett barn 100% , det er litt samvær enkelt helger.. Når vi giftet oss var barnet 3 år, og da søkte vi nav om at jeg hadde 10 av sykt-barn dagene for stebarnet.. Det var ingen problem.. Så kan tenke meg at i din situasjon, så søker du dirkete til nav om å overta sykt-barn dagene til far.. Hvis han har fast samvær på barnehage/skoledager.. Har han bare i helger, så trenger han vel ikke de sykedagene? Mitt råd er bare å søke, legg ved forklaring, og ta det derfra.. Evnt ring og spør❤️ Uansett lykke til❤️ Anonymkode: b6c82...f29
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #8 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er det riktig forstått at nå som jeg og mannen har gått fra hverandre og barna skal ha fast bosted hos meg, så får jeg alle sykt barn dagene? Er dette noe jeg søker om noe sted, og i så fall hvor? Ser på nav sine sider at jeg kan overføre noen av dagene til far, og det er vel naturlig og vanlig praksis ift den samværsbrøken han har? Anonymkode: 48e99...24f her deler vi, han er jo like mye far når barna er syke også, barna er hos far anhver Onsdag til mandag og noen ganger blir de jo syk hos han også Anonymkode: 51802...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå