Gå til innhold

kjøpe merkeklær brukt - lønner det seg egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å handle brukt, spesielt da merkeklær og sko og sånt. Da får jeg noe fint til en god pris. Jeg pleier å handle på en lokal bruktbutikk som drives av noen ildsjeler. Synes det er fint å støtte dem.

Men så har jeg egentlig begynt å tenke på hvor mye det egentlig nytter seg å handle brukt. Jeg vil anta de setter halv pris av full pris. Fant feks en skikkelig fin Tony burch veske i denne butikken, tok så en google search av vesken, og sjekket prisen på nett. Den er 4000 ny, men selges nå til 2000 ny.

Denne butikken vil aldri svare på Instagram hva tingene deres koster, og jeg har lyst å sjekke om prisen er samme som vesken er som ny. Altså lønner det seg egentlig om de ikke tar hensyn av hva som er på salg? Tingene er jo ikke akkurat siste skrik..

Anonymkode: 68c51...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg misforstår, men vesken er nå på salg til halv pris i nettbutikken så den koster det samme som i bruktbutikken? De kan jo ikke følge med på alt av salg i alle butikker som selger samme varer som de, så de har nok bare satt prisen ut fra en pris de fant da de fikk inn vesken. Kan jo prøve å prute på den om du vil ha den da 😊

Anonymkode: e780a...2cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mulig jeg misforstår, men vesken er nå på salg til halv pris i nettbutikken så den koster det samme som i bruktbutikken? De kan jo ikke følge med på alt av salg i alle butikker som selger samme varer som de, så de har nok bare satt prisen ut fra en pris de fant da de fikk inn vesken. Kan jo prøve å prute på den om du vil ha den da 😊

Anonymkode: e780a...2cf

ja, altså, jeg tenker jo at de setter halv pris på ny pris. og tenker ikke på at tingene de har ikke er siste skrik og faktisk er på salg til samme pris de selger dem brukt for.  

Anonymkode: 68c51...af2

Skrevet

Jeg betaler da ikke halv pris for noe brukt? Det finnes salg også hos merkevarene. Da venter jeg heller på det og får det nytt. Det gjelder riktignok ikke på klassikere. En trenchcoat fra Burberry eller Birkinbag som selges for halv pris er et kupp, rett og slett fordi slike aldri fåes på tilbud og kan brukes om mange år.

Anonymkode: 16a61...370

Skrevet

Det kommer an på. Butikken trenger jo en annen fortjeneste enn en privatperson. Og om noen virkelig vil ha vesken betaler de nok for den.

Hadde den vært som ny hadde halv pris vært ok for meg, men synlig slitasje hadde jeg prutet på. Men jeg er også av den oppfatning at merkeklær/vesker er litt unødvendig, jeg vil heller ha god kvalitet på materialene slik at det varer 

Anonymkode: 9c0e4...332

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...