AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg er helt utslitt hver dag etter jobb og bruker helgene kun til å hente meg inn igjen. Orker ikke være sosial eller finne på noe gøy, for jeg er virkelig helt utslitt, både fysisk og psykisk. Jeg jobber som lærer på barneskole. Vi blir kuttet i stillinger hver budsjettår. Kommunen har dårlig økonomi. Det har forandret seg mye siden jeg begynte å jobbe for 10-15 år siden. Når noen er syke eller har syke barn (nesten hver dag), så jobber vi for de også, siden vi ikke får inn vikarer. Jeg elsker å være lærer, men det her er ikke noe givende…. Læringstrykket blir minimalt og ingen av opplegg vi har planlagt lar seg gjennomføre, fordi vi må snu på timeplanen og slå sammen klasser hver eneste dag. Ekstra inspeksjon ute, ingen pauser og generelt kaos. Jeg innser at jeg ikke kommer til å klare og stå i denne jobben resten av yrkeslivet mitt. Det synes jeg er trist. Jeg er 42 år nå, så har mange år igjen i arbeidslivet. Eller: er det meningen at man skal bli så sliten av jobb? Er det dette som er voksenlivet? (Må legge til at livet ellers er ganske vanlig. Grei økonomi, to kjekke barn, jeg er sunn og slank, har ikke opplevd noe veldig dramatisk/traumatisk, har sjekket alle verdier hos legen og dette er normalt osv. Jeg mener altså at det er jobben som gjør meg sliten.) Hvor sliten er du etter jobb? Anonymkode: 04834...36b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Det er først når man bytter til en jobb der du ikke må "hente deg inn" etter hver arbeidsdag at man skjønner at man ikke trenger å ha det sånn. Jeg jobber i helsevesenet, og det er av og til tøffe episoder som jeg må bruke litt tid på å bearbeide, men stort sett så legger jeg fra meg arbeidet på den jobben jeg har nå. Jeg må tenke for å huske alle pasientene jeg har hatt dagen før. Jeg er veldig fokusert når jeg er på jobb, og jeg husker så klart pasientene når jeg skal ha dem igjen en annen gang, men når arbeidsdagen er over, så er den også over i hodet mitt. Jeg jobber ca 80% samtidig som jeg studerer. Det er studiene som gir meg denne slitenheten som du nevner, og som også tidligere jobber har gitt. Men man trenger ikke gå rundt i fritiden sin og ha et heng etter jobb, med mindre man vil ha det sånn selvfølgelig. Viktig å reflektere litt over hvordan man har det sånn som du gjør nå, og velger hva som gir deg den beste livskvaliteten. Anonymkode: 523d5...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå