Gå til innhold

Bryllupskake

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er i ferd med å planlegge bryllupet vårt til våren. Det skal bli en romantisk vielse i et lite gårdskapell, og så middag med kun de aller nærmeste. Vi har begge to vært gift tidligere, og har ikke lyst på en kjempefest. Nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre med bryllupskaka. er det egentlig noen vits i å ha en egen bryllupskake når det kun blir 19 mennesker i bryllupet? Hva ville dere gjort?

Når søstera mi giftet seg for ett par år siden, kostet bryllupet 100000 kr. Grunnen er at de leide et kjent norsk band til å spille. De tok 48000 kr for denne jobben. Og når forloveden min giftet seg første gang hadde de bryllupskake på 7 etasjer. Jeg synes begge deler er helt vanvittig. Hva synes dere? Skulle tro de var kongelige!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville laget en flott "vanlig" kake (f.eks marsipankake eller noe) og pyntet den skikkelig fint og gjerne med et brudepar eller noe på toppen. Det er neppe nødvendig med flere etasjer ihvertfall. Ihvertfall ikke hvis dere skal ha flere kaker i tillegg.

Syns bryllupet deres høres koselig ut! Lykke til :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal også ha en liten intim middag med 15-20 personer. Jeg skal bake kake selv tenkte jeg. Bryllupskake hører jo til! Men dette blir jo en kake i vanlig størrelse, ingen vits med 3 eller flere etasjer til 20 personer.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde giddi å hatt tradisjonell bryllupskake. Lag en vanlig bløtekake, og pynt den pent m. evnt. brudepar, monogram el.l. Så har du bryllupskake likevel. Alternativt kan du lage sukkerbrød i langpanne så får du en litt større kake. Det er også flott!

PS! Helt enig i at noen tar av når det gjelder bryllup, men så er vi også enige her inne om at man har forskjellig smak og forskjellig økonomi...

Skrevet

Har et tips.

Vi var i konfirmasjon i vår. Der hadde de bestilt en marsipankake på str. med en langpanne. På marsipanen hadde de da scannet et bilde av konfirmanten. Det de hadde gjort var å levert et bilde til bakeren så på en eller annen måte klarer bakerene da å scanne det bilden inn i marsipanen. Knallfint.

Skrevet

Vi har bestemt oss for ikke å ha noen sånn vanlig etasjes bryllupskake. Vi skal istedet ha en sånn firkantet masipankake med ett eller annet på, pynt el. bildet............et eller annet ihvertfall.

Men, smaken er som baken................del i 2.

Klem fra Stinemor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...