Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er 8 dpo i dag. I natt svettet jeg, sånn kjip nattesvette, som jeg alltid pleier å få i uken før mens. Oppfattet dette som et litt dårlig tegn egentlig og at vi ikke lykkes denne prøveperioden.

Likevel så testet jeg i dag tidlig fordi jeg er så nysgjerrig. Tok da to ulike tester, RFSU test ofte og Babyplan sin tidlig test. Kom opp svak strek på begge to! 

Hva tror dere, kan dette være kjemisk, siden jeg også fått mitt kjipe «like før mensen» symptom?

Anonymkode: a4e26...280

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grunn for å mistene kjemisk når du får positiv test 9 dpo:)

Anonymkode: 71ec9...593

Skrevet

Mistenke*

Skrevet

Ok, takk for svar :) Er 8 dpo. Mente du at dersom jeg også får positiv test imorgen (9 dpo), at det er mindre sannsynlig med kjemisk? 

hilsen ts

Skrevet

Det er for tidlig å si enda, fordi det er så tidlig. Men når testen er positiv, så er du i hvert fall gravid akkurat nå. Dine vanlige PMS-symptomer er nok en reaksjon på hormonendringer som du ville hatt på dette tidspunktet uansett, gravid eller ikke. Det er nok tilfeldigheter, men jeg hadde veldig ømme pupper på en ny måte og følte meg gravid da mensen kom noen dager forsinket til tross for positiv test. Og det kjentes akkurat ut som mensen skulle komme, puppene krympet, ømheten forsvant, mensmurringer, litt spotting da det nærmet, akkurat som jeg pleier å ha, da jeg var gravid og det endte med barn.

Mange graviditeter går til grunne tidlig, derfor er det en viss fare for kjemisk når man tester så tidlig. Altså en spontanabort som skjer så tidlig at mensen kommer som normalt eller litt forsinket. Men det er likevel størst sjanse for at det går bra. Lykke til! 

Anonymkode: d4420...886

Skrevet

Takk for svar 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ok, takk for svar :) Er 8 dpo. Mente du at dersom jeg også får positiv test imorgen (9 dpo), at det er mindre sannsynlig med kjemisk? 

hilsen ts

Jeg mente at et typisk tegn på kjemisk hraviditet er svak test når den burde vært sterkere. Så tidlig som 8/9 dpo er jo testene (om man får positiv test så tidlig) veldig svake uansett, så det er ingenting som indikerer kjemisk graviditet på bakgrunn av det :) Om du derimot opplever at streken forsvinner/ikke blir noe sterkere når du nærmer deg tidspunktet for når du skulle hatt mens, så ville jeg heller mistenkt kjemisk. Men enn så lenge produserer du HCG og er gravid! Gratulerer 😄 

Skrevet

Å sånn ja, takk for bra forklaring 😊

ts

Skrevet

Alle graviditeter er "kjemiske graviditeter" til å begynne med. Grunnen til at det kalles kjemisk graviditet er at det foreløpig kun er synlig på biokjemiske prøver (blodprøver og urinprøver), og ikke på ultralyd. Så per nå er du gravid, og tiden vil vise om det går bra eller ikke. Jeg krysser fingrene for deg!

Anonymkode: 3d675...e8b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Alle graviditeter er "kjemiske graviditeter" til å begynne med. Grunnen til at det kalles kjemisk graviditet er at det foreløpig kun er synlig på biokjemiske prøver (blodprøver og urinprøver), og ikke på ultralyd. Så per nå er du gravid, og tiden vil vise om det går bra eller ikke. Jeg krysser fingrene for deg!

Anonymkode: 3d675...e8b

+ tap av graviditet før 5+0, det er grensen for kjemisk og ikke kjemisk 

Anonymkode: f0559...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...