AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Kanskje få luftet tankene? Jeg har så utrolig lyst på barn. Tenker på dette omtrent hver eneste dag, det å være en familie og noe som skapes av meg og det som er min kjæreste og aller beste venn. Vi snakker mye om dette og gleder oss veldig til den dagen kommer, og håper så innmari at det klaffer og at vi faktisk kan få barn sammen. Kan ikke ta det for gitt heller. Grunnen til at vi venter er fordi vi «bare er» 26, selvom vi har alt annet på plass med hus og gode inntekter. Jeg har også nettopp startet i ny jobb og føler så på at det ville vært en dårlig presentasjon å skulle bli gravid når jeg har jobbet der så kort. Karriere er veldig viktig for meg, og jeg føler dette kommer så i konflikt med familielivet. Jeg er fryktelig redd for denne «biologiske klokken» da vi drømmer om en stor familie. Noen som har følt på det samme? Disse tankene tar opp så mye av tiden min😣 hadde vært godt om noen ville dele erfaringer/tips/råd Anonymkode: 17904...bce
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg ville aldri ha ventet om dere begge vil ha barn og "har alt på plass". Det er ikke sånn at karrieren din stopper opp, og du er ikke kjempeung lenger heller. Yngre enn snittet, men snittet er jo "for høyt". Jeg startet å prøve før jeg ble 30, var egentlig klar før men skulle få alt på plass først. Endte opp med 2 års prøving og prøverør, så får ikke barn før jeg er 33 år. Angrer veldig på at vi ikke prøvde tidligere....! Anonymkode: 3fe9b...f2b 10
Nelja Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Synes det høres ut som det passer helt perfekt. 5
MiaHI Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Kjør på. Karrieren er der likevel! Jeg har fått mitt første barn nå akkurat, og jeg er 32. Har endelig møtt "mannen i mitt liv", og vi var sammen i 3 år før vi begynte å prøve. Heldigvis gikk det på første forsøk, men det er ingen selvfølge. Jeg hadde egentlig sett for meg 2 barn, men siden jeg kom så tregt i gang så tror jeg det blir med ett. Hvis du ønsker mange barn så er 26 en flott alder å starte! 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Kanskje få luftet tankene? Jeg har så utrolig lyst på barn. Tenker på dette omtrent hver eneste dag, det å være en familie og noe som skapes av meg og det som er min kjæreste og aller beste venn. Vi snakker mye om dette og gleder oss veldig til den dagen kommer, og håper så innmari at det klaffer og at vi faktisk kan få barn sammen. Kan ikke ta det for gitt heller. Grunnen til at vi venter er fordi vi «bare er» 26, selvom vi har alt annet på plass med hus og gode inntekter. Jeg har også nettopp startet i ny jobb og føler så på at det ville vært en dårlig presentasjon å skulle bli gravid når jeg har jobbet der så kort. Karriere er veldig viktig for meg, og jeg føler dette kommer så i konflikt med familielivet. Jeg er fryktelig redd for denne «biologiske klokken» da vi drømmer om en stor familie. Noen som har følt på det samme? Disse tankene tar opp så mye av tiden min😣 hadde vært godt om noen ville dele erfaringer/tips/råd Anonymkode: 17904...bce Det passer aldri å få barn. Så kjør på sier jeg da. For når barnet kommer så løser du det som du tenker er problemet. Alle mødre har jo en jobb, og det går fint. 26 er perfekt alder forøvrig 💖 Anonymkode: eac1d...1a0 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Syns dere skal kjøre på jeg 26 år er jo ikke ungt. Du vil jo være 27 år hvis alt klaffer på første forsøk. Og kan jo fort ta litt tid. Og en graviditet varer jo i 9 mnd, så det betyr jo at du får jobbet i ny jobben en stund om alt skulle klaffet neste mnd. Vet heller ikke hvor "ny" du er jobben? Jeg er litt eldre, men jeg fant ut at jeg var gravid med nr. 2 en uke før jeg startet i ny jobb. Ikke helt ideelt, men med nr. 1 valgte jeg å la være å søke ny jobber pga en graviditet, så bestemte meg for at jeg ikke skulle la det bli en hindring denne gangen. Forrige gang tok det litt tid og mistet et par ganger. Denne gangen gikk det veldig fort, men sånn er det bare Anonymkode: 92bf9...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Det "passer" egentlig aldri å få barn. Her høres det ut som om alt ligger til rette, så jeg ville bare satt i gang Anonymkode: 73a35...bf5 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg hadde ventet noen måneder for å bli mer etablert i jobben og så kuttet ut prevensjon. Det har vært tråder her inne om folk helst skulle ha fått barn tidligere eller senere hvis man kunne ha valgt på nytt. De fleste skrev at hvis de eventuelt skulle ha endret noe så hadde det vært å få barn litt tidligere. Kun de som fikk barn svært tidlig skrev at de ville ha ventet. Det er virkelig ingen grunn til å vente bare for å vente. Anonymkode: 15d35...37d 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg hadde nok kuttet prevensjon nå. Det passer aldri, men dere er begge klare, og det kan fort ta et helt år før mensen er stabil igjen. Og det er bare om alt er ok og du ikke oppdager problemer (slik jeg gjorde, men prøvde ikke å bli gravid da). Hadde jeg vært med mannen min når jeg var 26 ville jeg ha begynt å prøve da. Anonymkode: c4d7b...635 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 Hvis du er opptatt av karriere er det bedre prøve å bli gravid nå, sånn at du blir ferdig med småbarnsperioden tidlig i karrieren. Man må jo gjerne jobbe seg opp i 10-15 år før gode lederstillinger er aktuelt uansett Jeg ville bare begynt å prøve! Som flere sier, det kan ta tid før det sitter og så lenge du er frisk jobber du jo også gjennom svangerskapet, så det er nok minst et år før du skal ut i permisjon og da har du jo jobbet der en stund først OG jeg skriver under på at det er lurt å begynne litt tidlig fremfor å vente til siste liten. I 20åra har man fremdeles litt overskudd, jeg er 35 år og helt utslitt av babylivet, burde definitivt begynt før 😄😄 Hvis du kan bli ferdig med barn før 30, da har du 30åra til å bygge deg opp et godt grunnlag på jobb samtidig som du styrer familien AS, også har du toppstilling med god lønn og tenåringer når du er i 40åra Anonymkode: 4feaa...1ad 7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #11 Skrevet 28. oktober 2021 Ikke vent om du er klar! Jeg fikk første barn da jeg var 30 og andre som 32. Passet meg veldig fint, men hadde ikke vært feil å gjøre det før heller. Foreløpig synes jeg karriere og småbarnsliv går veldig fint i hop, litt stress og press er det jo, men man blir flinkere til å sjonglere flere ting på en gang. Ble forfremmet rett før jeg gikk i perm med nr 2 - rett og slett fordi de ville sikre at jeg ikke byttet jobb i permisjonen (slik mange gjør). Anonymkode: bec58...1e4 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 Jobber du for å leve? Eller lever du for å jobbe? jobben vil være der uansett, å det finnes aldri en perfekt tid å få barn på. Enten har man akkurat startet, står i linjen for å få forfremmelse etc etc etc. man kan alltids finne en unskyldning 😛 men det som faktisk betyr noe (å det eneste som betyr noe) er om DERE ønsker barn nå. Alt annet ordner seg. Anonymkode: fc1ba...dd8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #13 Skrevet 28. oktober 2021 Det passa aldri for meg heller. Til slutt måtte jeg bare. Fikk min rett før jeg fylte 35. Nå ønsker jeg flere, fordi det var helt fantastisk å bli mor. Men vet ikke om jeg tør å bli gravid som 36+ åring. Mange sier det går bra, men jeg er engstelig av natur, så tror ikke jeg vil takle bekymringen. Samtidig er jeg glad det ble som det ble, fordi hvis ikke hadde jeg ikke hatt det barnet jeg fikk. Og han er mer mer enn godt nok. Er supertakknemlig for det ene barnet som jeg elsker over alt på jord. Men drømmer du om flere, ikke vent!! Alle har forståelse for at folk ønsker barn og at det trumfer alt!! Karrieren er der jo etter du har fått barn. Men muligheten til å få barn er ikke der for alltid. Tenk sånn. Anonymkode: fc44d...13e 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #14 Skrevet 29. oktober 2021 Flere på jobben min fant ut de var gravid like etter de hadde startet. Det er noen år siden nå. De jobber der fremdeles, så det går helt fint. Kjør på sier jeg! Er i samme situasjon selv, og med ny jobb og hus. Jeg er 27, han 35. Anonymkode: 43fcc...e27 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #15 Skrevet 30. oktober 2021 Det passer aldri å få barn. Skal være ærlig at tanken om «hva har vi gjort» streifet meg flere ganger under prøvingen og svangerskapet, men jeg ville så klart ikke byttet det mot noe som helst. Når jeg ser tilbake på det siste året så kunne det faktisk ikke passet bedre. Min venninne fikk ny jobb samtidig som hun fikk positiv test, de hadde prøvd en stund og følte ikke for å stoppe livet mens de ventet. Det gikk veldig fint, hun jobber der fortsatt. Synes heller ikke dere er gamle, så jeg ville ikke stresset med klokka enda. Jeg har flere venninner i 30 årene som vil ha barn men som ikke føler seg klare enda. jeg fikk min første da jeg var 26, og når jeg ser tilbake på det så hadde det ikke gjort noe å vente 2-3 år. Anonymkode: 96e2a...82a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #16 Skrevet 1. november 2021 Takk for svar❤️ Det er jo som dere sier, det er kanskje aldri et «perfekt tidspunkt» å få barn. Vi planlegger for bryllup nå innen 1,5 år. Kanskje det da er en fin periode å begynne prøvingen. Da er vi jo 27/28 og jeg har også rukket å jobbe meg litt inn i ny jobb. Plutselig dukker det opp noe annet igjen, men kanskje lurt å sette en klar plan. TS Anonymkode: 17904...bce
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #17 Skrevet 1. november 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar❤️ Det er jo som dere sier, det er kanskje aldri et «perfekt tidspunkt» å få barn. Vi planlegger for bryllup nå innen 1,5 år. Kanskje det da er en fin periode å begynne prøvingen. Da er vi jo 27/28 og jeg har også rukket å jobbe meg litt inn i ny jobb. Plutselig dukker det opp noe annet igjen, men kanskje lurt å sette en klar plan. TS Anonymkode: 17904...bce Do it! Bryllup sommer 2022, baby sommer 2023! 🤩 Anonymkode: 4feaa...1ad 1
Huldra85 Skrevet 1. november 2021 #18 Skrevet 1. november 2021 Perfekt å få barn nå!😍 Ikke uvanlig å bruke noen måneder på å bli gravid, så da har du rukket å jobbe rundt ett år før du går ut i permisjon! På min arbeidsplass var det 10 stk. som skulle ha permisjon i løpet av ett år (kvinner og menn) Leder var positiv til alle, og var godt forberedt på at sånn var det å ha ansatte under 40 år. Arbeidslivet er langt! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå