AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg synes det er ekkelt, har ikke lyst i det hele tatt. Men føles også feil å ekskludere barnet (7 år) fra festlighetene med vennene. Noro, rs, covid.. Nei takk til godteri fra fremmede! Hva gjør dere? Anonymkode: 9875b...b89
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Skrevet 28. oktober 2021 Ja han skal det hvis han er frisk,men nå er han syk, så vet ikke hvordan han er på søndag, og her opplever jeg aldri at han får godteri uten papir Anonymkode: ffb51...0b8 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Skrevet 28. oktober 2021 Nei, kommer ikke til å introdusere det før jeg eventuelt må. Førsteklassingen skal på Hallovenn fest i morgen, barnehagebarnet skal på spøkelsesfest der. Det holder. Anonymkode: 39c92...eec
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Skrevet 28. oktober 2021 Ja, vi holder til og med Halloweenfest for 6åringen og vennene hennes 🤩 Anonymkode: cdb56...b30 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg synes det er ekkelt, har ikke lyst i det hele tatt. Men føles også feil å ekskludere barnet (7 år) fra festlighetene med vennene. Noro, rs, covid.. Nei takk til godteri fra fremmede! Hva gjør dere? Anonymkode: 9875b...b89 Ekkelt? Jøss skal du låse inn kidden til hen blir 18? Anonymkode: 11e7a...d45 7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 Godteri som deles ut skal være individuelt innpakket. Smågodt ol skal ikke deles ut av fremmede. Det ville vært ekkelt. Utover det syns jeg du kanskje overreagerer litt. Anonymkode: fdccf...84b 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #7 Skrevet 28. oktober 2021 Godteriet er vel som regel innpakket. Seksåringen skal gå for første gang i år og gleder seg veldig, selvfølgelig skal han få lov 🎃 Anonymkode: 64d49...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 Ja, men bare til naboer vi kjenner godt. Anonymkode: ebe38...d0b 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 Ja, mine går. Bryr meg ikke særlig om korona, men er LIVredd for omgangssyken, og håper alle julebuffeter og slikt på skolen blir kansellerte. Det skal være buffet på skolen for trinnene på Halloween også, der de som er med skal ta med mat, men barna mine vil heller gå knask eller knep, så jeg er bare glad for at vi slipper den buffeten. MEN jeg skjønner ikke helt det med at innpakket godteri skal være så mye mindre smittefarlig. Jeg tenker at det heller er motsatt. Innpakket godteri i plast blir jo tatt på av ulike personer. Barn græbber nedi skåla og kommer borti mange andre plastinnpakkede godterier før de får fisket opp det de vil ha. Selv om du ikke stapper plasten i munnen, tar du jo på den med fingrene dine før du putter innholdet i munnen. Smågodt, derimot, tar man med skje fra godteridisken i butikken, og man bruker gjerne en skje eller noe når man deler det ut også? Erfaring tilsier at innpakket godteri ikke ofte blir delt ut med skje. Jeg vil ikke bli shamet av nabolaget, så jeg serverer selvsagt innpakket godteri selv også, men i mitt stille sinn tenker jeg at det ikke er særlig mer smittefarlig med smågodtet. Anonymkode: 59db7...84b 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, mine går. Bryr meg ikke særlig om korona, men er LIVredd for omgangssyken, og håper alle julebuffeter og slikt på skolen blir kansellerte. Det skal være buffet på skolen for trinnene på Halloween også, der de som er med skal ta med mat, men barna mine vil heller gå knask eller knep, så jeg er bare glad for at vi slipper den buffeten. MEN jeg skjønner ikke helt det med at innpakket godteri skal være så mye mindre smittefarlig. Jeg tenker at det heller er motsatt. Innpakket godteri i plast blir jo tatt på av ulike personer. Barn græbber nedi skåla og kommer borti mange andre plastinnpakkede godterier før de får fisket opp det de vil ha. Selv om du ikke stapper plasten i munnen, tar du jo på den med fingrene dine før du putter innholdet i munnen. Smågodt, derimot, tar man med skje fra godteridisken i butikken, og man bruker gjerne en skje eller noe når man deler det ut også? Erfaring tilsier at innpakket godteri ikke ofte blir delt ut med skje. Jeg vil ikke bli shamet av nabolaget, så jeg serverer selvsagt innpakket godteri selv også, men i mitt stille sinn tenker jeg at det ikke er særlig mer smittefarlig med smågodtet. Anonymkode: 59db7...84b Så lenge man går til dører som «inviterer» til besøk ved at de har satt ut en lykt, gresskar, pynt av noe slag regner man med at de er friske. Man bør uansett ikke gå på tilfeldige dører uten pynt satt ut, synes de som av ulike grunner ikke kan/ønsker å feire skal få være i fred. Jeg lar forøvrig aldri ungene grabbe oppi skåla, deler ut et par innpakkede ting til hver. Er de misfornøyd med godteriet de får kan de bytte med noen andre. Og ungene her i huset har streng beskjed om å takke for det de får og ikke begynne å mase om at heller vil ha noe de ser andre får. Anonymkode: 9ba44...394 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #11 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, mine går. Bryr meg ikke særlig om korona, men er LIVredd for omgangssyken, og håper alle julebuffeter og slikt på skolen blir kansellerte. Det skal være buffet på skolen for trinnene på Halloween også, der de som er med skal ta med mat, men barna mine vil heller gå knask eller knep, så jeg er bare glad for at vi slipper den buffeten. MEN jeg skjønner ikke helt det med at innpakket godteri skal være så mye mindre smittefarlig. Jeg tenker at det heller er motsatt. Innpakket godteri i plast blir jo tatt på av ulike personer. Barn græbber nedi skåla og kommer borti mange andre plastinnpakkede godterier før de får fisket opp det de vil ha. Selv om du ikke stapper plasten i munnen, tar du jo på den med fingrene dine før du putter innholdet i munnen. Smågodt, derimot, tar man med skje fra godteridisken i butikken, og man bruker gjerne en skje eller noe når man deler det ut også? Erfaring tilsier at innpakket godteri ikke ofte blir delt ut med skje. Jeg vil ikke bli shamet av nabolaget, så jeg serverer selvsagt innpakket godteri selv også, men i mitt stille sinn tenker jeg at det ikke er særlig mer smittefarlig med smågodtet. Anonymkode: 59db7...84b Som mor til et barn med cøliaki er jeg glad det blir mer og mer innpakket godteri. Alt i løsvekt må ofte kastes. Klarer vi en gang å skille ut det som er med mel kan du være sikker på at siste hus kaster oppi kjeks før vi rekker å si noe. Anonymkode: 3c7e4...02e 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 Nei, ingen vandring. I år har han fått vannkopper. Men i fremtiden har vi heller små fester enn denne tiggingen av snop. Vi vil heller ikke ha folk på døra og skrur av lyset. Anonymkode: 4f4ec...3ed
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #13 Skrevet 28. oktober 2021 Litt usikker, her skal I hvertfall 1 klassingen få lov til kle seg ut når h*naval på skolen I morgen, siden det er Halloween på Søndag. Det blir kos. men tenker at på Søndag blir det mer kos her hjemme med litt godis.😊🤗🎃❤ kanskje vi går litt Halloween vi får se men er litt skeptisk. Anonymkode: 57a3b...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #14 Skrevet 28. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: h*naval H*n skal skulle det stå Anonymkode: 57a3b...dbe
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #15 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godteri som deles ut skal være individuelt innpakket. Smågodt ol skal ikke deles ut av fremmede. Det ville vært ekkelt. Utover det syns jeg du kanskje overreagerer litt. Anonymkode: fdccf...84b «Skal være». Hvor står det?! De som ringer på her får av det vi har. Har aldri falt meg inn at jeg må ta sånne hensyn, trodde de bare var glad for å få noe. Anonymkode: 76756...cd4 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #16 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, ingen vandring. I år har han fått vannkopper. Men i fremtiden har vi heller små fester enn denne tiggingen av snop. Vi vil heller ikke ha folk på døra og skrur av lyset. Anonymkode: 4f4ec...3ed Synes ikke man skal behøve å skru av utelyset, det er ikke alle nye hus som har mulighet til det. Vi kan jo ikke forvente at alle eldre/de uten barn vet om dette, synes de som ikke kan/ønsker å delta skal få fred uten å måtte sitte i mørket. Tror nok det blir vanskelig for deg å nekte gutten å gå knask eller knep i fremtiden hvis «alle andre skal» Har prøvd selv å lokke med Halloween fest, men de vil helst gå knask eller knep i tillegg. Vanskelig å nekte det når de ser andre gå i nabolaget. Regelen her er at man skal gå til venner og kjente og andre som «inviterer» med en lykt, gresskar, pynt etc. Man skal ikke gå på tilfeldige dører. Anonymkode: 9ba44...394 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #17 Skrevet 28. oktober 2021 Ja! Har en 4 åring som skal gå for første gang i år. Vi gleder oss masse. Vi skal gå med venner fra barnehagen. Det blir bare litt rundt i nabolaget til de vi kjenner. Anonymkode: 6088e...e68 2
Snedig Skrevet 28. oktober 2021 #18 Skrevet 28. oktober 2021 Her er vi syke, men ungen har gledet seg i flere måneder nå så tenker vi uansett kjører til besteforeldre og onkel for knask eller knep. Så får de åpne døren med munnbind og kaste snopet oppi bøtten fra avstand. Verden har blitt sprø 😅 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #19 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes ikke man skal behøve å skru av utelyset, det er ikke alle nye hus som har mulighet til det. Vi kan jo ikke forvente at alle eldre/de uten barn vet om dette, synes de som ikke kan/ønsker å delta skal få fred uten å måtte sitte i mørket. Tror nok det blir vanskelig for deg å nekte gutten å gå knask eller knep i fremtiden hvis «alle andre skal» Har prøvd selv å lokke med Halloween fest, men de vil helst gå knask eller knep i tillegg. Vanskelig å nekte det når de ser andre gå i nabolaget. Regelen her er at man skal gå til venner og kjente og andre som «inviterer» med en lykt, gresskar, pynt etc. Man skal ikke gå på tilfeldige dører. Anonymkode: 9ba44...394 S avhenger du ut en lapp. Kjære vene snakk om å lage problemer. Anonymkode: 659b8...234
Arkana Skrevet 28. oktober 2021 #20 Skrevet 28. oktober 2021 Yngste skal gå med noen venninner. Mellomste skal på Halloweenklassefest og jeg tror de skal gå knask eller knep etterpå. Eldstemann og vennene hans skal for første gang ikke gå, men heller ha filmkveld hos oss. Jeg er overhodet ikke bekymret for sykdom forårsaket av Halloweengodteri. Med tre barn og knask eller knep i mange år har ingen blitt syke av det. Selv deler vi alltid ut innpakket godteri (og har alltid gjort det) og ut fra innholdet i bøttene ser det ut som de aller fleste andre gjør det samme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå