Gå til innhold

Hva var poenget med vaksinen til og begynne med?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Paramount skrev (1 time siden):

Det er den tilpassede begrunnelsen, etter at det ble klart at vaksinen ikke gir immunitet. Begrunnelsen tilpasses etter hvert. Nyeste tilpasning er innføring av dose nr 3, neste blir nok dose 4 og 5. 

Faktisk var det eneste de opprinnelige vaksinestudeiene var designet til å vise, at vaksinene ga symptomer hos færre personer. Alt dette med å forhindre smittespredning, dødsfall, flokkimmunitet osv osv har bare vært antakelser. Eller sagt med andre ord, ønsketenkning. 

Hvorfor så mange er forbauset over at disse ønskene ikke går i oppfyllelse vet jeg ikke, men det tyder på at hukommelsen til gjennomsnittsmennesket er på linje med den til en gullfisk....

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Enda en tulling skrev (På 29.10.2021 den 12.48):

Faktisk var det eneste de opprinnelige vaksinestudeiene var designet til å vise, at vaksinene ga symptomer hos færre personer. Alt dette med å forhindre smittespredning, dødsfall, flokkimmunitet osv osv har bare vært antakelser. Eller sagt med andre ord, ønsketenkning. 

Hvorfor så mange er forbauset over at disse ønskene ikke går i oppfyllelse vet jeg ikke, men det tyder på at hukommelsen til gjennomsnittsmennesket er på linje med den til en gullfisk....

Her får også du en oppfordring til å lese alle de tidligere innleggene i tråden.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet. Elaine Marley, mod.

Skrevet
cas12 skrev (På 29.10.2021 den 10.35):

kjenner flere som har fått det, og de ble mye mindre syke , så er derfor, og hvis de ikke hadde tatt ,hadde de nok vert mer syke da begge 2 har flere tilleggsykdommer

Det kan du ikke vite. Jeg kjenner over 50 personer som har vært smittet, flere av dem overvektige, to med KOLS og flere med astma, og ikke EN av dem ble sykere enn mild i fluensafølelse i 2-3 dager. De fleste merket nesten ingenting, og flere av dem faktisk ingenting, som i ville ikke ant at de var «syke» om de ikke hadde testet positivt.

Men uansett er jeg sikker på at vaksinene virker ganske godt. Kjenner ingen som har blitt smittet etter de fikk vaksine.

• Liker 2
Skrevet
velociraptor skrev (7 timer siden):

Det kan du ikke vite. Jeg kjenner over 50 personer som har vært smittet, flere av dem overvektige, to med KOLS og flere med astma, og ikke EN av dem ble sykere enn mild i fluensafølelse i 2-3 dager. De fleste merket nesten ingenting, og flere av dem faktisk ingenting, som i ville ikke ant at de var «syke» om de ikke hadde testet positivt.

Men uansett er jeg sikker på at vaksinene virker ganske godt. Kjenner ingen som har blitt smittet etter de fikk vaksine.

ingen vet, så ser virkelig ikke vits og ta sjansen , jeg har tatt og er fullvaksinert og har tatt infulensa også, mest pga jeg jobber med eldre og sårbare mennesker

• Liker 4
Skrevet
Cecilie Sadberg skrev (På 28.10.2021 den 9.58):

Var det å dempe smittetilfeller, eller var det å ufarliggjøre corona? Fordi det her går jo ikke an. 69% av befolkningen er vaksinert, og fortsatt er det så mye innleggelser og smitte? Det her blir rett og slett for dumt. Hva var grunnen til at vi ble anbefalt å ta vaksinen? 

Vaksinen har hindret smitte og reddet liv.

Spør du også hva poenget med bilbelte er så lenge de ikke garanterer at du ikke dør i en trafikkulykke?

• Liker 7
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (På 28.10.2021 den 10.01):

Vi ble forespeilet at når vi er vaksinert, så vil vi kunne leve som før - besøke våre kjære i utlandet, samles osv. Når det nå rasles med sablene og snakk om lokale og nasjonale tiltak, skjønner jeg ikke poenget. Vaksinen var "veien ut av pandemien", var de store, flotte ordene. Jeg kommer i hvert fall ikke til å ta dose 3, 10 eller hva de finner på. Har tatt to doser, det får holde.

Så da gidder du ikke å bruke bilbelte heller, siden de ikke garanterer at du ikke dør i en eventuell bilulykke?

• Liker 5
Skrevet
jabx skrev (3 timer siden):

Vaksinen har hindret smitte og reddet liv.

Spør du også hva poenget med bilbelte er så lenge de ikke garanterer at du ikke dør i en trafikkulykke?

Kan ikke sammenligne disse to.

• Liker 7
Skrevet (endret)
zemer skrev (18 timer siden):

Selvfølgelig kan man det. Bilbelte reduserer sannsynligheten for skader og død i bilulykker. Koronavaksinen reduserer sannsynligheten for smitte og død i forhold til korona.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet
Cecilie Sadberg skrev (På 28.10.2021 den 9.58):

Var det å dempe smittetilfeller, eller var det å ufarliggjøre corona? Fordi det her går jo ikke an. 69% av befolkningen er vaksinert, og fortsatt er det så mye innleggelser og smitte? Det her blir rett og slett for dumt. Hva var grunnen til at vi ble anbefalt å ta vaksinen? 

1: Redde liv

2: Redde helsevesenet fra kollaps og dermed redde livene til pasienter med andre lidelser

3: Sikre mest mulig vanlig drift av skole og utdanning slik at vi ikke mister en halv generasjon barn og ungdommer

4: Redde næringslivet.

Bare hyggelig.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Skrevet

Nok en tråd om dette? Vaksinen gir god beskyttelse mot alvorlig sykdom og selv om man likevel kan bli smittet er sannsynligheten mindre. Det er godt dokumentert og trenger ikke å diskuteres mer.

• Liker 5
Skrevet
velociraptor skrev (På 31.10.2021 den 3.11):

Hvordan i all verden kan du kjenne over 50 som har vært smittet? Hvilket land bor du i? 

• Liker 4
Skrevet
Justlooking skrev (5 timer siden):

Hvordan i all verden kan du kjenne over 50 som har vært smittet? Hvilket land bor du i? 

Bor i Norge, på Østlandet. Men når jeg sier jeg kjenner 50, så regner jeg med kona og barna til ene kameraten min som ble smittet og sånn altså, så ikke 50 av mine personlige venner. Men venner, kollegaer, folk jeg trener med etc, inkludert sine ektefeller og barn. Hvis vi regner med naboer som jeg egentlig ikke kjenner, bare typ sier hei til, så er det 6 til.

Resten av familien min ble også smittet, men ikke jeg av en eller annen grunn. Har hatt nærkontakt med flere smittede uten å bli smittet selv. Men tror ikke jeg kjenner noen som har vært smittet siste halvåret.

Skrevet
Enda en tulling skrev (På 29.10.2021 den 12.48):

Gullfisk? 

Skrevet
zemer skrev (På 31.10.2021 den 14.22):

Hvorfor ikke?

• Liker 1
  • Opprett ny...