Gå til innhold

Han drikker 3 øl hver kveld og fester 2-3 helger i mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann i 40 årene som må ha minst 3 stk 0.33l øl hver dag etter jobb. Han fester også 2 til 3 helger i mnd. Flere av festene er drikking fra fredag til søndag kveld. 

Det ender med at jeg er med barna hele tiden. Han nekter å innse at dette er et problem så nå ble det brudd. Sist Han skulle ha barna så ble det ikke noe for det var fylla en hel helg igjen. 

Det må jo være at han har blitt avhengig? Jeg kan forstå de som tar en på kvelden fordi de liker smaken, men han heller nedpå 3 stk hver kveld. 

Anonymkode: caeed...d39

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han drikker altså 21 enheter eller mer i uka og er en storforbruker av alkohol og i følge who er det en helt klart forhøyet risiko for alvorlig sykdom og død. Han kan nok også kalles en alkoholiker, men han kan ikke få hjelp før han innser at han har et problem og ønsker hjelp for det selv.

Anonymkode: cd883...1ee

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han drikker altså 21 enheter eller mer i uka og er en storforbruker av alkohol og i følge who er det en helt klart forhøyet risiko for alvorlig sykdom og død. Han kan nok også kalles en alkoholiker, men han kan ikke få hjelp før han innser at han har et problem og ønsker hjelp for det selv.

Han jobber vanvittig mye også. Hvis han kan være på jobb fra 7 om morgenen til 21/22 på kvelden så har han det helt topp.

Han kommer hjem, finner seg 3 øl og setter seg i sofaen. Så ordner han seg mat eller rester fra middagen, dusjer og ser på tv til han sovner. Hver eneste dag.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han jobber vanvittig mye også. Hvis han kan være på jobb fra 7 om morgenen til 21/22 på kvelden så har han det helt topp.

Han kommer hjem, finner seg 3 øl og setter seg i sofaen. Så ordner han seg mat eller rester fra middagen, dusjer og ser på tv til han sovner. Hver eneste dag.. 

https://www.helsenorge.no/parorende/tilbud-for-parorende-innen-psykisk-helse-og-rus/

Her kan du lese om hjelpetilbud til deg som pårørende.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er barna? 

Anonymkode: 666be...e53

Skrevet

40 årene med jobb og barn og fester som om han er russ? Høres ut som han bruker det og jobben for å rømme fra noe.

Anonymkode: 44d12...e29

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høres ut som en flott kar å leve med... her må du gjøre noe.

Anonymkode: 88e4c...079

• Liker 2
Skrevet

Siden han velger fest når han skal ha barna høres det ut som han har et problem.

Anonymkode: 9aa2d...806

• Liker 2
Skrevet

Er du sikker på at han er på jobben hele tiden, evt at han JOBBER?

Anonymkode: 0cf42...031

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvor gamle er barna? 

Anonymkode: 666be...e53

Barnehagealder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Høres ut som en flott kar å leve med... her må du gjøre noe.

Anonymkode: 88e4c...079

Som sagt, det er brudd, ganske nylig brudd. Han hadde barna greit første helgen han skulle, men andre helgen så var en fest viktigere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du sikker på at han er på jobben hele tiden, evt at han JOBBER?

Anonymkode: 0cf42...031

Han har på snapkartet sitt og jeg ser når han reiser fra jobb og at han er aktiv på snapchat i løpet av dagen og jobber. Men altså, det er brudd, så om han driver med andre nå så er ikke det mitt problem. Det har vært brudd i 2 måneder. 

• Liker 1
Skrevet

Bodde med en slik før. Episoder sett enkeltvis virket han som en som bare var ekstremt sosial og likte å kose seg med en enhet eller tre. Men jeg som bodde med han, så alt og fikk alle de brutte løftene, så at han var en alkoholiker. Ga etter to år opp å få han eller venner til å se problemet. Så dro, og så meg ikke tilbake.

Alkoholikere er ikke bare de som er berusa 24/7, forfaller eller bor på gata. Er dessverre mange alkoholikere blant hvermannsen som sårer sine nærmeste daglig.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette høres jo så trist ut. Hvorfor jobber han så mye? Det er en grunn til at mennesker er mer lykkelig når de kutter fra 8 til 6 timer, så du kan jo tenke deg hva så lange dager gjør.

Det gjør de fleste syk. Sånn jobbing var det i starten av "fabrikl-æraen" og det er en grunn til at det ble slutt med. ☹️

Men ja han drikker jo helt klart for mye.

Anonymkode: 40aca...6c5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dette høres jo så trist ut. Hvorfor jobber han så mye? Det er en grunn til at mennesker er mer lykkelig når de kutter fra 8 til 6 timer, så du kan jo tenke deg hva så lange dager gjør.

Det gjør de fleste syk. Sånn jobbing var det i starten av "fabrikl-æraen" og det er en grunn til at det ble slutt med. ☹️

Men ja han drikker jo helt klart for mye.

Anonymkode: 40aca...6c5

Han trives på jobb og har alltid vært slik. 

Skrevet

Høres ut som han en det som kalles en velfungerende alkoholiker. Jobber, trener og drikker mer eller mindre hver dag.

Anonymkode: 2367e...918

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som han en det som kalles en velfungerende alkoholiker. Jobber, trener og drikker mer eller mindre hver dag.

Anonymkode: 2367e...918

Ja, min tanke også. Det var ikke slik med en gang, men da han var 39 så tok det helt av. Jeg antok at det var en livskrise, men det ble bare verre. Det har pågått i 2 år nå og endt med brudd. 

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor damer blir sammen med sånne menn, og så klager i etterkant. Nei, folk forandrer seg ikke. Du kan ikke redde ham. 

Anonymkode: de5ba...ebb

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor damer blir sammen med sånne menn, og så klager i etterkant. Nei, folk forandrer seg ikke. Du kan ikke redde ham. 

Han var ikke sånn da jeg ble sammen med han for 12 år siden. Kan ikke forstå mennesker som deg som tror at alle er synske for fremtiden sin. 

Dette oppsto i mild grad for 2 år siden og har blitt verre, nå er det brudd. Så slik jeg ser det så har jeg gjort det jeg kan. 

Om det var meg, barna og hverdag han rømte ifra med drikking, så vil jeg bare si at han drikker like tett som single også. Han har annen hver helg som samvær, han følger ikke opp, så jeg har alt av ansvar omtrent alene. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg spurte ikke om å redde han eller endre han, jeg spurte om dette kalles avhengighet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...