Gå til innhold

Vanskelig rundt juletid pga traumer og dødsfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå voksen og jobber i barnehage. Har fått ny jobb. Nå når vi går mot jul kan jeg få ulike reaksjoner og bli mer trist. Spent på hvordan det blir å jobbe med tema jul. 

Bør jeg informere nærmeste kolleger om disse tingene? At jeg står i det, men at jeg ønsker de skal vite litt om historien og mulige følelser. 

Anonymkode: 0c8e6...fcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE informer kollegaene. Min erfaring.
Kollegaer er ikke venner. 

Anonymkode: 1c5d3...97a

• Liker 3
Skrevet

Ikke si det. Fake it till you make it.

Anonymkode: 632c6...20e

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på hvor nær du er dine kollegaer fra før av.

Anonymkode: b5da0...20c

Skrevet

Kanskje informere leder hvis du er redd dette skal påvirke deg i ditt arbeid?

Anonymkode: c62cc...175

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette. 

Hadde nok prøvd å ta meg sammen på jobb og heller grått mine modige tårer på vei hjem. Kan se ut som dette er ting du har opplevd i yngre alder, tror jeg hadde droppet å i informere om ikke helt nødvendig. 

Heller tatt det om det føles naturlig i en annen sammenheng.

Anonymkode: e4903...769

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sånne ting endrer seg jo og man vet aldri. Vi har noen kollegaer som var bestevenner før, men nå snakker de ikke sammen engang. 

Skrevet

Hvis du ska nevne det, ta det kun med leder. Og kun hvis dette kommer til å påvirke arbeidet ditt. Er det "bare" at tiden er litt tubæng for deg og det ikke vil påvirke arbeidet, blir det som en hvilken som helst annen sorg/tung periode som vi alle har fra tid til annen. 

Anonymkode: a09b1...db5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er nå voksen og jobber i barnehage. Har fått ny jobb. Nå når vi går mot jul kan jeg få ulike reaksjoner og bli mer trist. Spent på hvordan det blir å jobbe med tema jul. 

Bør jeg informere nærmeste kolleger om disse tingene? At jeg står i det, men at jeg ønsker de skal vite litt om historien og mulige følelser. 

Hvis det er det du føler for at du skal gjøre,så informer kollegaene om det. For din del, og for deres evt forståelse. 

Skrevet

Du er jo voksen og jobber i barnehage, så det er jo viktig at du virker stabil pga barna. Hva kan du gjøre for å være stabil i humøret for barnas del? har du prøvd å snakke med noen for å sortere følelsene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvis du ska nevne det, ta det kun med leder. Og kun hvis dette kommer til å påvirke arbeidet ditt. Er det "bare" at tiden er litt tubæng for deg og det ikke vil påvirke arbeidet, blir det som en hvilken som helst annen sorg/tung periode som vi alle har fra tid til annen. 

Anonymkode: a09b1...db5

Kun hvis man har en veldig god, forståelsesfull leder. Ikke hvilken som helst. 

Skrevet

IKKE informer kollegaene. Min erfaring.
Kollegaer er ikke venner. 

Ja altså, i min forrige jobb hadde jeg samlivsbrudd og adhd utredning av min sønn. Jeg var mye lei meg. Fikk beskjed av sjefen at det plaget de andre. spesielt en dame som satt å smugkikket på meg??

Jeg hadde også ubehandlet adhd, og fikk faktisk sparken til slutt. Sjefen snakket masse om at "det hadde plaget folk at jeg var lei meg" drittfolk. jobber på et mye bedre sted nå.

Det beste man kan gjøre er å ta ansvar selv. Gå til lege. få samtaler og hjelp. Jobben er ikke et terapautsik sted og folk vil en faktisk ikke alltid godt.

Anonymkode: b7b94...934

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...