Gå til innhold

Burde nye dama til eksen få vite dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde nye dama til eksen få vite at hun er sammen med en narsissist? At han tok kvelertak på meg mens kompisene hans så på? At han har voldtatt meg? At han har utøvd psykisk vold mot meg?

Eller bør jeg bare gi faen og håpe dama har med bein i nesa enn meg til å gå fra han hvis han skulle vise seg å gjøre det samme mot henne? Vi var sammen i seks år, hvor de to første årene var fine. De fire siste var et helvete, og jeg har vurdert å anmelde for både voldtektene og at han tok kvelertak på meg. Har fått anbefalt av politivenninne å i det minste si ifra til politiet slik dette blir registrert på han HVIS det skulle skje igjen og det blir en eventuell sak, men jeg har tett og slett ikke orket. 

Anonymkode: 1acd7...398

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun vil jo ikke tro på deg. Så det er jo ingen vits. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at det kanskje er greit å la henne finne ut av ting selv sånn sett, men for Guds skyld - meld ham inn.

Anonymkode: 75317...8c3

• Liker 1
Skrevet

Anmeld han. Du når ikke fram vis du sier noe til henne. Skjønner tanken din, men han er nok i forkant. Han har allerede fortalt henne at du er gal. 

Anonymkode: 19bcb...d84

• Liker 6
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (21 minutter siden):

Hun vil jo ikke tro på deg. Så det er jo ingen vits. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Anmeld han. Du når ikke fram vis du sier noe til henne. Skjønner tanken din, men han er nok i forkant. Han har allerede fortalt henne at du er gal. 

Anonymkode: 19bcb...d84

Ja, jeg regner nok med han har nok fortalt at jeg er gal og at hun neppe ville trodd meg hvis jeg sendte henne en melding. Jeg ville nok ikke trodd typen sin eks om hun hadde fortalt noe slikt om han heller, så man må nok dessverre oppleve det selv. 

Går det an å sende slikt til politiet per mail eller blir det for sensitive opplysninger? De vil gjerne ha meg inn på avhør for å ta imot en melding? Jeg tenker uansett det er ikke vits å anmelde, da det sannsynligvis uansett vil bli henlagt. Det trodde politivenninnen min også, men at de kan likevel lagre det i hans journal og det evt blir opp til politiet selv om de ønsker å anmelde, slik jeg har forstått det?

Anonymkode: 1acd7...398

Skrevet

Anmeld, men dropp å sette diagnoser med mindre du er fagperson.

Anonymkode: f0ddc...fe8

• Liker 1
Skrevet

Hun vil mest sannsynligvis ikke tro deg, og tenke du er den som er gal. 
Ikke bland deg inn. Bare la det gå.

Anonymkode: 90a93...5ba

Skrevet

Hei

Jeg hadde ikke trudd på en slik melding som dette om jeg var i dine sko. Men, min erfaring med x var utrolig fin de to første årene, før dette endret seg.....osv

Jeg ville som sagt ikke trodd på det selv, men jeg vil alikevel si ifra, slik at om du ser en endring så vær på vakt. Jeg brukte fire år før jeg kom meg ut, og dette unner jeg ingen. "

Samtidig så kan ikke du ta ansvar for hver eneste dame han innleder et forhold til, så du må nesten gjøre det som føles rett for deg. 

Skrevet

Du kan jo selv tenke deg om hans eks sa noe slikt i den perioden som du selv omtalte som fin de første 2 årene. Ville du trodd henne?

Du har aldri politianmeldt han eller noe slikt - det vil 100% oppfattes som løgn fra din side for å sverte han. 

Det du bør gjøre er å politianmelde, uansett om det ikke finnes noen bevis. 
Så får damen skaffe seg sin egen opplevelse, dessverre!

• Liker 1
Skrevet

Hvis kompisen er på din side, så kan du evt få han til å advare henne, eller være med for å bekrefte. Husk at du ikke vil bli trodd ellers. Husk også at eksen din trolig vil hevne seg, OG at han er voldelig!!

Anonymkode: d58fd...842

Skrevet

Problemet er at om jun er manipulert nok så evner hun ikke å ta det innover seg.. 

Anonymkode: 3818f...7ca

Skrevet

En jeg drev på med voldtok meg, men jeg sier ikke noe til noen om det. Jeg er ganske redd han ennå og hadde ikke turt å fortelle slikt til noen ny dame. 

Anonymkode: 3a98e...b4d

Skrevet

Erfaringsmessig vil hun ikke tro deg, og du blir den gærne exen. Det riktigste er å melde til politiet, så ligger det der, i tilfelle andre gjør det samme. Det oppleves kanskje litt håpløst, men det kan bli viktig. Se feks på dommen mot Kopseng, han fikk forvaringsdom for voldtekter, noe som er uvanlig strengt, og der var det utslagsgivende både for etterforskning og dom at det hopet seg opp med anmeldelser som inviduelt sett ikke kunne bevises, men som beskrev et veldig likt modus. 

Anonymkode: 5b407...2f6

Skrevet

Å blande deg opp i andres liv vil i beste fall oppfattes som om du er sjalu. Noe du kanskje også er siden du føler behovet for å «varsle» henne. Så altruistisk er ikke folk. 

Det som er påfallende er jo at du ikke har vært i kontakt med politiet hverken før, oppunder eller etter disse episodene. Det styrker ikke akkurat din sak.

Skrevet

Ja. Selv om hun kanskje ikke tror på deg nå, så vil det være lettere for henne å forlate forholdet etter første voldsepisoden hvis hun har advarselen din i bakhodet. Og så er det vel ingen baksider for deg ved å advare henne?

Anmelde er også en god ting, du nevner selv hvorfor.

Anonymkode: 7d163...ab2

Skrevet

Jeg hadde ikke trodd på deg med mindre du kunne vise til en anmeldelse som var datert før jeg hadde blitt sammen med din eks. Uten en anmeldelse eller en som er registrert etter virker du bare som hun gale sjalu dama som dikter opp ting. 

Anonymkode: e4b9b...bb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...