Gå til innhold

Hvordan plager får du under et angst anfall?

Rosagodis

Anbefalte innlegg

Bare nyskjerrig... 

Jeg får muskel rykninger i armer og mage, vannskelig for og puste, svimeav følelse, nummelse i armer, piping i ørene og uvirkelighetsfølelse.. Begynner jeg og gråte så får jeg også migreneanfall... 

Hva hjelper deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først begynner jeg å gråte, så begynner jeg å hyperventilere, får ikke puste, så blir jeg nummen i armer og bein og i ansiktet. Jeg begynner å fryse, så begynner jeg å riste, og rykninger i mage og brystregion. Jeg har også fått pipinger i ørene, men jeg har ennå ikke svimt av. Håper jeg slipper det...

Anonymkode: 75763...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det før. Da ble jeg nummen i armer og bein og ansikt, pustet fort, mistet liksom alle krefter i kroppen og skalv. 

Anonymkode: f58a8...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde angst i mange år, jeg er sikker på at jeg har løsningen. Har hjulpet mange på en super enkel måte :) medisiner og piller er bare tull 

Anonymkode: 02f51...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært økt puls, pustevanske, nummene fingre, små skjelven, er vanlig. 

Anonymkode: 1f4d1...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tung pust, ekstremt ubehag ekkel følelse i magen (det er det værste med angsten for min del), dommedagsfølelse, føler at noe er alvorlig galt og klarer ikke slappe av uansett hva jeg gjør. Kribler i armer slik at jeg vil slå meg selv eller riste på armer. Tankekjør. Skjelven. 

Anonymkode: 76542...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde angst i mange år, jeg er sikker på at jeg har løsningen. Har hjulpet mange på en super enkel måte :) medisiner og piller er bare tull 

Anonymkode: 02f51...afe

Hadde du hatt løsningen hadde du vært millionær

Anonymkode: bfccb...813

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tung pust, ekstremt ubehag ekkel følelse i magen (det er det værste med angsten for min del), dommedagsfølelse, føler at noe er alvorlig galt og klarer ikke slappe av uansett hva jeg gjør. Kribler i armer slik at jeg vil slå meg selv eller riste på armer. Tankekjør. Skjelven. 

Anonymkode: 76542...7d0

Litt samme her.

Dommedagsfølelse i hele kroppen, og jeg fikk ofte også urolig mage. Prikker i hodet mest for meg og øvre del av overkropp. 

Lyst til å gråte av fortvilelsesfølelse endel ganger, og sliter med å kontrollere pusten.

Besvimer ikke. 

Anonymkode: fc332...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme følelse som jeg antar man har når man tror man kræsjer med en trailer eller møter brått på en sint bjørn i skogen. 

Ekstrem alarm i hele kroppen, hjernen skriker at jeg er i livsfare, «kom deg vekk!!», vill hjertebank, pusteproblemer, kraftløse ben, prikking i kroppen…

Samtidig som jeg forstår at det jeg får panikkangst av ikke er skummelt, men kroppen reagerer noe helt vilt… 

jeg er forresten frisk nå ❤️👊🏻 Kjempet mot panikkangst i flere år

Anonymkode: 1551c...e2d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Først begynner jeg å gråte, så begynner jeg å hyperventilere, får ikke puste, så blir jeg nummen i armer og bein og i ansiktet. Jeg begynner å fryse, så begynner jeg å riste, og rykninger i mage og brystregion. Jeg har også fått pipinger i ørene, men jeg har ennå ikke svimt av. Håper jeg slipper det...

Anonymkode: 75763...063

❤️
Dette var veldig kjipt å lese hvor voldsomt dine angstanfall er. Har ofte hatt panikkangst jeg og, men jeg får litt mer tunnelsyn, hjertebank, blir litt skjelven (klarer som regel å skjule at jeg skjelver). Så til nå har jeg klart å stå i det der og da, men i ettertid så blir jeg veldig nedfor og utmattet. Og er utrolig lei meg fordi jeg sliter med angst (at jeg har nerveproblemer og ikke klarer å håndtere det). 
var mer eller mindre avhengig av angstedempende medisiner, men måtte kutte dem ut i 2018 og har siden da ikke rørt beroligende medisin. Nå går jeg kun på betablokker som roer ned systemet. Sliter også med høyt stoffskifte, så min angst og alltid den indre uroen kan skyldes høyt stoffskifte 

Anonymkode: 6632a...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første anfallene jeg fikk, har definitivt vært de aller verste, og heldigvis minsket de i grad etter de 2 første. 

Da mistet jeg følelsene i armer/hender og bein. Kroppen låste seg helt. Jeg hyperventilerte rett og slett. 

Ellers har de tydeligste symptomene vært skjelvinger, hjertebank og nummenhet i mindre grad enn de 2 første gangene. 

Heldigvis ble jeg kvitt panikkangst,  men jeg kommer aldri til å glemme hvor ekkelt det var, og hvor redd jeg ble. 

Den dag i dag får jeg noe angst i forbindelse med tilbakevendende depresjon, men det er veldig lett angst, kun fordi jeg er i dårlig fatning mentalt. 

Anonymkode: 15e11...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm og svimmel og får uvirkelighetsfølelse. Puster overfladisk, blir kald og får sakte puls. Husker ikke hva som skjer etterpå. Muskler føles svake og ukoordinerte, må tisse hele tiden. Noen ganger kan jeg kaste opp. 

Anonymkode: 3db92...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har generalisert angst, det vil si sterke fysiske plager omtrent 24/7, ikke bare noen minutter med panikkanfall 

Nummenhet /prikking I ansiktet og bryst, kvalme, hjertebank, ekstraslag, trykk i hodet, problemer med å fokusere, tungpustet, svette /kuldetokter, Tinnitus, utmattelse, 

Har I tillegg PNES (psychogenic non-epileptic seizures)  

Så jeg får GTK anfall (like som epilepsi)  som er litt kjipere enn angstanfall kan du si.. 

Skulle gitt mye for å kun hatt angst 

Anonymkode: 23c74...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det samme som dere. Det starter med prikking i fingre, tær og ansikt. Blir deretter nummen og mister følelse i beina. Hvis jeg da ikke får kontroll over pusten besvimer jeg. Hvis jeg får kontroll over pusten/får nok oksygen blir jeg svimmel, kvalm, må kaste opp og/eller bæsje samtidig. Jeg ser sorte prikker, kaldsvetter og jeg er 100% sikker på at jeg holder på å dø denne gangen også. 

Etterpå når jeg har roet meg/medisinen virker er jeg helt utmattet . Kroppen blir helt salig og jeg kjennes "tom" ut. 

For meg er det veldig viktig å ha kontroll når prikkingen i beina kommer, for da vet jeg at et anfall er på vei og min verste skrekk er å miste kontrollen sånn at fremmede må hjelpe meg på åpen gate feks. 

Anonymkode: f68c7...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme opplevelser som de fleste her. 

Har hatt flere tilfeller den siste tiden, har også hatt mye stress i perioden før og nå. Er i tillegg gravid, er helt utkjørt og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Har vært hos lege, men føler jeg ble møtt på en veldig dårlig måte, han spurde om selvmord, psykose og stoffmisbruk(!), og jeg kjenner på en skam for at jeg i det hele tatt har sagt det høyt til noen, skulle gjerne hatt det ugjort. 

Er det noen som har råd, kan dette gå over? 

Anonymkode: 166cc...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjelven i kroppen, konstant urofølselse, hjertet hamrer avgårde, hodet blir helt sprengt og jeg higer etter pusten. 

Anonymkode: cbe78...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strigråter, hiver etter pusten, kaldsvetter og tenker at eneste «løsningen» er å dø.

Anonymkode: 28efc...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får problemer med å puste. Kjeven spenner seg og jeg får en strammende trykkende følelse i den som så beveger seg ned halsen og til brystet. I halsen og brystet gjør det så vondt at det kjennes ut som det skal sprenges. Pga det får jeg åndenød. Jeg kjenner at jeg blir blodrød i ansiktet når det holder på. Får så intenst hjertebank og høy puls. Begynner da å skjelve og kaldsvette. Føler fargen forsvinner fra ansiktet. Blir og noen ganger svimmel mens det holder på.
(Om jeg er hjemme fungerer det for meg med melk tilsatt varmt vann og eventuell litt honning, det virker som det løser opp og er beroligende). Om jeg er ute derimot, da må jeg bare sitte et sted alene  >_<

(Jeg kan av og til få kraftige allergiske reaksjoner (også anafylaktisk) og eneste forskjellen fra det over er prikking i huden og heshet i tillegg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...